    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 7 Feb 2015 17:18:32 -0800 (PST)
    Subject: Re: Zmiana przepisów
    From: k...@g...com

    W dniu niedziela, 8 lutego 2015 01:32:05 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> [...]
    OSNAPOS&NrPos=86&NrKadencji=7

> [...]
    >
    > Czyli bez znaczenia czy Iskra czy nie Iskra i czy kierujący ma jakieś
    > obiekcje co do faktu przekroczenia prędkości - prawo jazdy zostanie
    > zatrzymane i jak rozumiem mandatu nie będzie, bo sprawa i tak trafi do
    > sądu.
    >
    > Sąd w ciągu kilku, góra kilkudziesięciu miesięcy wyda jakiś wyrok i wtedy
    > może prawo jazdy oddać, albo nie.
    >
    > Czyli jednak kamera niewiele pomoże - żeby nie ryzykować trzeba by chyba
    > zakłócać te ich radary. Chociaż Iskra może nie być taka prosta do
    > zakłócenia skoro nie mierzy prędkości tylko ją losuje ;)

    spoko. Jakiś czas temu czytałem ze w UE samochody osobowe produkowane od któregoś,
    wcale nie odległego, roku mają być fabrycznie wyposażone w rodzaj rejestratora
    zapisującego i archiwizującego prędkość. Pewno czas też będzie. Będą musieli losować
    prędkość zgodną ze wskazaniem rejestratora. Nie sądzę żeby był zakaz montowania
    takich czarnych skrzynek w starszych samochodach. Przy czymś takim, zakładając dalszy
    rozwój techniki, Iskra stanie się zbędna. Co jakiś czas specjalne bramki odpytają
    przejeżdżające samochody. Jeśli ktoś przekroczy limit punktów to samochód którym
    jedzie zostanie unieruchomiony do momentu wpisania kodu pin i puk innego kierowcy z
    ważnym PJ. Wbudowana w lusterko kamera porówna zdjęcie z danymi biometrycznymi a
    analizator wszystkiego czego nie wolno sprawdzi czy kierowca nie jadł zbyt prostych
    bananów. Prostsze by oczywiście było żeby znaki różne uniemożliwiały niedozwolone
    manewry. Na znaku 30 i więcej auto nie pojedzie. Tylko to słaby pomysł bo drogówkę
    mogli by zlikwidować. Strajk policjantów by był.