  • 121. Data: 2009-03-31 10:44:12
    Temat: Re: Zostan Czakiem Norisem
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Winetoo pisze:
    > Fotografuję ptaki to dobry przykład, bo każdemu początkującemu ptasiarzowi
    > wydaje się, że podstawia to długie szkło. Często spotykam wzdychania ach
    > gdybym wtedy miał 500/1000/2000mm to by to zdjęcie było lepsze, albo by mi
    > ptak nie uciekł. Tymczasem rzeczywistość jest taka, że większość dobrych
    > zdjęć powstaje na ogniskowych 300 i 400mm z ukrycia. Trzeba mieć
    > doświadczenie i wiedzę by wiedzieć gdzie i jak takie ukrycie zrobić i dużo,
    > dużo cierpliwości. Sprzęt jest w tym przypadku drugorzędny.

    Mój znajomy fotograf przyrody zagląda ptaszkom w oczy za pomocą 200mm. :)

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 122. Data: 2009-03-31 10:51:38
    Od: Nazgul <a...@o...pl>

    Janko Muzykant pisze:
    > Nie, bo wniosek, do którego niektórzy podążają jest jednoznaczny -
    > kupiłem torbę pełną szkieł za kilka średnich krajowych i co mi tu będzie
    > ktoś pier... :)

    No i o to właśnie chodzi :) Jeśli kogoś stać na Rolexa to nie będzie
    wbijał w piasek młotka trzonkiem na sztorc żeby patrzeć jak mu cień pada
    tylko po to żeby zadowolić zawistników :) A niech się pienią, ja płacę
    ja się truję :)
    --
    "Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło rodzą się prawa robactwa.
    I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać"

    A. de Saint-Exupery

  • 123. Data: 2009-03-31 11:00:58
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik <piotr.fuz> napisał
> [...]
    > (GPRS) z serwerem usługi żeby pobrać dane o lokalizacji satelitów (:-O).
    > Aż przyjechał do mnie jakiś człowiek i wyciąga z kieszeni ten sam model
    > telefonu, który gada "utracono zasięg". Pogadaliśmy, facet twierdzi, że
    > jeździ z tym w samochodzie, używa bez problemów i jest zadowolony.
    > No to jak to jest możliwe ?
    > Okazało się, że zasrana Nokia nie potrafi zrobić oprogramowania swojego
    > własnego urządzenia - Garmin radzi sobie nadzwyczaj dobrze. To co
    > początkowo
    > brałem za kiepski odbiornik działa świetnie

    Ja tez mialem Nokie a teraz mam Garmina zarowno outdoorowego 60csx jak
    i samochodowego 255W i uwierz ze to nie to samo co Nokia.
    =====================

    Nie wątpię.
    Ale do takiego sporadycznego używania wystarcza mi Nokia.
    W zeszłym roku nawet nie kupiłem uchwytu do telefonu bo nie przypuszczałem,
    że nawet z tym Garminem będzie użyteczna. Po czym przez tydzień jeździłem po
    Zakopanym i okolicach i poza jedną wpadką (telefon się przewrócił i kierunki
    mu się pochrzaniły na moment) zawsze prowadził idealnie.
    Bez Garmina na serio nie nadawałaby się do niczego ; )

    adam

  • 124. Data: 2009-03-31 11:03:30
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> napisał w wiadomości

    > Dowodzi, ze sprzet bywa ograniczeniem. A jak czesto i w jakich
    > dziedzinach, to juz zalezy co kto uwiecznia na zdjeciach.

    Toż to od początku piszę _bywa_, a nie _jest_. Dyskusja tyczy się tego jak
    często bywa w warunkach pomniejszonej rozdzielczości i oglądania zdjęć na
    monitorze. IMO bardzo rzadko.

    > Ale podobnych dziedzin jak ptaszydła to w foto jest wiecej (np makro),
    > gdzie oprocz doswiadczenia ogolnego trzeba miec sprzet na odpowiednim
    > poziomie i tego nie się przeskoczy.

