  • 1. Data: 2008-07-11 14:33:08
    Temat: [Najtańszy CA?]
    Od: Sergiusz Pawłowicz <s...@g...com>

    Hej,
    gdzie można najtaniej kupić porządny (w rozumieniu obecności
    roota w głównych dystrybucjach/przeglądarkach) certyfikat SSL?

    Pozdrawiam -
    Sergiusz

  • 2. Data: 2008-07-11 14:55:54
    Temat: Re: [Najtańszy CA?]
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <9...@2...goo
    glegroups.com>
    Sergiusz Pawłowicz napisał(a):

    > Hej,
    > gdzie można najtaniej kupić porządny (w rozumieniu obecności
    > roota w głównych dystrybucjach/przeglądarkach) certyfikat SSL?

    Albo porządny, albo tani.
    Cen nie znam i nie wiem jakiego typu certyfikat potrzebujesz, więc
    poszukaj na Thawte i VeriSign. One na pewno są we wszystkich
    przeglądarkach.

    Jacek

  • 3. Data: 2008-07-11 17:04:39
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Sergiusz Pawłowicz pisze:
    > Hej,
    > gdzie można najtaniej kupić porządny (w rozumieniu obecności
    > roota w głównych dystrybucjach/przeglądarkach) certyfikat SSL?

    spokojnie polecam www.rapidssl.com

    można nawet kupić wildcarda za 199$ bo promocję mają.

    Wojtek

    --
    ===> www.JuraInfo.pl

    Jura Krakowsko-Częstochowska,
    baza noclegowa, atrakcje turystyczne

  • 4. Data: 2008-07-17 07:17:27
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 11 Jul 2008 14:55:54 +0000 (UTC), Jacek Kalinski napisał(a):
    > W artykule <9...@2...goo
    glegroups.com>
    > Albo porządny, albo tani.

    A w czym certyfikat drogi jest "porządniejszy" od taniego? :)
    Bo najczęściej certyfikat jest potrzebny wyłącznie po to, żeby mieć
    połączenie szyfrowane i żeby klienci nie marudzili że im przeglądarka się
    drze o niebezpiecznym połączeniu...

    > Cen nie znam i nie wiem jakiego typu certyfikat potrzebujesz, więc
    > poszukaj na Thawte i VeriSign. One na pewno są we wszystkich
    > przeglądarkach.

    Certum też jest rozpoznawane przez wszystkie przeglądarki, a kosztuje kilka
    razy mniej :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 5. Data: 2008-07-17 13:53:44
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <s...@t...ceti.pl> Jacek Osiecki napisał(a):

    > A w czym certyfikat drogi jest "porządniejszy" od taniego? :)

    Chociażby dlatego, że porządny (jak już zostało wspomniane) jest podpisany
    przez CA, które od dawna jest już dodane we wszystkich przeglądarkach
    jako zaufane.
    Tanie, to takie, gdzie łącząc się ze stroną SSL otrzymujesz jakikolwiek
    komunikat o zabezpieczeniach: np: certyfikat nie jest podpisany przez
    zaufanego wystawcę. Czyli również self-signed.

    > Bo najczęściej certyfikat jest potrzebny wyłącznie po to, żeby mieć
    > połączenie szyfrowane i żeby klienci nie marudzili że im przeglądarka się
    > drze o niebezpiecznym połączeniu...

    Dokładnie. A jeśli ma się drzeć, to równie dobrze może być self-signed.

    > Certum też jest rozpoznawane przez wszystkie przeglądarki, a kosztuje kilka
    > razy mniej :)

    Bzdura. Miałem raz od nich certyfikat i podpisany (nie chcę skłamać) ale
    chyba przez Level 3. Z kolei ten level nie był dodany ani do Firefoxa
    ani do Mozilli.
    W konsekwencji i tak pojawiał się komunikat, że wystawca nie jest zaufany.
    Czyli niby płatny, a o kant stołu potłuc.

    Jacek

  • 6. Data: 2008-07-17 14:56:25
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 17 Jul 2008 13:53:44 +0000 (UTC), Jacek Kalinski napisał(a):
    > Chociażby dlatego, że porządny (jak już zostało wspomniane) jest podpisany
    > przez CA, które od dawna jest już dodane we wszystkich przeglądarkach
    > jako zaufane.

