  • 201. Data: 2012-03-07 08:51:39
    Temat: Re: a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-03-07 08:35, Myjk pisze:
    > Tue, 06 Mar 2012 19:04:10 +0100, Artur Maśląg

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Przyczyny katastrofy są jasne.

    Jasne były od początku i to nawet nie od momentu tego wypadku.

    > Wizyta mogła być źle przygotowana, rosjanie mogli narobić mgły,

    Może nie mieszaj do tego mgły, helu, czy Berii ze Stalinem, którzy
    brzozę posadzili...

    > a i tak niezależnie od tego, samolot rozbili piloci.

    To, że oni siedzieli za sterami nie znaczy, że to tylko oni (bądź
    głównie) za katastrofę odpowiadają, co podkreśliłem w Twojej
    wypowiedzi.

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

  • 202. Data: 2012-03-08 08:48:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 07 Mar 2012 08:51:39 +0100, Artur Maśląg

    > Jasne były od początku i to nawet nie od momentu tego wypadku.

    Mówisz o przyczynach pośrednich, przyczyna bezpośrednia jest tylko jedna.

    > Może nie mieszaj do tego mgły, helu, czy Berii ze Stalinem, którzy
    > brzozę posadzili...

    Przecież właśnie nie mieszam.

    > To, że oni siedzieli za sterami nie znaczy, że to tylko oni (bądź
    > głównie) za katastrofę odpowiadają, co podkreśliłem w Twojej
    > wypowiedzi.

    Czyli jeśli auto jadące z prędkością 200/h (zamiast dozwolonych 90/h) do
    tego jeszcze we mgle, rozbija się (nie zauważając zakrętu i wysepki dla
    pieszych), to winny nie jest kierowca, tylko ten kto dopuścił drogę do
    ruchu, oraz pasażerowie zbyt głośno prowadzący konwersację? Nie. To są
    wszsytko przycyzny pośrednie. Przyczyną bezpośrednią jest błąd kierowcy,
    który wbrew zdrowemu rozsądkowi (i przepisom) rozwinął zbyt dużą prędkość
    przy zbyt małej widoczności.

    --
    Pozdor Myjk

  • 203. Data: 2012-03-08 09:29:30
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-03-08 08:48, Myjk pisze:
    > Wed, 07 Mar 2012 08:51:39 +0100, Artur Maśląg

    > Mówisz o przyczynach pośrednich, przyczyna bezpośrednia jest tylko jedna.

    Przy tego typu wypadkach w zasadzie nie zdarza się, by przyczyna była
    jedna i do tego tylko ta bezpośrednia. Stąd też nie zgadzam się z tym
    co napisałeś, że "Może dlatego, że za tę katastrofę odpowiadają
    piloci.". Wiele osób by tak chciało, ale niestety nie jest to zgodne
    z rzeczywistością. Oczywiście, swój udział w ty mają, ale to nie
    jest takie proste jak w twojej opowieści o wypadku drogowym.

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

  • 204. Data: 2012-03-08 11:50:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Myjk,

    Thursday, March 8, 2012, 8:48:28 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > który wbrew zdrowemu rozsądkowi (i przepisom) rozwinął zbyt dużą prędkość

    (Ironizując) Znaczy mieli lecieć nisko i powoli?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 205. Data: 2012-03-08 13:13:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 08 Mar 2012 09:29:30 +0100, Artur Maśląg

    > Przy tego typu wypadkach w zasadzie nie zdarza się, by przyczyna była
    > jedna i do tego tylko ta bezpośrednia.

    Po pierwsze nie mieszaj szyku zdania, bo wychodzi bzdura.

    Po drugie, ze mną się możesz nie zgadzać, ale dlaczego nie zgadzasz się ze
    specjalistami którzy orzekli, iż przyczyną wypadku było, cytuję: ,,zejście
    poniżej minimalnej wysokości zniżania, przy nadmiernej prędkości opadania,
    w warunkach atmosferycznych uniemożliwiających wzrokowy kontakt z ziemią i
    spóźnione rozpoczęcie procedury odejścia na drugi krąg. Doprowadziło to do
    zderzenia z przeszkodą terenową, oderwania fragmentu lewego skrzydła wraz z
    lotką, a w konsekwencji do utraty sterowności samolotu i zderzenia z
    ziemią". Za to wszystko odpowiadali piloci, ergo, jedyną bezpośrednią
    przyczyną katastrofy były powyższe błędy pilotów.

    PONADTO specjaliści wyliczyli parę czynników mających wpływ na to
    zdarzenie, ale nie będących bezpośrednimi przyczynami rozbicia samolotu...

    --
    Pozdor Myjk

  • 206. Data: 2012-03-08 13:29:35
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-03-08 13:13, Myjk pisze:
    > Thu, 08 Mar 2012 09:29:30 +0100, Artur Maśląg

    > Po pierwsze nie mieszaj szyku zdania, bo wychodzi bzdura.

    Nie wiem co Tobie się miesza, ale być może wszystko i stąd też Ci
    jakieś bzdury wychodzą.

    > Po drugie, ze mną się możesz nie zgadzać, ale dlaczego nie zgadzasz się ze
    > specjalistami którzy orzekli, iż przyczyną wypadku było, cytuję: ,,zejście

    Wiem co napisali różni specjaliści (nie tylko ci, których słowa
    przytoczyłeś) - problemem jest Twoja binarna interpretacja.

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

  • 207. Data: 2012-03-08 13:52:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 08 Mar 2012 13:29:35 +0100, Artur Maśląg

    > problemem jest Twoja binarna interpretacja.

    Zwyczajnie nie mieszam faktów.

    --
    Pozdor Myjk