  • 21. Data: 2015-02-07 14:58:55
    Temat: Re: Zmiana przepisów
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > No to uważaj :)
    > http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,17080368,
    Ograniczenia_predkosci_w_centrum_do_30_km_na_godz_.h
    tml

    I to ma sens... ekonomiczny;-) Juz nie tylko kierowcy beda placic za
    przekroczenie predkosci, ale takze rowerzysci (dobrze im tak;-)), potem
    sie wprowadzi 10 i kolejna grupa bedzie placic - od biegania to sa
    stadiony, a nie miasto.
    Generalnie dyskutowanie z brukowcem Michnika to jak nasmiewanie sie z
    niedorozwinietego, ale nie moglem sie powstrzymac:" To się sprawdza.
    Gdańsk miał silną wolę polityczną i też wprowadził strefę Tempo 30."
    To ja chyba w jakims innym Gdansku bylem, albo wprowadzili to bardzo
    niedawno. Ktos moze potwierdzic, ze tam obowiazuje 30? Bo ze tyle
    faktycznie ludzie jezdza, to nie uwierze.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 22. Data: 2015-02-07 15:14:14
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Jesteś w stanie napisać o co Ci chodzi?

    Juz objasniam: Kierowcy masowo przekraczaja predkosc dopuszczona
    znakami. Zgadza sie? Tak. Byl program spowodowania obnizenia liczby
    przekraczajacych predkosc o polowe w iles lat, efekt byl zerowy, bylo o
    tym pare postow wyzej. Liczba osob przekraczajacych predkosc dopuszczana
    znakami zatem nie tylko nie zmalala, ale nawet wzrosla. I co? Ano wedle
    teorii powinna isc za tym wieksza ilosc wypadkow. Tymczasem o zgrozo,
    liczba ta spadla. Fakty nie pasuja do teorii? Tym gorzej dla faktow.

    > Czy chcesz usprawiedliwić przekraczających prędkość? O ile można by się czepić
    suszenia 10 metrów przez znakiem z terenem zabudowanym to w miastach szybka jazda
    jest niedopuszczalna, 50/h to bardzo przyzwoita prędkość w mieście. Jak są ulice na
    których można więcej to są znaki dopuszczające większą prędkość. Zatrzymanie na jakiś
    czas to kara dodatkowa. Tacy co o 10 i 20 przekraczają wyłapywani są w miarę
    możliwości. A że możliwości są coraz większe to i skuteczność wyłapywania będzie
    coraz większa. Były czasy ze prawie nie łapali albo dało się wykupić paroma groszami.
    Ale te czasy dawno temu się skończyły.

    I uwazasz, ze masowo zmienisz zwykly rozsadek ludzi, ktorzy jezdza z
    taka predkoscia, jaka im zdrowy rozsadek podpowiada? Jesli przez tyle
    lat nie mozna Cebie jednego nauczyc prawidlowego korzystania z Usenetu?
    Nastawiali FR po 100kzl kazdy, kupili samochody z kamerami pewnie w nie
    mniejszej cenie, kombinuja i wymyslaja coraz to nowe instytucje,
    programy wywalania kasy w bloto, a zwykle CB za cene 1 mandatu zalatwia
    te cale kombinowanie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 23. Data: 2015-02-07 15:44:10
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 7 lutego 2015 15:14:17 UTC+1 użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
> [...]
    > ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    > moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

    CB do pewnego momentu załatwiało. Kilka razy opisywałem pewne zdarzenie opiszę
    jeszcze raz. Jechałem autobusem z lotniska pod Londynem do Londynu. Autostrada jak
    się patrzy. Autobus jechał chyba z maksymalną dla niego dopuszczalną prędkością. Za
    oknem jedzie ktoś samochodem nie z tej Ziemi. Taka bryka to i z 300 by pociągnęła. I
    kierowca pewno jakiś kapelusz bo cały czas jedzie z prędkością autobusu. Co dziwne
    wszystkie inne samochody też tak jadą. Wytłumaczysz mi ten fenomen? Nie jestem
    globtroterem ale w kilku miejscach w Europie byłem. Wszędzie kierowcy mają już tak
    krótkie smycze i zaciśnięte obroże ze bardziej się nie da. Tylko w Polsce jest cały
    czas bezhołowie. Pamiętam czasy ze jak się jechało pod górkę to się miało gwarancję
    ze z naprzeciwka na własnym pasie nikt się nie pojawi. Dzisiaj chyba było by
    bezpieczniej pod górkę jechać przeciwnym pasem. W Polsce limity prędkości wcale nie
    są złe.

  • 24. Data: 2015-02-07 17:05:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Feb 2015 12:01:01 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    > B ja tu jeszcze rykoszet widzę taki, że obecnie jak mandaty są niskie, to
    > chyba łapownictwo w drogówce w miarę zniknęło.
    > Raz że policjanci zarabiają lepiej,

    To tez

    > a dwa że za max 500zł to nikt cudów nie będzie uskuteczniał.

    No, 500zl to jest sie czym podzielic.
    Ale boja sie. Kaczynski i CBA zrobilo swoje.

