  • 1. Data: 2008-07-11 07:10:05
    Temat: ataki > 20Gb/s
    Od: Matt Rutkowski <m...@g...com>

    Przez przypadek natknalem sie na atr.

    http://www.networld.pl/news/145744/Obrona.przed.atak
    ami.Distributed.Denial.of.Service...najlepsze.prakty
    ki.html

    autorstwa Lukasza Bromirskiego.

    Autor wspomina o atakach > 20Gb/s ... zdaje sie, ze to stwierdzenie
    troche malo realne?

  • 2. Data: 2008-07-11 07:13:49
    Temat: Re: ataki > 20Gb/s
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip Matt Rutkowski <m...@g...com> wrote:

    > Autor wspomina o atakach > 20Gb/s ... zdaje sie, ze to stwierdzenie
    > troche malo realne?

    Jak najbardziej jest realne.

    --
    ŁT

  • 3. Data: 2008-07-11 07:29:04
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Matt Rutkowski <m...@g...com> wrote:

    > Autor wspomina o atakach > 20Gb/s ... zdaje sie, ze to stwierdzenie
    > troche malo realne?

    Dlaczego? Policzmy tylko ruch z Polski. Łączy szerokopasmowych w .pl jest
    około 3.5mln. Wystarczy, że 4% z nich z uploadem 128kbps byłoby zarażonych
    i już mogą wygenerować taki ruch (20Gbps to 156k * 128kbps)

    a.

  • 4. Data: 2008-07-11 08:08:44
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Fri, 11 Jul 2008, Wemif wrote:

    > Dlaczego? Policzmy tylko ruch z Polski. Łączy szerokopasmowych w .pl jest
    > około 3.5mln. Wystarczy, że 4% z nich z uploadem 128kbps byłoby zarażonych
    > i już mogą wygenerować taki ruch (20Gbps to 156k * 128kbps)

    Do tego coraz więcej sieci ethernetowych z wyjściem na świat liczonym w
    setkach Mbit. Jedna 'winda' kliencka w takiej sieci potrafi z siebie
    wypluć kilkadziesiąt Mbit ruchu i ponad 10k pps.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 5. Data: 2008-07-11 08:29:20
    Od: Matt Rutkowski <m...@g...com>

    Hmm... teoretycznie da sie wygenerowac taki ruch. Sam w praktyce
    spotkalem sie z DDoS'em ~ 300 Mbit/s i to bylo dosc sporo jak na moj
    gust.

  • 6. Data: 2008-07-11 11:08:21
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 11.07.2008 Matt Rutkowski <m...@g...com> napisał/a:
    > Hmm... teoretycznie da sie wygenerowac taki ruch. Sam w praktyce
    > spotkalem sie z DDoS'em ~ 300 Mbit/s i to bylo dosc sporo jak na moj
    > gust.

    Ja mialem ponad 1,5 Gbit/s na swoja siec.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 7. Data: 2008-07-11 11:13:48
    Od: Wojtek /aquaz/ Dziubiński <w...@g...com>

    Dnia Fri, 11 Jul 2008 11:08:21 +0000, Przemyslaw Frasunek napisał(a):

    > Ja mialem ponad 1,5 Gbit/s na swoja siec.

    Jak sobie radzicie z takimi atakami? BGP blackholing jest wystarczająco
    skuteczny? Kontakt z operatorem odnosi skutek?

    --
    Wojtek /aquaz/ Dziubiński

  • 8. Data: 2008-07-11 11:18:14
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 11.07.2008 Wojtek /aquaz/ Dziubiński <w...@g...com> napisał/a:
    > Jak sobie radzicie z takimi atakami? BGP blackholing jest wystarczająco
    > skuteczny? Kontakt z operatorem odnosi skutek?

    Tylko przez kontakt z operatorem - ATMAN jest bardzo responsywny i pomocny.

  • 9. Data: 2008-07-11 13:33:25
    Od: Marcin Gryga <m...@g...net>

    Przemyslaw Frasunek pisze:

    > Tylko przez kontakt z operatorem - ATMAN jest bardzo responsywny i pomocny.

    Chyba jako jedyny w PL załatwia to na tel. :)

  • 10. Data: 2008-07-11 16:31:49
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Matt Rutkowski <m...@g...com> wrote:
> [...]
    ki.html
    > autorstwa Lukasza Bromirskiego.
    > Autor wspomina o atakach > 20Gb/s ... zdaje sie, ze to stwierdzenie

    Czemu? Jak zwykłego ruchu może być więcej, to ataku tym bardziej.

    Fakt, że w Polsce nie widziałem ataków na serwery IRC większych niż 5Gbps,
    ale to też może być dlatego, że większych monitory mogą już nie rejestrować...

    p.