  • 191. Data: 2012-03-05 22:02:19
    Temat: Re: a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Jeśli łączysz cenę dolara z tym kto rządzi w Polsce, to zdecydowanie
    > mózg Ci wtedy wyprali.

    Od czego zalezy cena waluty? (relacja np. $-zl)
    Pewnie od tego ilu i na jaka ilosc waluty sa chetni. Zgadza sie? Nie tak
    dawno temu obserwowalismy sile franka szwajcarskiego. Ludzie stracili
    zaufanie do innych walut i zaczeli kupowac franki. Tak?
    Jesli Grecja mialaby dalej swoje drachmy, czy co tam mieli, to zapewne
    ich waluta narodowa bylaby w wartosci papieru na ktorym bylaby
    drukowana. No moze przesadzam, ale mechanizm mniej wiecej tak wyglada.
    Tak, wiem sa jeszcze spekulacje i mozliwosc interwencji bankow centralnych.
    Wiecej mechanizmow zmian kursow walut nie znam.
    Czy zatem sila waluty zalezy bezposrednio od rzadu? Bezposrednio nie.
    Pomijajac interwencje oczywiscie, ale to doraznie.
    No ale cos sprawilo, ze nie tak dawno rynki wywindowaly cene franka, a
    na zlotowki sie nie rzucili. Czemu? (tylko pytam).

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 192. Data: 2012-03-06 00:44:07
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Pawel napisal:

    >RP->USA, Kanada, Australia, czesc panstw UE

    Aha, wiec teraz tylko powiedz mi jaka to "sprawiedliwosc spoleczna" jest w Polsce a
    nie ma jej w tej "czesci panstw UE" o ktorych mowisz. Napisz tez o Australii, chetnie
    dowiem sie dlaczego to wyjechalem z Polski do Australii I w ktorych miejscach Polska
    oferowala mi wieksza "sprawiedliwosc spoleczna". Tylko prosze, pisz konkretnie bo
    szkoda internetu na lanie wody.

    >Ja zauwazam tylko, ze ludziom nie przeszkadza brak wpieprzania sie panstwa w decyzje
    o emeryturze. Albo inaczej - opieka spoleczna nie jest wystarczajaca zacheta do
    pozostania w kraju.

    Oczywiscie ze nie jest wystarczajaca zacheta zeby zostac w kraju. Ale nie jest tez
    zacheta zeby z niego wyjechac. Zwlaszcza ze ponizej sam piszesz ze ludzie jednak jada
    do panstw oferujacych wieksza pomoc niz odwrotnie.

    >Dla czesci ludnosci swiata motywacja do emigracji jest wlasnie opieka socjalna w
    krajach docelowych.

    No to moze sie zdecyduj? Najpierw napisales ze "ludzie zwykle wyjezdzaja z panstw
     gdzie jest sprawiedliwosc spoleczna do panstw gdzie jej nie ma", teraz piszesz ze
    odwrotnie. A moze jest jednak tak jak ja napisalem - ludzie jada tam gdzie maja
    lepsze warunki do zycia. Malezyjczyk z panstwa z niskimi podatkami I mala pomoca
    socjalna jednak jedzie do Australii gdzie placi wieksze podatki I ma wieksza pomoc.
    Dlaczego? Bo warunki zycia sa lepsze,  ot co. To samo napisalem Ci o Szwecji i
    Etiopii ale zrecznie to wycinasz za kazdym razem. Dlaczego ten Szwed nie pedzi do
    Etiopii? Placilby mniejsze podatki I nie mialby problemu z pomoca spoleczna.

    >  2 Miliony? No wiec wlasnie mylisz. Ten artykul nie mowi o calej

    > polskiej emigracji tylko jakims jej wycinku.

    >Czyli jest jeszcze wieksza?

    Oczywiscie. To kolejna rzecz po cenach paliw I  kursach walut gdzie rzuciles haslem
    bez sprawdzenia faktow.

    Pozdrawiam,

    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 193. Data: 2012-03-06 05:11:36
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Aha, wiec teraz tylko powiedz mi jaka to "sprawiedliwosc spoleczna"
    > jest w Polsce a nie ma jej w tej "czesci panstw UE" o ktorych mowisz.

