  • Data: 2024-08-05 17:37:25
    Temat: Re: akumulator z UPS
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 5 Aug 2024 12:59:28 +0200, J.F wrote:
    > Pamiętacie jak pisałem, ze akumulator w UPS ładował sie do 11.8V?
    > Wymieniłem juz.
    >
    > po chwili zabawy aku ma napięcie spoczynkowe 7.7V.
    > Trzy cele dobre ! :-)

    Postanowiłem troche poeksperymentować, i ładowałem go prądem 0.5A.
    Co wymaga 20V :-)

    W efekcie dwie cele wyraźnie cieplejsze.

    Jak myślicie - to cele ze zwarciem, czy właśnie te dobre?
    Tzn nie - dobre być nie mogą, ale powiedzmy z mniejszym zwarciem?

    są też tak jakby trochę spuchnięte, ale może ta było i dawniej.

    napięcie spoczynkowe - 9V i spada szybko.
    Co ciekawe - prąd zwarcia ma 360mA, coś tu mało liniowo :-)

    No to jeszcze ostatnia faza - wydłubałem plastikowe pokrywki.
    Wyglądały na lekko przyklejone, ale chyba celowo jest tam jakaś
    szczelina. Pod nimi są gumowe kapturki na otworach cel.

    nad tymi zimnymi celami kapturki są wyraźnie wklęsłe.

    Zalałem te wgłębienia wodą, pusciłem znowu 0.5A ... teraz juz tylko
    0.3A @21V, ... jedna cela z tych ciepłych gazuje.
    Pozostałe nie.
    Ale jej się znudziło, i przestała gazować.

    Co sie z tym prądem/energią dzieje ?

    J.