  • 1. Data: 2009-04-22 19:48:14
    Temat: Wybor taniego aparatu do pracy
    Od: Longus <g...@w...pl>

    Witam,
    Prosze doradzcie co wybrac. Potrzebuje prywatnie kupic aparacik do
    robienia w pracy zdjec urzadzen mechanicznych (pompy, sprezarki,
    silniki, inne ustrojstwa). Wymagania co do aparatu:
    - tani (bez wodotryskow i tak sa mi niepotrzebne) ~500zl
    - wytrzymala obudowa (jak sie wyslizgnie z kieszeni kombinezonu zeby
    wytrzymal upadek z przynajmniej 1,5m) - PRIORYTETOWY WYMOG
    - dobra lampa blyskowa (zdjecia robione zawyczaj w maszynowniach w
    polmroku lub przy sztucznym oswietleniu - jazeniowki)
    - w miare energooszczedny (aby po zrobieniu 10 zdjec nie trzeba bylo
    wymmieniac bateri)
    - zdjecia makro? (tabliczki znamionowe i drobne elementy)
    - zakres temp. od minusowych tak jak na "swiezym powietrzu" do ~+50 st.C
    - latwa do wyczyszczenia obudowa jak sie dotknie np. reka zapackana olejem
    - latwa obsluga

    Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam,
    Greg

  • 2. Data: 2009-04-22 19:52:18
    Temat: Re: Wybor taniego aparatu do pracy
    Od: Longus <g...@w...pl>

    Longus pisze:
> [...]
    > - latwa do wyczyszczenia obudowa jak sie dotknie np. reka zapackana olejem

    Zapomnialem jeszcze dodac, jak najmniejszy i najlzejszy (mieszczacy sie
    w kieszeni)

  • 3. Data: 2009-04-22 20:12:55
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    > Zapomnialem jeszcze dodac, jak najmniejszy i najlzejszy (mieszczacy sie
    > w kieszeni)

    Tak to tylko w Erze. Jeśli natomiast jesteś zdecydowany trochę dołożyć
    (ok. 300-500zł), to możesz znaleźć coś co prawie bedzie ci pasować w
    ofercie Olympusa - najnowsze są opisane jako tough, a starsze to
    przeważnie modele oznaczone SW (odporne na wodę, upadek - niektóre nawet
    z 2m - a nawet na mróz). Ostatnio też Canon i Fuji wypuściły tzw. rugged
    aparaty. Obawiam się tylko, że ich cena będzie spora.
    Lampy nigdzie dobrej nie uświadczysz, ale przy odległości 2-3 metrów od
    fotografowanego obiektu powinna być wystarczająca. Co do makro - kup
    soczewkę +1D lub +2D (sam musisz sprawdzić, która lepiej się spisze, z
    reguły sprzedają za jakieś 50zł w komplecie +1, +2, +4 i +10) i
    przystawiaj w trakcie robienia zdjęcia przed obiektyw. Soczewka ma
    średnicę 52mm lub większą. Nie powinno to stwarzać trudności.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    pawelek_79
    poczta.onet.pl
    Znany także jako Pawel_W: pawel79w[Shift+2] gmail.com

  • 4. Data: 2009-04-22 21:16:12
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Paweł W. napisał:
> [...]
    > przystawiaj w trakcie robienia zdjęcia przed obiektyw. Soczewka ma
    > średnicę 52mm lub większą. Nie powinno to stwarzać trudności.

    Raczej niepotrzebne. Tabliczki znamionowe nie są miniaturowe, jeśli
    wystarczy zwykły odczyt danych to zwykłe makro z aparatu powinno
    wystarczyć- dla wygody być może trzeba będzie później zdjęcia
    pokadrować, ale to wszystko.

    m.
    --
    - Squeak?
    - SQUEAK.

  • 5. Data: 2009-04-22 22:51:32
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Longus" napisał
> [...]
    > - latwa do wyczyszczenia obudowa jak sie dotknie np. reka zapackana olejem

    Nie ma szans żebyś coś znalazł przy takich kryteriach.
    Drugie i przedostatnie wykluczają małą cenę, chyba, że zł zamieni się w euro
    ; ) Może ktoś produkuje specjalistyczny pod kątem warunków sprzęt tego typu.
    Ja tak się rozglądam za nowym laptopem i z racji praktycznego umiłowania do
    solidnych rzeczy najpierw znalazłem Della ATG, a potem XFR - ta druga opcja
    właśnie była w tym stylu, złote musiałyby zamienić się w USD ; ))

    Może cokolwiek co posiada opcjonalną i niedrogą obudowę podwodną ? Nie wiem
    jak radzi sobie taka obudowa z upadkiem, ale może to być jedyny trop.

    adam

  • 6. Data: 2009-04-23 05:59:23
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Longus" <g...@w...pl> napisał:

> [...]
    > - latwa do wyczyszczenia obudowa jak sie dotknie np. reka zapackana olejem