    Sprawiedliwosc spoleczna w Polsce, zapisana w Konstytucji objawia sie
    tym, ze jesli zglaszam popelnienie przestepstwa do prokuratury, to owa
    prokuratura to olewa. Sprawa dotyczyla bezpieczenstwa ruchu drogowego,
    zeby za bardzo NTG nie bylo. Za to jesli zlapia mnie na przekroczeniu
    predkosci, to Policja, sady, komornik, nie odpuszcza, chocby cala akcja
    kosztowala wiecej niz zysk z mandatu.
    W sprawiedliwosci spolecznej w wykonaniu polskim za katastrofe lotnicza,
    w ktorej ginie Prezydent absolutnie nikt (zywy) nie jest odpowiedzialny.
    W kraju bardziej zblizonym do zwyklej sprawiedliwosci, za katastrofe
    lotnicza, w ktorej zginal sekretarz d/s handlu, paru wysoko postawionych
    ludzi przynajmniej stracilo stanowiska. O tym kto prowadzil sledztwa w
    w/w przypadkach juz nie wspomne.
    Przykladow, ze slowo sprawiedliwosc nie potrzebuje zadnych dodatkow
    moznaby mnozyc.

    > Napisz tez o Australii, chetnie dowiem sie dlaczego to wyjechalem z
    > Polski do Australii I w ktorych miejscach Polska oferowala mi wieksza
    > "sprawiedliwosc spoleczna".

    A tam maja sprawiedliwosc spoleczna zapisana w konstytucji? Czy po
    prostu maja zwykla sprawiedliwosc?

> [...]
    > nie jest tez zacheta zeby z niego wyjechac. Zwlaszcza ze ponizej sam
    > piszesz ze ludzie jednak jada do panstw oferujacych wieksza pomoc niz

    Placisz podatki, ubezpieczenia - dostajesz cos w zamian (opieke
    lekarska, skuteczna policje, szkoly, emeryture itd). To jest OK, do
    zaakceptowania.
    W RP placisz podatki, skladki ubezpieczen - tos frajer, szkoly jakos
    owszem funkcjonuja (chwala nauczycielom, ktorym cokolwiek sie chce),
    Policja raczej trudno powiedziec, ze dziala jesli w nocy na moje 2
    milionowe miasteczko jest 1 (tak, jeden) radiowoz "dyzurny", w dzien na
    przyjazd do kolizji czeka sie kilka godzin, opieka lekarska, no jest...
    prywatna, emerytura? OFE: "nie mamy panskich pieniedzy i co nam pan
    zrobi". Ehh...

> [...]
    > razem. Dlaczego ten Szwed nie pedzi do Etiopii? Placilby mniejsze
    > podatki I nie mialby problemu z pomoca spoleczna.

    Czemu z uporem mylisz pomoc spoleczna ze sprawiedliwoscia spoleczna?
    Facet w Szwecji placi zajebiste podatki i pewnie ma zajebiscie duzo w
    zamian. Widocznie mu to odpowiada, jesli nie emigruje i nie robi zadymy
    u siebie. Samochody robia fajne;-)

    > Oczywiscie. To kolejna rzecz po cenach paliw I kursach walut gdzie
    > rzuciles haslem bez sprawdzenia faktow.

    A Ty znasz dokladniejsze dane o emigracji?
    Ja znalazlem takie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 194. Data: 2012-03-06 12:08:49
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    Maciek, Sun, 26 Feb 2012 22:08:46 +0100, pl.misc.samochody:

    I drogi dobre.

    --
    Pozdrowienia,
    Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.

  • 195. Data: 2012-03-06 18:36:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 06 Mar 2012 05:11:36 +0100, Pawel "O'Pajak"

    > W sprawiedliwosci spolecznej w wykonaniu polskim za katastrofe lotnicza,
    > w ktorej ginie Prezydent absolutnie nikt (zywy) nie jest odpowiedzialny.

    Może dlatego, że za tę katastrofę odpowiadają piloci.
    Nie pomnę o tym, że akty jednak zawisły (na żywych).
    Znowu nie masz kontaktu z rzeczywistością.

    Skądś tyś się urwał, człowieku? :/

    --
    Pozdor Myjk

  • 196. Data: 2012-03-06 19:04:10
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-03-06 18:36, Myjk pisze:
    > Tue, 06 Mar 2012 05:11:36 +0100, Pawel "O'Pajak"

    > Może dlatego, że za tę katastrofę odpowiadają piloci.