    No, ja o innych bym w ogóle nie rozmawiał :) certyfikat który w podstawowych
    przeglądarkach krzyczy o nieznanym CA jest imho bezwartościowy...

    > Dokładnie. A jeśli ma się drzeć, to równie dobrze może być self-signed.

    Zgadza się.

    > Bzdura. Miałem raz od nich certyfikat i podpisany (nie chcę skłamać) ale
    > chyba przez Level 3. Z kolei ten level nie był dodany ani do Firefoxa
    > ani do Mozilli.

    Bo ten certyfikat co pobrałeś należało scalić z plikiem ca-bundle, który
    chyba się pobierało z ich strony czy jakoś tak - i wtedy pojawiała się cała
    ścieżka certyfikacji czyli moja domena -> certum level III -> Certum CA
    (które jest w przeglądarkach).

    > W konsekwencji i tak pojawiał się komunikat, że wystawca nie jest zaufany.
    > Czyli niby płatny, a o kant stołu potłuc.

    Albo przeczytać instrukcję :)

    Pozdrawiam,

  • 7. Data: 2008-07-18 09:30:36
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

> [...]
    > ścieżka certyfikacji czyli moja domena -> certum level III -> Certum CA

    Był scalony. Ale nadal nie chciało to działać. Spędziłem nad tym ładnych
    kilkanaście dni, po czym zrezygnowałem. Nie chciało mi się wnikać
    dlaczego się tak dzieje. Wygenerowali mi później jeszcze raz drugi
    certyfikat i też było to samo.

    PS: certyfikatami certum bawiłem się ponad 2 lata temu.

    Jacek

  • 8. Data: 2008-07-18 09:35:25
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Jacek Osiecki pisze:
> [...]
    > Bo najczęściej certyfikat jest potrzebny wyłącznie po to, żeby mieć
    > połączenie szyfrowane i żeby klienci nie marudzili że im przeglądarka się

    Chodzi tez o bezpieczenstwo transakcji - zdaje sie ze Tawte/Verisign
    daja gwarancje cos ala ubezpieczenie transakcji wyrazone w jakis tam
    sumach w $ $$$ $$$.

    Dlatego pewnie wiekszosc powaznych sklepow internetowych, bankow
    korzysta wlasnie z tych certyfikatow.

    Dla serwerka pocztowego, www, dla zabezpieczenia logowania spokojnie
    wystarcza ten RapidSSL - rozpoznawalny bez problemu we wszystkich
    przegladarkach i dosc tani.

    Darek

  • 9. Data: 2008-07-18 11:29:44
    Od: Sergiusz Pawłowicz <s...@g...com>

    On 18 Lip, 10:35, "Sied@r" <s...@d...lub.pl> wrote:

    > Chodzi tez o bezpieczenstwo transakcji - zdaje sie ze Tawte/Verisign
    > daja gwarancje cos ala ubezpieczenie transakcji wyrazone w jakis tam
    > sumach w $ $$$ $$$.

    Mowisz o bezpieczenstwie prawnym, jak rozumiem?
    Czyli sprzedaja dwie uslugi: certfikat i ubezpieczenie, tak?

    > Dlatego pewnie wiekszosc powaznych sklepow internetowych, bankow
    > korzysta wlasnie z tych certyfikatow.

    Nie wydaje mi sie, aby byly jakies roznice na poziomie
    technicznym, ale jesli sa, chetnie poznam szczegoly.

    SP

  • 10. Data: 2008-07-18 13:03:57
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Sergiusz Pawłowicz pisze:

    > Mowisz o bezpieczenstwie prawnym, jak rozumiem?
    > Czyli sprzedaja dwie uslugi: certfikat i ubezpieczenie, tak?

    > Nie wydaje mi sie, aby byly jakies roznice na poziomie
    > technicznym, ale jesli sa, chetnie poznam szczegoly.

    Poczytaj sobie na stronach Tawte - ja nie handluje tym - swego czasu
    sie interesowalem przez chwile.
    Moglo sie cos zmienic.

    Technicznie to te same produkty.
    Byc moze to kwestia taka jak z dresami - tez z 3ma paskami sa drozsze od
    tych z 4ma paskami.

    D.