  • 61. Data: 2024-03-13 11:18:28
    Temat: Re: Zmiana podejścia do elektryków
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-03-2024 o 11:02, Mirek Ptak pisze:

    > Nie robię *tylko* tras - poruszam się też sporo po i w pobliżu miejsca
    > postoju :)

    A przypomnisz długość tej trasy?
    Może już Highland LR wystarczy na nią....

  • 62. Data: 2024-03-13 11:26:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Nie robię *tylko* tras - poruszam się też sporo po i w pobliżu miejsca
    > postoju :)

    Sprawdziłem w https://abetterrouteplanner.com/.

    Jeśli to nadal trasa Gliwice-Nitra, to TM3 LR Highland (czyli u nich
    2024) dojedzie bez ładowania, jeśli ma 100% baterii na starcie.
    A nawet jakby nie, to po drodze masz SC z przystankiem na kilka minut max.

    Fajniejszej opcji jazdy nie znajdziesz, niezależnie od sposobu napędu,
    nawet nie szukaj.
    Względnie obecnie tańszy TMY, jeśli sedan nie spełni kryteriów rodzinnych.

    Pytanie tylko czy Tesla przypasuje, ja np. nie trawię auta bez przycisków.

  • 63. Data: 2024-03-13 12:56:39
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 13.03.2024 o 11:26, Cavallino pisze:

> [...]
    > 2024) dojedzie bez ładowania, jeśli ma 100% baterii na starcie.
    > A nawet jakby nie, to po drodze masz SC z przystankiem na kilka minut max.

    Nadal.
    Też sprawdziłem i z ~5 minutowym postojem (nie licząc czasu zjazdu z D1
    do ładowarki) dojeżdżam do Nitry z 10% (TM3 LR) - podejrzewam, że w
    zimie było by to trochę więcej minut - co może być (małym) problemem -
    teraz 0 minut :)

> [...]
    >
    > Pytanie tylko czy Tesla przypasuje, ja np. nie trawię auta bez przycisków.

    Brzydka jak nieszczęście, ale to nie byłby żaden problem - sprawdzę inne
    trasy jakie robię i kto wie, choć przyznam, że znacznie bardziej podoba
    mi się opcja PHEW :) zwłaszcza z powodu konieczności specjalnych
    wyjazdów do ładowarki w Gliwicach a w pobliżu nie ma żadnej szybkiej
    ładowarki nie wspominając o SC

    Pozdrawiam - mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 64. Data: 2024-03-13 13:13:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-03-2024 o 12:56, Mirek Ptak pisze:

> [...]
    > do ładowarki) dojeżdżam do Nitry z 10% (TM3 LR) - podejrzewam, że w
    > zimie było by to trochę więcej minut - co może być (małym) problemem -

    Można też zwolnić.
    W ostatnim Automaniaku, Mikiciuk, mimo że bardzo chciał ośmieszyć auta
    elektryczne, dojechał bez ładowania z Warszawy pod Berlin.
    Zimą, choć nie ekstremalną zapewne.

    A to jest daleko dalej niż 350 km.

    > Brzydka jak nieszczęście,

    Po FL jest nieco lepiej.
    No i zasięgi zadziwiająco urosły.

    > ale to nie byłby żaden problem - sprawdzę inne
    > trasy jakie robię i kto wie, choć przyznam, że znacznie bardziej podoba
    > mi się opcja PHEW :)

    Tylko niewiele zyskujesz w porównaniu do ice.
    A wyrzucasz w błoto worek siana.
    Już lepiej dopłacić za ev (i to mniej).

    > zwłaszcza z powodu konieczności specjalnych
    > wyjazdów do ładowarki w Gliwicach a w pobliżu nie ma żadnej szybkiej
    > ładowarki

    Aż nie wierzę, ja mam z 10 w odległości kilku km.
    Podaj jakąś przykładową uliczkę w okolicy?

  • 65. Data: 2024-03-13 13:57:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Mar 2024 07:38:57 +0100, Mirek Ptak wrote:

    > No właśnie, dlatego myślę bardziej o PHEV, ale mam wątpliwości (nie
    > krytyczne, ale jednak) otóż miałem ostatnio okazję pojeździć trochę (po
    > kilka tygodni) hybrydami HEV Tucsonem i Camry i mam dziwne odczucia
    > dotyczące mocy -
    > Tucson ma 222 KM z zespołu napędowego, a Camry 218 bodaj. Moja Insignia
    > ma 174 KM i odczucia z jazdy nią są znacznie przyjemniejsze jeśli chodzi
    > o dynamikę a nawet hałas w stosunku do Camry przy większych prędkościach.
    > Gdzie są te konie?
    > Znikają w automacie?