    To jednak nie jest takie proste i jednoznaczne.

    > Nie pomnę o tym, że akty jednak zawisły (na żywych).
    > Znowu nie masz kontaktu z rzeczywistością.

    Z tym akurat się zgadzam ;)

    > Skądś tyś się urwał, człowieku? :/

    Z polskiej rzeczywistości, z katalizatorem psychicznym w postaci
    "internetu".

  • 197. Data: 2012-03-06 20:08:33
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Tuesday, March 6, 2012 2:11:36 PM UTC+10, Pawel O&#39;Pajak wrote:
> [...]
    > zeby za bardzo NTG nie bylo. Za to jesli zlapia mnie na przekroczeniu
    > predkosci, to Policja, sady, komornik, nie odpuszcza, chocby cala akcja

    O czym Ty mowisz? Znowu tracisz watek. Pytanie brzmialo, cytuje "jaka to
    "sprawiedliwosc spoleczna" jest w Polsce a nie ma jej w tej "czesci panstw UE" o
    ktorych mowisz". A Ty mi wyjezdzasz ze w Polsce trzeba placic mandaty (to dziwne?) i
    jakis prokurator olal Twoje zgloszenie (moze bylo bezsensowne). To w jakim panstwie
    UE nie trzeba placic mandatow?

    > W sprawiedliwosci spolecznej w wykonaniu polskim za katastrofe lotnicza,
    > w ktorej ginie Prezydent absolutnie nikt (zywy) nie jest odpowiedzialny.

    Aha, poniewaz mamy zapis o sprawiedliwosci spolecznej to TRZEBA kogos wsadzic? Co ma
    jedno z drugim wspolnego?

    > W kraju bardziej zblizonym do zwyklej sprawiedliwosci, za katastrofe
    > lotnicza, w ktorej zginal sekretarz d/s handlu, paru wysoko postawionych
    > ludzi przynajmniej stracilo stanowiska.

    Gdzie to bylo? I naprawde wypadek byl identyczny?

    >O tym kto prowadzil sledztwa w
    > w/w przypadkach juz nie wspomne.
    > Przykladow, ze slowo sprawiedliwosc nie potrzebuje zadnych dodatkow
    > moznaby mnozyc.

    Jak narazie to mnozysz bzdury. Zaden z tych "przykladow" nie jest powodem do
    emigracji o ktorej mowiles. Mandaty wszedzie trzeba placic, prokurator oleje
    bezsensowne zgloszenia a i nie wsadza sie losowych ludzi do wiezienia bo ktos mial
    wypadek.

    > A tam maja sprawiedliwosc spoleczna zapisana w konstytucji? Czy po
    > prostu maja zwykla sprawiedliwosc?

    Nie ma najmniejszej roznicy, przynajmniej nie w kontekscie "przykladow" ktore
    podales. U mnie tez trzeba placic mandaty. Wymysl cos madrzejszego.

> [...]
    > przyjazd do kolizji czeka sie kilka godzin, opieka lekarska, no jest...
    > prywatna, emerytura? OFE: "nie mamy panskich pieniedzy i co nam pan

    To tez wina tego zapisu w konstytucji?

> [...]
    > Facet w Szwecji placi zajebiste podatki i pewnie ma zajebiscie duzo w
    > zamian. Widocznie mu to odpowiada, jesli nie emigruje i nie robi zadymy

    Nic nie myle.Tylko w Twojej interpretacji "sprawiedliwosc spoleczna" polega na
    placeniu mandatow czy lapaniu wyimaginowanych winnych jakiegos wypadku. Ale sa tez
    inne interpretacje, wlasnie mowiace o niwelowaniu kontrastow w
    spoleczenstwie.(http://biznes.pwn.pl/index.php?modul
    e=haslo&id=3978499).

    kontrastow spolecznych (I kursach walut gdzie

    > A Ty znasz dokladniejsze dane o emigracji?

    Czy znam czy nie znam nie ma znaczenia bo to nie ja wyskakiwalem z jakimis liczbami
    bez ich sprawdzenia. Tobie w jednej dyskusji udalo sie "pomylic" ceny paliwa, kursy
    walut i liczbe emigrantow. Liczysz na to ze ludzie nie potrafia Google uzyc?

