  • 41. Data: 2013-04-15 15:26:10
    Temat: Re: a moze elektryczny
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-04-15 15:07, masti pisze:

    > taki Prius ma baterie 273.6V, 6.5 Ah, ładowaną do 40-60% pojemności. Ale
    > za to zapewnia ze 1.5km zasiegu przy 40kmh :)

    Ile waży taki akumulator? Tylko 1,5 km z prędkością 40km/h można
    przejechać na tym aku?!
    Ciekawe co były za ogniwa w "Who Killed the Electric Car" i skąd taki
    strach że nie ma ani jednego zachowanego modelu, nawet do muzeum w
    Londynie oddali tylko wydmuszkę pojazdu, cały napęd zdemontowano.

  • 42. Data: 2013-04-15 15:26:32
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 15:26:10 +0200 osobnik zwany hisjusz
    napisał:

    > Ile waży taki akumulator? Tylko 1,5 km z prędkością 40km/h można
    > przejechać na tym aku?!

    53.3 kg w tym 15kg lantanu, który jest dość niedostępnym materiałem.
    "Ekologiczny" samochód :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 43. Data: 2013-04-15 15:27:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 15:08:59 +0200 osobnik zwany hisjusz
    napisał:

    > Niesamowicie tanie przyrównując do czego?! Rozważyłeś skale produkcji?
    > Zauważyłeś jak zmieniło się przez ostatnie lata zapotrzebowanie?

    w stosunku do tego ile kosztowało jeszcze niedawno, do innych rzeczy itd.
    a zauważyłeś, ze zapotrzebowanie rośnie w miarę tanienia produktu?

  • 44. Data: 2013-04-15 15:52:51
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    > w stosunku do tego ile kosztowało jeszcze niedawno, do innych rzeczy itd.
    > a zauważyłeś, ze zapotrzebowanie rośnie w miarę tanienia produktu?

    Zauważyłem że im większy popyt na dane dobro tym większe grono chcące
    świadczyć dostęp do tego dobra (konkurencja wiąże się z obniżaniem cen->
    nie dotyczy zmowy cenowej zabronionej w Unii Europejskiej jednak trudnej
    do udowodnienia)

    Zauważyłeś że nie tak dawno w domu zwykle był jeden tv , 20 lat temu nie
    było: telefonu w kieszeni, tabletów, domowych centr rozrywki
    multimedialnej, tylu osobistych komputerów przenośnych, samochodów z
    rozbudowaną elektroniką.

    Koło 1997 r mało ludzi w Polsce miało dostęp do internetu przez modem
    56k i płaciło za to krocie. Później coraz więcej ludzi chciało korzystać
    z internetu jednocześnie zwiększała się konkurencja wśród dostawców, już
    nie był tylko jeden, ceny leciały w dół. Dziś za 60 zł można mieć ciągły
    dostęp do internetu koło 10 Mbitów, kiedyś za tyle miałem ciągły dostęp
    z prędkością 56k przez 3,5h w miesiącu;]

  • 45. Data: 2013-04-15 15:52:51
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 15:52:51 +0200 osobnik zwany hisjusz
    napisał:

> [...]
    > świadczyć dostęp do tego dobra (konkurencja wiąże się z obniżaniem cen->
    > nie dotyczy zmowy cenowej zabronionej w Unii Europejskiej jednak trudnej

    weź się doucz trochę ekonomii

  • 46. Data: 2013-04-15 16:00:42
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-04-15 15:52, masti pisze:

    > weź się doucz trochę ekonomii

    Dobrze. Podaj konkretny link do źródła w temacie o którym mówisz bez
    ciągnięcia za uszy! Obiecuje doczytać.

    Pokój na świecie

  • 47. Data: 2013-04-15 16:17:21
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 16:00:42 +0200 osobnik zwany hisjusz
    napisał:

    > Dobrze. Podaj konkretny link do źródła w temacie o którym mówisz bez
    > ciągnięcia za uszy! Obiecuje doczytać.

    sorki, ale mam ciekawsze rzeczy do roboty niż szukać źródeł podstaw
    ekonomii dla Ciebie.

  • 48. Data: 2013-04-15 16:29:58
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    > sorki, ale mam ciekawsze rzeczy do roboty niż szukać źródeł podstaw
    > ekonomii dla Ciebie.

    Na wyzywanie nie szkoda Ci czasu.
    Pokój

  • 49. Data: 2013-04-15 16:37:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello masti,

    > taki Prius ma baterie 273.6V, 6.5 Ah, ładowaną do 40-60% pojemności. Ale
    > za to zapewnia ze 1.5km zasiegu przy 40kmh :)

    Ale prius ma też silnik spalinowy i tak naprawdę to co zaoszczędzisz
    np. na hamowaniu, zmarnujesz na rozruch.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 50. Data: 2013-04-15 16:41:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello hisjusz,

    z-aku-2700-mah-i3167518333.html
    > Ty mnie nadal nie rozumiesz! Zaczęło się od twojego komentarza o postoju
    > ze spaniem celem naładowania akumulatora. Na start podałem że jednym ze
    > źródeł doładowywania akumulatorów a nie bezpośredniej energii dla
    > napędzenia pojazdu może być ogniwo fotowoltaiczne. Po drugie ty od razu
    > gdy słyszysz o samochodzie na prąd myślisz o trasach Wrocław -> Londyn.

    Nie trzeba Wrocław Londyn - wystarczy ledwie Opole-Kalisz, żeby był
    potrzebny nocleg. W dupie mam taki "samochód".

    > Wielu ludzi prócz prawdziwego samochodu na długie trasy posiada drugi
    > samochód do poruszania się po mieście np do 100 km dziennie patrz
    > filozofia SMART (samochód taki).
    > Przez wspomniane 100 km zatrzymują się
    > na pewien czas np idąc do pracy na 8h pod firmą, wtedy samochód stoi pod
    > chmurką, przejeżdżają 5km i idą do restauracji coś zjeść.

    No i co z tego, skoro przez te 8 godzin przy założeniu idealnego
    oświetlenia (w mieście?!?) i 2m^2 ledwie 1.6kWh uzyskasz.

    > Płaski kształt baterii można zakryć pozwalającą się przenikać promieniom
    > słonecznym sferą dowolnych kształtów.

    OMG! A wiesz jak taka sfera będzie przeszkadzać kierowcy?

    --
    Best regards,
    RoMan