    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmieniłem opony :)
    Date: Sun, 05 Dec 2010 11:25:20 +0100

    On Sun, 5 Dec 2010 09:10:08 +0100, PcmOL wrote:
    >Dlaczego nikt nie przeprowadził nadzorowanego ślepego testu, w którym ten
    >sam kierowca, w tym samym aucie, wykonał by w tych samych warunkach dwie
    >jazdy, pomiędzy którymi zmieniano by opony z letnich na zimowe lub odwrotnie
    >(a może czasem symulowano by zmianę). Zadaniem kierowcy było by określenie
    >na jakich gumach jedzie bez ich widoczności i wiedzy jakie one są.

    Prywatnie to za duzo roboty. Zmiana kol na sniegu do przyjemnosci nie
    nalezy, trzeba poczekac na zime, pojechac na nieczynne lotnisko,
    zainwestowac w felgi, moze w jakas aparature pomiarowa, moze poszukac
    znajomego z takim samym autem.

    Ale rownie prywatnie - jak nie jestes z tych co to "zima za miasto nie
    wyjezdzam, a snieg na ulicach lezy dwa dni w roku", to po sezonie
    conieco mozesz powiedziec. Dwa pogiete blotniki nauczyly mnie ze
    Kormoran Impulser [letnia] nie nadaja sie na snieg, a juz bardziej
    subiektywnie - Barum Polaris [bez numerka] to zla zimowka byla.

    Teraz mam mieszane uczucia co do calorocznych Navigatorow.

    J.