  • 11. Data: 2008-07-11 18:40:53
    Temat: Re: ataki > 20Gb/s
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Marcin Gryga pisze:

    > Chyba jako jedyny w PL załatwia to na tel. :)
    Exatel swego czasu tez mi pomógł, w piątek wieczór

    --
    pozdros
    icek

  • 12. Data: 2008-07-11 20:07:42
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip Wojtek /aquaz/ Dziubiński <w...@g...com> wrote:

    > Jak sobie radzicie z takimi atakami? BGP blackholing jest wystarczająco
    > skuteczny? Kontakt z operatorem odnosi skutek?

    Idea BGP blackholingu jest słuszna, jednakże jeszcze nie spotkałem miejsca
    w sieci (przynajmniej w PL), w którym byłaby ona skuteczna. Szkoda, bo
    niektóre rozszerzenia implemenacji BGP są dosyć mocno rozwinięte w tym
    kierunku.

    --
    ŁT

  • 13. Data: 2008-07-11 20:09:43
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> writes:

    > Czemu? Jak zwykłego ruchu może być więcej, to ataku tym bardziej.
    >
    > Fakt, że w Polsce nie widziałem ataków na serwery IRC większych niż 5Gbps,
    > ale to też może być dlatego, że większych monitory mogą już nie rejestrować...

    Ale gdzie to sie mierzy wlasciwie? Pojedynczy serwer irc nie ma chyba
    20G wyjscia na swiat...

    MJ

  • 14. Data: 2008-07-11 20:14:51
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Ale gdzie to sie mierzy wlasciwie? Pojedynczy serwer irc nie ma chyba
    > 20G wyjscia na swiat...

    Nie musi, wystarczy że do miejsca gdzie on jest wpięty róznymi drogami
    (łaczami) przychodzą setki gigabitów ruchu.

    --
    ŁT

  • 15. Data: 2008-07-11 21:55:19
    Od: Łukasz Bromirski <w...@t...hell>

    Matt Rutkowski wrote:
    > Przez przypadek natknalem sie na atr.
    > http://www.networld.pl/news/145744/Obrona.przed.atak
    ami.Distributed.Denial.of.Service...najlepsze.prakty
    ki.html
    > autorstwa Lukasza Bromirskiego.
    >
    > Autor wspomina o atakach > 20Gb/s ... zdaje sie, ze to stwierdzenie
    > troche malo realne?

    To jeden z ataków przy którym ludzie z Cisco aktywnie pomagali - ale
    zdarza się takich ataków coraz więcej, większe też są już 'notowane'.

    Jak słusznie Łukasz dopowiedział - sumę pasma mierzy się na brzegu
    sieci operatora/operatorów. Przy stykach 1/10GE i wyżej i botnetach
    po 400k-1M botów to już nie jest problem, tylko realne zagrożenie.

    <kryptoreklama>
    Tak BTW, o architekturach radzących sobie z takimi zagrożeniami +
    nowościach w botnetach będę mówił na najbliższym Cisco Expo
    </kryptoreklama>

    --
    "Don't expect me to cry for all the | Łukasz Bromirski
    reasons you had to die" -- Kurt Cobain | http://lukasz.bromirski.net

  • 16. Data: 2008-07-12 00:37:31
    Od: Matt Rutkowski <m...@g...com>

    Nie wszyscy krajowi ISP jednak maja chec przeciwdzialania atakom w
    czasie rzeczywistym. Coz, nawet zagraniczny swisscom rozkladal rece
    swego czasu.

    Potwierdzam opinie Lukasza Trabinskiego odnosnie BGP blackholingu. Nie
    tylko w PL sie nie sprawdza. Za granica rowniez.

    Czy to tylko moje zludzenie, moze przypadek, ze najwiecej atakow
    przylazi jednak z AS'ow azjatyckich zwlaszcza chinskich, koreanskich?

    --
    Matt Rutkowski

  • 17. Data: 2008-07-12 15:12:06
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    > Ale gdzie to sie mierzy wlasciwie? Pojedynczy serwer irc nie ma chyba
    > 20G wyjscia na swiat...

    No... wyżej się mierzy, tam, gdzie się schodzą różne duże łącza.

    Dodatkowo sam serwer jest zwykle i tak limitowany, ale można sprawdzić,
    jak dużo jest uwalane. :)

    p.

  • 18. Data: 2008-07-12 19:40:50
    Od: robert <r...@r...org.pl>

    On 5768-11-08 15:33:25 +0200, Marcin Gryga <m...@g...net> said:

    > Chyba jako jedyny w PL załatwia to na tel. :)

    oj, nie jedyni...

    -j.

  • 19. Data: 2008-07-12 19:42:11
    Od: robert <r...@r...org.pl>

    On 5768-11-08 22:07:42 +0200, Lukasz Trabinski
    <l...@t...nospam.net> said:

> [...]
    > w sieci (przynajmniej w PL), w którym byłaby ona skuteczna. Szkoda, bo
    > niektóre rozszerzenia implemenacji BGP są dosyć mocno rozwinięte w tym

    no bo widzisz, jeżeli nie uaktualnia się wpisów w RIPE to po co
    implementować BGP blackhole?

    -j.

  • 20. Data: 2008-07-13 09:15:59
    Od: Andrzej Karpinski <k...@f...xdata.lublin.pl>

    > Tak BTW, o architekturach radzących sobie z takimi zagrożeniami +
    > nowościach w botnetach będę mówił na najbliższym Cisco Expo

    Niech zgadne - router (dajmy na to firmy Colorado) przestaje odpowiadac,
    nie mozna sie na niego zalogowac, po 10 minutach sie rebootuje, potem
    wylatuje kaskadowo pol sieci, a po kolejnej godzinie w zwiazku z tym ze i
    tak nic nie dziala to atak ustaje? ;-)

    k.