  • 11. Data: 2009-04-23 14:24:41
    Temat: Re: aparaty z matrycami 16:9
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > Nieprawda. Racz obejrzeć obrazek który wkleiłem.

    Prawda jak zawsze lezy po srodku. :) CCD w LX3 ma proporcje 3:2, przy czym
    co ciekawe zaden z trybow (3:2, 4:3, 16:9) nie korzysta z CALEJ matrycy,
    lecz z cropow.

    k,

  • 12. Data: 2009-04-23 15:27:28
    Od: "<gkrzych>" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> napisał w wiadomości

    > Nie do konca:
    >
    > http://a.img-dpreview.com/reviews/panasonicDMCLX3/im
    ages/asp/AR.jpg

    Mateusz ma rację.
    Nie wiem dlaczego to dla Ciebie takie trudne do zrozumienia.

    gkrzych

  • 13. Data: 2009-04-23 16:55:03
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    <gkrzych> wrote:
    > Mateusz ma rację.
    > Nie wiem dlaczego to dla Ciebie takie trudne do zrozumienia.

    Ale z czym ma racje? W internecie mozna znalezc sprzeczne informacje, ale
    najbardziej przemawia do mnie ta, zgodnie z ktora aparat ma matryce 3:2.

    k,

  • 14. Data: 2009-04-23 17:43:17
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze KILu:

    > Ale z czym ma racje? W internecie mozna znalezc sprzeczne informacje, ale
    > najbardziej przemawia do mnie ta, zgodnie z ktora aparat ma matryce 3:2.

    Jakby miał 3:2 to w innych trybach musiałby obcinać. A nie obcina.

  • 15. Data: 2009-04-23 18:49:04
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > Jakby miał 3:2 to w innych trybach musiałby obcinać. A nie obcina.

    www.dpreview.com/reviews/panasonicdmclx3/
    "The LX3 does away with its predecessor's unusual 16:9 aspect ratio
    sensor, instead using a more conventional 3:2 sensor but then using only a
    crop from it, depending on aspect ratio."

    I ponizej GIF pokazujacy w jaki sposob dokonywany jest crop w zaleznosci
    od proporcji.

    k,

  • 16. Data: 2009-04-23 19:05:12
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze KILu:

> [...]
    > crop from it, depending on aspect ratio."
    >
    > I ponizej GIF pokazujacy w jaki sposob dokonywany jest crop w zaleznosci

    Gdyby miał sensor 3:2 to by nie obcinał 3:2, no zastanów się.

    On nie ma proporcji 3:2, ten sensor jest wycinkiem koła o takich
    proporcjach. Ale tylko wycinkiem. Inaczej chwaliliby się jeszcze szerszym
    obiektywem.

  • 17. Data: 2009-04-23 19:09:22
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 23 Apr 2009 17:27:28 +0200, <gkrzych> wrote:

    > Mateusz ma rację.
    > Nie wiem dlaczego to dla Ciebie takie trudne do zrozumienia.

    A bez metafor?

    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 18. Data: 2009-04-23 20:37:49
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > Gdyby miał sensor 3:2 to by nie obcinał 3:2, no zastanów się.

    Nie ja to wymyslilem - tak (jednoznacznie) wynika z recenzji na dpreview.
    Zreszta zauwaz, ze niezaleznie od wybranego formatu aparat nigdy nie uzywa
    naroznikow matrycy. Byc moze nie pozwala na to obiektyw (mialbys wtedy
    ekwiwalent nie 28, a np. 25 mm, ale z wyrazna winieta).

    > On nie ma proporcji 3:2, ten sensor jest wycinkiem koła o takich
    > proporcjach. Ale tylko wycinkiem.

    Co przez to rozumiesz...?

    k,

  • 19. Data: 2009-04-23 20:56:54
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze KILu:

> [...]
    > naroznikow matrycy. Byc moze nie pozwala na to obiektyw (mialbys wtedy
    > ekwiwalent nie 28, a np. 25 mm, ale z wyrazna winieta).

    No, no, no, i właśnie dlatego nie ma matrycy 3:2. Tam w rogach jest po
    prostu winieta i być może że w ogóle nie ma tam na chipie fotodetektorów.

    > Co przez to rozumiesz...?

    Że matryca nie jest prostokątem jak w LX2. więc nie mówcie że LX3 obcina
    obraz w innych proporcjach tak jak w LX2. Bo LX2 ma po prostu prostokąt 16:9
    i w innych trybach przycina boki. A LX3 ma to samo co LX2 plus paski na
    górze i dole do innych trybów. I tak to należy rozumieć.

  • 20. Data: 2009-04-23 21:06:21
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > Że matryca nie jest prostokątem jak w LX2.

    Hmm. Tego wykluczyc nie mozna. Ale w takim razie tym bardziej nie jest to
    matryca 16:9. :) Ale mimo wszystko stawiam, ze w naroznikach jednak sa
    fotodetektory i w zwiazku z tym zakladam, ze matryca jest prostokatna.
    Jednak taka klasyczna matryce zapewne latwiej stworzyc i nia sterowac
    (...oraz zastosowac ja w innych produktach), gdy wszystkie linie sa
    identyczne.

    k,