  • 31. Data: 2013-04-15 14:37:32
    Temat: Re: a moze elektryczny
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    > Chyba dla ciebie, skoro w kontekście ogniw słonecznych piszesz o
    > hamowaniu.

    tdynamics/phase_1/measures_brake_energy_regeneration
    .html

    > Ile trzeba zmarnować energii na rozpędzanie, żeby mieć co hamować?

    Teraz ty tak na poważnie czy żart?

    > Pisałem - zacznij od podstaw fizyki i ekonomii - potem wróć
    > dyskutować.

    Dobrze

  • 32. Data: 2013-04-15 14:38:04
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    > Twoim zdanie tylko energia stanowi koszt? Jesteś dokumentnym pojebem
    > bez pojęcia.

    Dziękuje.

  • 33. Data: 2013-04-15 14:51:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 13:39:04 +0200 osobnik zwany hisjusz
    napisał:

    > "są drogie przez licencje i politykę" ja nie potrafię, więc za to płacę
    > kupując nowy procesor.

    nie przez licencje tylko przez koszty opracowania prcesora i wdrozenia
    produkcji. One są obecnie niesamowicie tanie a nie drogie

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 34. Data: 2013-04-15 14:54:01
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 14:16:17 +0200 osobnik zwany hisjusz
    napisał:

    > Kto powiedział że to musi być 100 % źródło?! Widziałeś paki do telefonów
    > z ogniwem słonecznym?!

    taki drobiazg. telefon ma baterię 2Ah samochód o rząd wielkości więcej

  • 35. Data: 2013-04-15 15:03:11
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-04-15 14:54, masti pisze:

    > taki drobiazg. telefon ma baterię 2Ah samochód o rząd wielkości więcej

    Taki drobiazg pak ma Wymiary: 120x75x12mm
    http://allegro.pl/ladowarka-sloneczna-sunen-solarna-
    z-aku-2700-mah-i3167518333.html
    . Maska samochodu i dach ma powierzchnie ciut większą.

  • 36. Data: 2013-04-15 15:06:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello masti,

    > taki drobiazg. telefon ma baterię 2Ah samochód o rząd wielkości więcej

    Tylko rząd? To chyba taki zabawkowy, dla kilkulatka albo skuterek
    elektryczny ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 37. Data: 2013-04-15 15:07:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 15:06:23 +0200 osobnik zwany RoMan
    Mandziejewicz napisał:

    > Tylko rząd? To chyba taki zabawkowy, dla kilkulatka albo skuterek
    > elektryczny ;)

    taki Prius ma baterie 273.6V, 6.5 Ah, ładowaną do 40-60% pojemności. Ale
    za to zapewnia ze 1.5km zasiegu przy 40kmh :)

  • 38. Data: 2013-04-15 15:08:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello hisjusz,

    > Taki drobiazg pak ma Wymiary: 120x75x12mm
    > http://allegro.pl/ladowarka-sloneczna-sunen-solarna-
    z-aku-2700-mah-i3167518333.html
    > . Maska samochodu i dach ma powierzchnie ciut większą.

    Jasne. A baterie słoneczne mają takie aerodynamiczne kształty. I nadal
    to ledwie 2m^2 - w porywach 200W. W sam raz do napędzenia silniczka
    wspomagającego roweru elektrycznego.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 39. Data: 2013-04-15 15:08:59
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-04-15 14:51, masti pisze:

    > nie przez licencje tylko przez koszty opracowania prcesora i wdrozenia
    > produkcji. One są obecnie niesamowicie tanie a nie drogie

    Niesamowicie tanie przyrównując do czego?! Rozważyłeś skale produkcji?
    Zauważyłeś jak zmieniło się przez ostatnie lata zapotrzebowanie?

  • 40. Data: 2013-04-15 15:22:14
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    z-aku-2700-mah-i3167518333.html

    > Jasne. A baterie słoneczne mają takie aerodynamiczne kształty. I nadal
    > to ledwie 2m^2 - w porywach 200W. W sam raz do napędzenia silniczka
    > wspomagającego roweru elektrycznego.

    Ty mnie nadal nie rozumiesz! Zaczęło się od twojego komentarza o postoju
    ze spaniem celem naładowania akumulatora. Na start podałem że jednym ze
    źródeł doładowywania akumulatorów a nie bezpośredniej energii dla
    napędzenia pojazdu może być ogniwo fotowoltaiczne. Po drugie ty od razu
    gdy słyszysz o samochodzie na prąd myślisz o trasach Wrocław -> Londyn.
    Wielu ludzi prócz prawdziwego samochodu na długie trasy posiada drugi
    samochód do poruszania się po mieście np do 100 km dziennie patrz
    filozofia SMART (samochód taki). Przez wspomniane 100 km zatrzymują się
    na pewien czas np idąc do pracy na 8h pod firmą, wtedy samochód stoi pod
    chmurką, przejeżdżają 5km i idą do restauracji coś zjeść.

    Płaski kształt baterii można zakryć pozwalającą się przenikać promieniom
    słonecznym sferą dowolnych kształtów.