    To juz moja ostatnia wypowiedz w tym temacie. Szkoda mi czasu na czytanie tego co
    akurat sobie wymysliles.

    Pozdrawiam,

    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 198. Data: 2012-03-06 21:29:29
    Od: Myjk <m...@g...com>

    yhy! heheheh http://www.youtube.com/watch?v=1dlxeFlBZVY

  • 199. Data: 2012-03-06 22:26:17
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

> [...]
    > trzeba placic mandaty (to dziwne?) i jakis prokurator olal Twoje
    > zgloszenie (moze bylo bezsensowne). To w jakim panstwie UE nie trzeba

    Mysle ze w kazdym trzeba placic. A zrozumiales, ze mnie sie to nie
    podoba? No jesli Twoje zrozumienie polegalo na takiej interpretacji
    mojej wypowiedzi, to ja sie poddaje.

    > Aha, poniewaz mamy zapis o sprawiedliwosci spolecznej to TRZEBA kogos
    > wsadzic? Co ma jedno z drugim wspolnego?

    Sprawiedliwosc (ta normalna) polega na ukaraniu winnych. Wszystko jedno
    czy chodzi o wykroczenia drogowe, nie dopelnienie obowiazkow przez osoby
    odpowiedzialne za szkolenie pilotow, kradziez w sklepie, czy cokolwiek
    innego. Sprawiedliwosc spoleczna, czyli takie ch* wie co, objawia sie
    wybiorczym traktowaniem wykroczen/przestepstw.

    > Gdzie to bylo? I naprawde wypadek byl identyczny?

    Bardzo podobny:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotnicza_w_D
    ubrowniku

> [...]
    > placic, prokurator oleje bezsensowne zgloszenia a i nie wsadza sie
    > losowych ludzi do wiezienia bo ktos mial wypadek.

    Nie losowych, tylko winnych.

    > Nie ma najmniejszej roznicy, przynajmniej nie w kontekscie
    > "przykladow" ktore podales. U mnie tez trzeba placic mandaty. Wymysl
    > cos madrzejszego.

    A sa tam u Ciebie "rowniejsi" co nie musza placic. Np. ci, co
    wykorzystuja do tego immunitet (prokuratorzy, assesorzy, parlamentarzysci)?

    > W RP placisz podatki, skladki ubezpieczen - tos
    >
    > To tez wina tego zapisu w konstytucji?

    Konstytucja mowi o sprawiedliwosci spolecznej, a ja za cholere nie wiem
    co to za wynalazek. Wiem co to sprawiedliwosc i takiej bym sobie zyczyl.

    > Ale sa tez inne interpretacje, wlasnie mowiace o
    > niwelowaniu kontrastow w
    > spoleczenstwie.(http://biznes.pwn.pl/index.php?modul
    e=haslo&id=3978499).

    Bardzo dobry artykul. Przaczytaj uwaznie przedostatni akapit (ten od
    "Idea sprawiedliwości społecznej inspirowała ...", a nastepnie ten cytat
    z Encykliki Rerum Novarum. Kompletnie 2 rozne podejscia. Nie ukrywam, ze
    ten drugi jest mi bardzo bliski, w przeciwienstwie do marksistowskiego
    belkotu.

    > Czy znam czy nie znam nie ma znaczenia bo to nie ja wyskakiwalem z
    > jakimis liczbami bez ich sprawdzenia.

    Na jakiej podstawie podwazasz dane ktore podalem, jesli nie mozesz
    przeciwstawic im bardziej wiarygodnych?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 200. Data: 2012-03-07 08:35:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 06 Mar 2012 19:04:10 +0100, Artur Maśląg

    > To jednak nie jest takie proste i jednoznaczne.

    Przyczyny katastrofy są jasne. Wizyta mogła być źle przygotowana, rosjanie
    mogli narobić mgły, a i tak niezależnie od tego, samolot rozbili piloci.

    > Z polskiej rzeczywistości, z katalizatorem
    > psychicznym w postaci "internetu".

    Pajakowi internet raczej niezbyt pomaga.
    Typuję inne media.

    --
    Pozdor Myjk