  • 1. Data: 2009-06-18 17:44:39
    Temat: aparat ktory dlugo trzyma na bateriach
    Od: Marek <n...@n...spam>

    jaka firma robi najbardziej energooszczedne aparaty, tzn. takie które
    jak najdłużej trzymają na jednym ładowaniu, a jaka robi takie
    najbardziej pożerające energię ?

  • 2. Data: 2009-06-18 18:14:20
    Temat: Re: aparat ktory dlugo trzyma na bateriach
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Marek pisze:
    > jaka firma robi najbardziej energooszczedne aparaty, tzn. takie które
    > jak najdłużej trzymają na jednym ładowaniu, a jaka robi takie
    > najbardziej pożerające energię ?

    To nie jest kwestia firmy tylko konkretnych modeli aparatow i/lub
    akumulatorow.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 3. Data: 2009-06-18 18:17:05
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > jaka firma robi najbardziej energooszczedne aparaty, tzn. takie które
    > jak najdłużej trzymają na jednym ładowaniu, a jaka robi takie
    > najbardziej pożerające energię ?

    Nikon D300 + MB-D10 + BL-3 + EN-EL4a :>

    Jak seriami, jpg, af-c i prawie bez ekranika to 12.5k zdjec na 1 ladowaniu :-D

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 4. Data: 2009-06-18 18:35:07
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Marek wrote:
    > jaka firma robi najbardziej energooszczedne aparaty, tzn. takie które
    > jak najdłużej trzymają na jednym ładowaniu, a jaka robi takie
    > najbardziej pożerające energię ?

    Firma? :) Skad ten pomysl?
    Regula jest, ze najdluzej trzymaja lustrzanki. Chyba z kazdego modelu bez
    problemu wyciagniesz ponad 500 zdjec (czasem jest to wrecz wielokrotnosc
    tej liczby - szczegolnie po przypieciu gripa z dodatkowa bateria).
    Najkrocej zapewne beda trzymaly wszelkie maluchy na "komorkowy"
    akumulatorek (oczywiscie mowa o sprzecie firmowym).

    k,

  • 5. Data: 2009-06-18 18:40:36
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Adam 'Adak' Kępiński pisze:
    > Nikon D300 + MB-D10 + BL-3 + EN-EL4a :>
    >
    > Jak seriami, jpg, af-c i prawie bez ekranika to 12.5k zdjec na 1
    > ladowaniu :-D

    Chyba to Twoje EN-EL4a jest na sterydach. ;)
    Mi najwiecej udalo sie wycyckac cos w granicach 4500. Tyle, ze w D3 i
    przy foceniu w NEFach.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 6. Data: 2009-06-18 18:42:00
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    koledzy dobrze radzą ;)

    ja po swoich doswiadczeniach zaobserwowałem, ze zawsze trzymają dłużej
    aparaty z dedykowanymi aku niz w przypadku aparatow na baterie czy
    akumulatory typu AA i AAA

    ale lustrzanki na pewno najdluzej, szczegolnie z gripem ;)))

    --

    Sebastian

  • 7. Data: 2009-06-18 20:06:30
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Chyba to Twoje EN-EL4a jest na sterydach. ;)
    > Mi najwiecej udalo sie wycyckac cos w granicach 4500. Tyle, ze w D3 i
    > przy foceniu w NEFach.

    D300 'pali' zdecydowanie mniej, o wiele mniej takze od D700.
    W D3 juz nie jest tak rozowo, ale dlatego mam 3 en-el4a ;-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 8. Data: 2009-06-18 21:52:39
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik "Marek" <n...@n...spam> napisał w wiadomości
    > jaka firma robi najbardziej energooszczedne aparaty, tzn. takie które
    > jak najdłużej trzymają na jednym ładowaniu, a jaka robi takie
    > najbardziej pożerające energię ?

    Nie mam typów więc przykłady z życia
    Fuji S5600 + akupaluszki 2400mAh - ponad 800fotek
    Pentax K100DS + akupaluszki 2000mAh - 680 fotek
    Pantax K200D + akupaluszki 2000mAh - 450 fotek i jeszcze nie chcą zdychać,
    powinny pociągnąć powyżej 500 spokojnie. Drugi komplet w gripie daje
    spokojnie 1000 fotek i zaletą jest nie muszę ładowarki brać na wyjazdy bo
    baterie kupisz w każdym kiosku i stacji benzynowej - jakby co. :)

    JDJ

  • 9. Data: 2009-06-18 23:44:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Jun 2009, basti78 wrote:

    > ja po swoich doswiadczeniach zaobserwowałem, ze zawsze trzymają dłużej
    > aparaty z dedykowanymi aku niz w przypadku aparatow na baterie czy
    > akumulatory typu AA i AAA

    Swoje znaczenie ma czy 2 czy 4.
    Dwa razy wyższe napięcie przekłada się na sprawność w miejscach,
    które potrafią dużo "zeżreć", czyli LCD i lampie błyskowej.
    4xR6 Sanyo 2700 powinny dawać dobry wynik :)

    > ale lustrzanki na pewno najdluzej, szczegolnie z gripem ;)))

    Grip jest poza konkurencją - co najmniej część hybryd ma gniazda
    zewnętrznego zasilania, i sądzę że KM A200 z 4x R20 8 Ah dałoby
    radę zapchać sporą kartę ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2009-06-19 04:25:03
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    Adam 'Adak' Kępiński wrote:

    > Nikon D300 + MB-D10 + BL-3 + EN-EL4a :>
    >
    > Jak seriami, jpg, af-c i prawie bez ekranika to 12.5k zdjec na 1
    > ladowaniu :-D

    kurcze to mi się nigdy nie udało osiągnąć 3k na jednym ładowaniu, tylko
    NEF'y, raczej bez ekranu. Bez GRIP'a. Zwykle kończy się w okolicach
    1000-1500. Tyle, że też ten aparat zwykle potrzebuje u mnie miesiąć/dwa
    zanim osiągnie taką ilość zdjęć to pewnie wchodzi w grę samo
    rozładowanie spowodowane długim czasem leżakowania baterii (?).

    Kaiko

    fotograficznie: http://kajetan.mastela.com
    po godzinach: http://kaiko.pl