    Ciężko będzie. Ja do zblizonych celów używam Pentaxa Optio WPi (nie
    produkowany juiz od kilku lat, ale używanego nawet taniej niż za 500zł da
    się kupić). Małe rozmiary, wystarczająco dobre makro, wodoszczelność do
    głębokości 1m (a więc zabrudzonego można po prostu umyć pod umywalką).
    Sprawdza się też jako przenośna kopiarka dokumentów (wydruk ze zdjęcia
    zadrukowanej kartki A4 jest całkiem komfortowo czytelny). Obudowa - w miarę
    porządna (brak wysuwanych elementów) ale na odporność na upadki z 1.5m na
    twarde podłoże raczej bym nie liczył (nie wierzę, żebyś w tym limicie
    cenowym był w stanie ten warunek spełnić w jakimkolwiek aparacie - musisz
    raczej pomyśleć o uwiązaniu go na jakiejś smyczy lub po prostu uważać).
    Bateria maleńka, ale wytrzymuje nadspodziewanie długo (nie liczyłem ilości
    wykonywanych zdjęć, ale po zmianie z zasilanego z 2 akumulatorków AA Optio
    33WR którego poprzednio używałem odczułem znaczną poprawę żywotności
    baterii). Przy kiepskich warunkach oświetleniowych zdarza się, że AF nie
    jest w stanie poradzić sobie z ustawieniem ostrości - załatwia wtedy problem
    doświetlenie motywu małą latarką LED (nawet taką z breloczka do kluczy).
    Bardziej pancerne były starsze modele Optio - 33WR i 43WR, ale raczej ciężko
    będzie jej już teraz kupić w dobrym stanie, ponadto 33WR którego miałem żarł
    niemiłosiernie prąd i wymagał bardzo dobrego oświetlenia anya AF działał
    przyzwoicie (WPi jest pod tym względem znacznie lepszy). Z innych modeli
    Pentaxa mógłby się sprawdzić Optio WP (to samo co WPi ale matryca 5 zamiast
    6Mpix) i nowsze wodoodporne modele serii W - W10, W20, W30. Obecnie
    produkowany W60 też byłby pewnie dobry, ale za 500zł nie kupisz.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 7. Data: 2009-04-23 07:20:26
    Od: "Łukasz Bąk" <m...@g...com>

    Użytkownik "Longus" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > - tani (bez wodotryskow i tak sa mi niepotrzebne) ~500zl

    To chyba będzie nie do przejścia. Warunki jakie musi spełniać
    ten aparat ktore opisałeś poniżej to niestety dla większości modeli
    właśnie wodotryski. ;)

> [...]
    > - latwa do wyczyszczenia obudowa jak sie dotknie np. reka zapackana olejem

    Osobiście pracuje zawodowo w służbach technicznych w zakładzie przemysłowym,
    tak więc wiem o co chodzi. Szczególnie, że zdjęcia które w większości
    wykonuje
    to fotki prezentacyjne, raportowe więc nie zawsze telefon komorkowy do
    uwiecznienia tabliczki znamionowej wystarcza. Od dwóch lat używam canona
    a720 i... telefon SE K700.
    Aparat nawet sporo wytrzymał, bo jest użytkowany przez kilka osób. Mi
    osobiście
    parę razy wypadł z ręki, wcisnął się w smar, gdzieś tam nim puknąłem,
    pochlapałem
    wodą czy torturowałem w inne sposoby a reszta zespołu obchodzi się z nim
    mniej
    delikatnie. Ja nie miałem wyboru jeśli chodzi o model aparatu ale jednego
    jestem
    pewien - musiał byś podnieść warunki cenowe. Taki
    http://www.tinyurl.pl?UtUsyBGa
    (Canon D10) może kosztować 500 ale ojro.

    I tak w nawiązaniu do innych postów w wątku - tak naprawdę w tego typu
    fotografii
    nie ma czasu na przykładanie soczewek makro, obróbkę zdjęć itp. Z a720
    jestem
    o tyle zadowolony, że ma bardzo fajne macro sam w sobie jak i gotowy do
    zdjęcia
    jest praktycznie odrazu po właczeniu. Używałem w pracy wcześniej G5. Trochę
    był za
    duży, jednak możliwości przestawiania LCD są nieocenione.

    Łukasz Bąk

  • 8. Data: 2009-04-23 07:24:18
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Mikolaj Machowski napisał(a):

> [...]
    > wystarczy zwykły odczyt danych to zwykłe makro z aparatu powinno
    > wystarczyć- dla wygody być może trzeba będzie później zdjęcia

    Też mi się tak wydaje.
    Te Olympusy powinny mieć zdaje się funkcję "super macro", właśnie do
    takich celów.

    --
    Mirek

  • 9. Data: 2009-04-23 07:43:06
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    John Smith napisał(a):

    > Te Olympusy powinny mieć zdaje się funkcję "super macro", właśnie do
    > takich celów.

    Nie wiem jak w nowych konstrukcjach ale w mju mini w trybie super macro
    nie dziala lampa. Generalnie nie da sie wtedy (co testowalem na
    tabliczce opisowej monotora) ostrego zdjecia z reki.

    j.

  • 10. Data: 2009-04-23 20:22:30
    Od: pysson <p...@g...pl>

    Longus pisze:
> [...]
    > robienia w pracy zdjec urzadzen mechanicznych (pompy, sprezarki,
    > silniki, inne ustrojstwa). Wymagania co do aparatu:

    Tego warunku nie spełnia, resztę tak.
    http://www.olbrycht.pl/ricoh/caplio500Gopis.htm