  • 1. Data: 2009-04-22 16:51:02
    Temat: DELTA MB-D10 zamiennik vs MB-D10 Nikona
    Od: " tom" <t...@W...gazeta.pl>

    w związku z tym, iż nie miałem możliwości trzymania w ręce ani jednego z w/w
    produktów,chciałbym zapytać jak duża jest różnica między tymi produktami. Nie
    pytam o cenę lecz o funkcjonalność, wygodę trzymania, awaryjność lub jej brak,

  • 2. Data: 2009-04-22 17:32:09
    Temat: Re: DELTA MB-D10 zamiennik vs MB-D10 Nikona
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

> [...]
    > Nie
    > pytam o cenę lecz o funkcjonalność, wygodę trzymania, awaryjność lub jej

    No coz, jesli chodzi o wygode trzymania, to z tego co mialem okazje trzymac
    ten grip przypiety do D300, to nie jest zle. Chociaz w odroznieniu do
    oryginalu nie jest pokryty gumami, ma delikatne wyprofilowanie na palce,
    dzieki czemu dosc dobrze lezy w rece. Inna rzecz, ze plastik to nie tylko
    kwestia dotyku, ale i wytrzymalosci. Zdarzaja sie tez pewne niedorobki tam
    gdzie sa jakies srubki, zapadki itp. - np. zbyt dluga sruba mocowania do
    korpusu, albo skrzywiony zatrzask przy koszyczku na baterie.
    Co do awaryjnosci - to nie wiem, slyszalem o jakis pojedynczych przykladach
    narzekan, ale dotyczylo to kazdego zamiennika (w przypadku oryginalu - nie
    spotkalem sie z czyms podobnym, co nie znaczy, ze nie mialo miejsca).
    Nie mniej jednak radzilbym sie przyjrzec rowniez innym zamiennikom, dosc
    chwalona jest ALPHA Digital MB-D10 (pokrycie z gum) - chociaz w przypadku
    tego modelu najczesciej slyszalem o usterkach. Zaleta tej Alphy jest rowniez
    adapter BL-3 dostepny w zestawie (wszystko w cenie ok. 270 PLN).

    Coz biorac pod uwage, ze w cenie oryginalu mozna miec 3-4 takie gripy, rzecz
    warta rozwazanie, bo ergonomicznie niewiele ustepuja oryginalowi, jesli
    wogle.

    Pozdrawiam
    Dariusz Gasior

  • 3. Data: 2009-04-22 18:02:49
    Od: Bartosz Nazar <"m2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl>

    tom pisze:
    > chciałbym zapytać jak duża jest różnica między tymi produktami.

    Używam tej Delty i generalnie jestem bardzo zadowolony (jakość / cena).
    Brak gum mi nie przeszkadza i choć powierzchnia jest może śliska,
    to nie narzekam na problemy z chwytaniem. Spust i pokrętła są
    w porządku, trochę luźne są "wkłady" z akumulatorami, ale trzeba tym
    specjalnie ruszać, żeby się o tym przekonać. Mam wrażenie, że przy
    częstym odkręcaniu i przykręcaniu z czasem coś się stanie z tym
    plastikowym pokrętłem i będzie po gripie, ale może to tylko mój strach
    przed plastikiem w takich połączeniach do mnie przemawia.
    Po dokręceniu jak się mocno zaprzeć to uda się odchylić o jakiś 1mm cały
    grip, ale nie wiem czy w oryginale nie będzie podobnie (bo całość trzyma
    przecież ta jedna śruba).

    Co do różnic z MB-D10 to podstawowa różnica to to, że ZTCP oryginał
    jest metalowy, z gumami, ciut cięższy i na pewno bardziej odporny na
    ciągłe używanie.
    Gdyby kosztował jakieś 500zł to byłaby to dobra cena za tą różnicę
    wg mnie.

    pozdrawiam!
    Bartosz Nazar

  • 4. Data: 2009-04-23 07:58:14
    Od: docxxx <s...@g...com>

    Warto przeczytac wypowiedz autora* tego watku:
    http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?p=1183316#p
    ost1183316

    *autorem jestem ja:)

  • 5. Data: 2009-04-23 10:43:42
    Od: " tom" <t...@N...gazeta.pl>

    tom <t...@W...gazeta.pl> napisał(a):
    wielkie dzięki, nie kupię w taki razie żadnego,po prostu mnie nie stać ani na
    badziewie ani na oryginał, na razie :-)

    wielkie dzięki all

  • 6. Data: 2009-04-23 16:28:41
    Od: Bartosz Nazar <"m2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl>

    docxxx pisze:

    > *autorem jestem ja:)

    Uuu... nie strasz mnie :-/
    Będę teraz na to chuchał, żeby się nie rozpadło.

    Najgorsze, że zawsze jest jakieś "ale" przy takiej różnicy cen,
    a zmiana tego elementu na metalowy lub na większy / lepiej zatopiony
    w plastiku pewnie jest warta jakiegoś 1$ w produkcie końcowym...

    pozdrawiam!
    Bartosz Nazar

  • 7. Data: 2009-04-23 23:06:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Apr 2009, Bartosz Nazar wrote:

    > Uuu... nie strasz mnie :-/
    > Będę teraz na to chuchał, żeby się nie rozpadło.

    ...albo zostaniesz specjalistą od klejenia :|

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-04-24 07:16:59
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    Hej

    > ...albo zostaniesz specjalistą od klejenia :|

    Jeśli to jest śruba w plastiku to prędzej czy później musi się
    rozlecieć. W oryginale o ile pamiętam śruba siedzi w metalowej płytce.
    --
    Pozdro
    Kryhu