    Date: Mon, 15 Apr 2013 15:22:14 +0200
    From: hisjusz <h...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: a moze elektryczny
    <7...@p...pl.invalid>
    <516bef91$0$1250$65785112@news.neostrada.pl> <kkgt98$2qo$2@dont-email.me>
    <516bfa8f$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@p...pl.invalid>

    z-aku-2700-mah-i3167518333.html

    > Jasne. A baterie słoneczne mają takie aerodynamiczne kształty. I nadal
    > to ledwie 2m^2 - w porywach 200W. W sam raz do napędzenia silniczka
    > wspomagającego roweru elektrycznego.

    Ty mnie nadal nie rozumiesz! Zaczęło się od twojego komentarza o postoju
    ze spaniem celem naładowania akumulatora. Na start podałem że jednym ze
    źródeł doładowywania akumulatorów a nie bezpośredniej energii dla
    napędzenia pojazdu może być ogniwo fotowoltaiczne. Po drugie ty od razu
    gdy słyszysz o samochodzie na prąd myślisz o trasach Wrocław -> Londyn.
    Wielu ludzi prócz prawdziwego samochodu na długie trasy posiada drugi
    samochód do poruszania się po mieście np do 100 km dziennie patrz
    filozofia SMART (samochód taki). Przez wspomniane 100 km zatrzymują się
    na pewien czas np idąc do pracy na 8h pod firmą, wtedy samochód stoi pod
    chmurką, przejeżdżają 5km i idą do restauracji coś zjeść.

    Płaski kształt baterii można zakryć pozwalającą się przenikać promieniom
    słonecznym sferą dowolnych kształtów.