    No i tak mam wrazenie ze coraz mniej z suszarkami stoja.

    J.

  • 25. Data: 2015-02-07 22:43:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 06 Feb 2015 23:50:36 +0100, jerzu napisał(a):

    > Pewnie gdzieś na stronach sejmu.

    No właśnie szukam i nic.
    Tu są osatanie głosowania:
    http://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/agent.xsp?symbol=GL
    OSNAPOS&NrPos=86&NrKadencji=7

    nic o PoRD i kodeksie wykroczeń, jedynie przyjęli sprawozdanie komisji o
    projekcie zmian w kodeksie karnym, ale tak na wyrywki przeglądam i to nic z
    tych rzeczy.

    Czy to aby nam tych rewelacji dziennikarze nie wymyślil?

  • 26. Data: 2015-02-07 23:57:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Feb 2015 22:43:17 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]
    > tych rzeczy.
    > Czy to aby nam tych rewelacji dziennikarze nie wymyślil?

    To bedzie pkt 1 porzadku

    http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/PrzebiegProc.xsp?nr
    =2586
    oraz 2169, 2169A 2182 2864

    Ale te glosowania to chyba nad poprawkami byly.

    W kazdym badz razie jest ostatnia chwila do pisania do swojego posla
    :-)

    A to nie tylko Iskra, ale jedzie sobie czlowiek spokojnie 100km/h,
    ustrzela go metr za tablica i juz.
    Albo srodek miasta, trzy pasy w jedna strone, wszyscy jada 100 ... a
    tu niby wielkie przestepstwo :-)

    J.

  • 27. Data: 2015-02-08 01:31:58
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 7 Feb 2015 23:57:09 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    =2586
    > oraz 2169, 2169A 2182 2864
    >
    > Ale te glosowania to chyba nad poprawkami byly.

    Faktycznie ten 2864 mi się schował, bo jakoś tak dziwnie skatalogowany
    jest.

    W każdym razie napisane jest że policjant zatrzyma prawo jazdy zawsze jak
    ujawni przekroczenie o więcej niż 50km/h.

    Czyli bez znaczenia czy Iskra czy nie Iskra i czy kierujący ma jakieś
    obiekcje co do faktu przekroczenia prędkości - prawo jazdy zostanie
    zatrzymane i jak rozumiem mandatu nie będzie, bo sprawa i tak trafi do
    sądu.

    Sąd w ciągu kilku, góra kilkudziesięciu miesięcy wyda jakiś wyrok i wtedy
    może prawo jazdy oddać, albo nie.

    Czyli jednak kamera niewiele pomoże - żeby nie ryzykować trzeba by chyba
    zakłócać te ich radary. Chociaż Iskra może nie być taka prosta do
    zakłócenia skoro nie mierzy prędkości tylko ją losuje ;)

  • 28. Data: 2015-02-08 02:18:32
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 8 lutego 2015 01:32:05 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]
    > zakłócać te ich radary. Chociaż Iskra może nie być taka prosta do
    > zakłócenia skoro nie mierzy prędkości tylko ją losuje ;)

    spoko. Jakiś czas temu czytałem ze w UE samochody osobowe produkowane od któregoś,
    wcale nie odległego, roku mają być fabrycznie wyposażone w rodzaj rejestratora
    zapisującego i archiwizującego prędkość. Pewno czas też będzie. Będą musieli losować
    prędkość zgodną ze wskazaniem rejestratora. Nie sądzę żeby był zakaz montowania
    takich czarnych skrzynek w starszych samochodach. Przy czymś takim, zakładając dalszy
    rozwój techniki, Iskra stanie się zbędna. Co jakiś czas specjalne bramki odpytają
    przejeżdżające samochody. Jeśli ktoś przekroczy limit punktów to samochód którym
    jedzie zostanie unieruchomiony do momentu wpisania kodu pin i puk innego kierowcy z
    ważnym PJ. Wbudowana w lusterko kamera porówna zdjęcie z danymi biometrycznymi a
    analizator wszystkiego czego nie wolno sprawdzi czy kierowca nie jadł zbyt prostych
    bananów. Prostsze by oczywiście było żeby znaki różne uniemożliwiały niedozwolone
    manewry. Na znaku 30 i więcej auto nie pojedzie. Tylko to słaby pomysł bo drogówkę
    mogli by zlikwidować. Strajk policjantów by był.

  • 29. Data: 2015-02-08 09:02:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Ale tam jest chyba podniesiony limit wiec juz nie mówimy o 50/100

    Gdzieniegdzie jest, gdzieniegdzie nie jest.
    Więc mówimy o 100.
    Zresztą w tym miejscu 100 czy 120 to niewielka różnica - nadal bardzo w
    normie.

  • 30. Data: 2015-02-08 09:15:00
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-02-08 o 01:31, Tomasz Pyra pisze:

    > W każdym razie napisane jest że policjant zatrzyma prawo jazdy zawsze jak
    > ujawni przekroczenie o więcej niż 50km/h.

    Nie zawsze.
    Tylko wtedy jak będziesz miał (pokażesz) :-)