  • 1. Data: 2009-06-18 06:42:43
    Temat: Testy autofocusow
    Od: Maciek <i...@w...pl>

    Witam,
    Czy jest jakas stronka koncentrujaca sie na testach precyzji i
    szybkosci ukladow autofocus?
    Popularne serwisy (optyczne, dpreview i inne) koncentruja sie na
    rodzielczosciach.
    Brakuje mi takich powaznych, dokladnych testow AF.
    Znam tylko obiegowe opinie.

    A kojarze ze jakis czas temu ktos podawal linka do artykulu z ktorego
    wynikalo jak kiepska jest precyzja AF w lustrach. Chetnie bym o tym
    poczytal.

    Dzieki z gory
    Maciek

  • 2. Data: 2009-06-18 07:36:26
    Temat: Re: Testy autofocusow
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 18 Jun., 08:42, Maciek <i...@w...pl> wrote:
> [...]
    >
    > A kojarze ze jakis czas temu ktos podawal linka do artykulu z ktorego
    > wynikalo jak kiepska jest precyzja AF w lustrach. Chetnie bym o tym

    jest n.t. temat sporo informacji rozrzuconych w sieci - dosyc
    fragmentarycznych , ale zebrane do kupy rysuja obraz calosci.
    Precyzja i szybkosc AF to sprawa zarowno korpusu jak i obiektywu - a
    tutaj mozliwosci wzajemnych polaczen jest tysiace , nikt wiec tego nie
    przebadal kompleksowo , tym bardziej ze to takze sprawa indywidualna
    danego egzemplarza korpusu / obiektywu.
    przy testach aparatow podawane sa czasy ostrzenia z jakims konkretnym
    obiektywywem , ktore sa raczej iluzoryczne , sluzace bardziej
    uspokojeniu testujacego niz bedace adekwatna miara szybkosci , gdyz
    milcza n.t. bledu ostrzenia jaki w tym czasie ostrzenia wystapil. -
    tzn mimo ze AF uznal ze jest ostro , wcale ostro byc nie musi.

    n.t jakosci ostrzenia najpelniejsza informacje znajdziesz na www.colorfoto.de
    przy okazji testow obiektywow z roznymi aparatami. pelna informacja
    jest platna , bezplatnie podawane sa tylko wykresy rozdzielczosci
    obiektywu z roznymi korpusami , a na brzegu wykresu podawana jest %
    rozdzielczosc jaka obiektyw osiagal przy ostrzeniu AF w stosunku do
    maksymalnej jaka moze osiagnac przy idealnym ostrzeniu. Wyniki sa
    zatrwazajace.

    Coraz czesciej w prasie fachowej napotykam atrykuly n.t. jakosci
    pracy AF - widac staje sie to problemem szerszym.

    zadalem sobie trud i sumiennie pomierzylem precyzje ostrzenia ale
    tylko w jednym aparacie z paroma obiektywami.

    opis zagadnienia , ktory rysuje problem znajdziesz tutaj :

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/PomiarObiekt
    ywow#

    dane sa chronologicznie tak jak mierzylem , dzisiaj n.t. temat mam
    wiedze pelniejsza , nie wszystko zamiescilem co pomierzylem i nie
    bardzo mam ochote to systematyzowac.

    z pomiarow wynika ze :

    kazdy obiektyw wymaga sprawdzenia justacji ( na ok 15 pomierzonych
    obiektywow tylko jeden nie wymaga justacji AF - tamron , ( dokladniej
    mowiac nalezaloby dokonac tak malej justacji , ze w praktyce mozna
    pominac)) , dopiero wowczas jest szansa , ze AF bedzie pracowal z
    bledem na tyle malym iz obiektyw moze osiagnac swoja rozdzielczosc.

    milej lektury

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/PomiarObiekt
    ywow#

    XXX

  • 3. Data: 2009-06-18 12:15:42
    Od: Maciek <i...@w...pl>

    Dzieki serdeczne za link i Twoje doświadczenia z tematem.
    Mam k100D i ogromne problemy z trafieniem AF. Problemy glownie dotyczą
    50mm/1.4 i im dalej fotografowany obiekt tym gorzej. Z kilku metrow
    obiektyw jest praktycznie bezuzyteczny.
    Oczywiscie - byc moze mam walniete body i/lub obiektyw.

    Szykuje sie do przesiadki w najblizszym czasie. Wygląda na to ze
    najlepszym pomysłem jest body z mozliwoscia poprawek pod obiektywy.