    Tu wszyscy są chyba zgodni, że jak ktoś chce robić coś konkretnego to musi
    mieć odpowiedni do tego sprzęt. Pytanie brzmi czy wakacyjny widoczek można
    równie dobrze zrobić g9 co lustrzanką.

    > Czyli jednak sprzet drozszy bywa lepszy?
    > I ta cala demagogie mozna o kant d* potluc? :-)

    Toż to od początku piszę _bywa_. To jest kluczowe. Demagogią jest
    twierdzenie, że _jest_ lepszy.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 125. Data: 2009-03-31 11:08:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Michal Tyrala pisze:
    > Czyli jednak sprzet drozszy bywa lepszy?

    Ale nie chodzi o to czy jest lepszy tylko czy widać dużą różnicę na
    zdjęciach z początku wątku.

    > I ta cala demagogie mozna o kant d* potluc? :-)

    Tę demagogię już Ty wymyśliłeś.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 126. Data: 2009-03-31 11:11:29
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Nazgul pisze:
> [...]
    > wbijał w piasek młotka trzonkiem na sztorc żeby patrzeć jak mu cień pada
    > tylko po to żeby zadowolić zawistników :) A niech się pienią, ja płacę

    Tylko rolex waży tyle samo co casio, a w przypadku aparatów jest inaczej.
    Znowu i rolex i casio służy do pokazywania, która godzina - robią to tak
    samo dobrze. Rolex jednak kosztuje znacznie więcej, bo służy także do
    ogólnie to nazwijmy szpanowania. I tak samo często, bardzo często bywa z
    wielkim aparatem :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /audiofil? - proszę mnie nie obrażać!/

  • 127. Data: 2009-03-31 11:12:25
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tom01 pisze:

    > I dlatego właśnie z kompaktu wychodzą odpustowe oprócz innych wad. 99%
    > właścicieli kompaktów żadnymi suwaczkami nie będzie ruszać. Amatorskich
    > lustrzanek też, choć może mniejszy procent.

    Ale ja tu nie poruszam zachowań ludzkich, a zachowania sprzętu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /co zostało sfinansowane ze środków unii nie może podlegać żadnym
    zmianom.../

  • 128. Data: 2009-03-31 11:24:53
    Od: Marx <M...@n...com>

    Tomek pisze:

    > Mam na mysli system. Na pokrycie 28-400 z kompaktu za 900 zł trzeba wydać z
    > 2500 zł w lustrzance
    2500zl???
    http://www.ceneo.pl/419778
    400zl za obiektyw 105-450 (na cropie...)
    Marx

  • 129. Data: 2009-03-31 11:31:43
    Od: Marx <M...@n...com>

    Janko Muzykant pisze:

    > To już nie moja wina, że psucia nikt nie wyłącza.
    > Najgłupszy kompakt jaki posiadam, a400, pstryka zupełnie inne zdjęcia po
    > przestawieniu suwaków w skrajne pozycje. Kontrola histogramu (na
    > szczęście jest online, rawa oczywiście brak) i wb daje zupełnie fajne
    > efekty, bez przepaleń i odciętej czerni w cieniach, np.:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/s/kdunaje2/0.ht

    W takich warunkach zrobie rownie dobre zdjecia za pomoca telefonu
    komorkowego. Zrob zdjecie w slabszych warunkach, np biegajacemu po domu
    dziecku czy psu/kotu, to pogadamy. Mozesz nawet lampe wlaczyc,
    odszumianie, redukcje czerwonych oczu i wszystkie wytryski ktore ow
    kompakt posiada.
    Marx

  • 130. Data: 2009-03-31 11:40:11
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marx pisze:
> [...]
    > dziecku czy psu/kotu, to pogadamy. Mozesz nawet lampe wlaczyc,
    > odszumianie, redukcje czerwonych oczu i wszystkie wytryski ktore ow

    Obudziłeś się? :)
    Od początku mówię o zdjęciach w dobrych warunkach. Zresztą nie widzę
    problemu dla przykładu, który dałeś, 400 iso, fixfocus i można porównywać.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /a patronem mym święty Niedaś i błogosławiona Nieochota.../