  • Data: 2024-08-05 12:59:28
    Temat: akumulator z UPS
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pamiętacie jak pisałem, ze akumulator w UPS ładował sie do 11.8V?
    Wymieniłem juz.

    po chwili zabawy aku ma napięcie spoczynkowe 7.7V.
    Trzy cele dobre ! :-)
    Aku Yuasa, wytrzymał prawie 4 lata ... albo i mniej, tylko prąd był.

    Na bocznej sciance ma wyraźne wypukłości, takie po 1cm średnicy,
    wyglądają, jakby coś przygrzało. To ta mniejsza boczna scianka, przy
    zaciskach.
    W tym miejscu w UPS nic nie grzeje. W srodku coś zagrzało?

    No i mam mieszane myśli - wywalic na złom, czy sie doktoryzować w
    temacie. Nie bardo mi się chce w kwasie babrać :-)

    UPS był mocno ciepły. Na nowym aku jest ledwo ciepły.
    Nie wiem - czy to ładowanie akumulatora tak grzało, czy akurat
    AVR musiał napięcie korygować.

    A nowy aku ... pod napieciem 14.5V prąd sie ustabilizował na 0.14A.
    I po przyłożeniu ucha słychać jak w środku coś bulgocze.

    Pod napięciem 13.6V jest 20mA, i nic nie bulgocze. Ciekawe, co się z
    tym prądem dzieje. Rekombinacja wodoru i tlenu ?

    ten UPS utrzymuje 13.6V.
    Wagę zapisałem, zobaczymy co za parę lat ..

    J.