    Kiedys dawno, a zwykłym spaliniaku, bym napisał "znikają w automacie".
    Ale potem zrobili DSG i chyba przestały znikac.

    Ale to zwykłe spaliniaki - hybrydy mają to jeszcze inaczej zrobione.

    Nie wiem jak w/w, ale outlander Myjka w ogole nie ma skrzyni biegów.
    Gdzies powyzej 80km/h silnik spalinowy jest spięty z kołami (przez
    przekładnie w dyfrze). Co mu daje przy tych 80 nie za duże obroty,
    i pewien niedostatek mocy ... ale przy przyspieszaniu może się
    dołożyc silnik elekryczny, i mogłby przyspieszac pięknie.

    Camry ma pewnie HSD
    https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive

    Koncepcyjnie jest to bardzo skomplikowane, bo możliwosci są rozległe,
    a nie wiadomo jak komputer silnikami steruje.

    Ale zasada powinna byc podobna - silniki elekryczne mogą wspomóc
    spalinowe i przyspieszać powinno żwawo.
    Coś skopali, że nie przyspiesza ?

    Jechalem jakims hybrydowym bmw, tam nie było powodu do narzekania,
    tylko wybór trybu pracy jakis skomplikowany :-)

    J.

  • 66. Data: 2024-03-13 14:07:39
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 12.03.2024 o 17:21, Shrek pisze:

    > Nie - chyba że co któryś jest zepsuty - wtedy się zdarza - trzeba
    > naprawić albo zezłomować.

    Mnie tylko dizle śmierdzą, żadne tam obwarzanki.

  • 67. Data: 2024-03-13 14:08:34
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 12.03.2024 o 17:25, Shrek pisze:

    > Raczej nie - stawianie świra na czele stolicy to słaby pomysł.

    Czyli jednak bez samochodów.

  • 68. Data: 2024-03-13 14:31:26
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 13.03.2024 o 13:13, Cavallino pisze:
    [...]
> [...]
    > W ostatnim Automaniaku, Mikiciuk, mimo że bardzo chciał ośmieszyć auta
    > elektryczne, dojechał bez ładowania z Warszawy pod Berlin.

    Owszem, można zwolnić, ale w moim specyficznym przypadku oznacza to
    wcześniejsze wstawanie, co jest opcją niepożądaną - już o tym pisałem :)
    [...]
    > Tylko niewiele zyskujesz w porównaniu do ice.

    W jakimś procencie wyjazdów nic, w jakimś troszkę, ale w tych
    "wakacyjnych" troszkę więcej niż troszkę :)
    I nie będę wchodził ponownie w dyskusje o planowaniu trasy, obiadach i
    tankowaniach - mam swój styl podróżowania, który mi odpowiada i dopóki
    mogę nie mam ochoty na jego zmianę :) PHEV się do tego dopasowuje.

    > A wyrzucasz w błoto worek siana.

    Przecież ja za to nie płacę ;)

    > Aż nie wierzę, ja mam z 10 w odległości kilku km.
    > Podaj jakąś przykładową uliczkę w okolicy?

    Oczywiście, że są ale niespecjalnie szybkie (Czapli/Żurawia) - w pobliżu
    Lidl i Auchan z 50 kW, najbliższa 150 kW jest po drugiej stronie miasta
    (znaczy za centrum).
    Dodatkowo na trasie do Poniatowej, gdzie od czasu do czasu jeździmy jest
    jeszcze większa posucha - do SC (i to 120/150 kW) trzeba odbijać do
    Rzeszowa lub Radomia, kiedy ja zwykle jadę po przekątnej przez
    Jędrzejów/S7/Skarżysko/Lipsko - po drodze nie ma nic, a u celu jeszcze
    gorzej - najbliższa 22 km :(
    Infrastruktura dla elektryków zdecydowanie nie dorasta.

    Pozdrawiam - Mirek

  • 69. Data: 2024-03-13 14:50:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-03-2024 o 14:31, Mirek Ptak pisze:
> [...]
    >
    > Owszem, można zwolnić, ale w moim specyficznym przypadku oznacza to
    > wcześniejsze wstawanie, co jest opcją niepożądaną - już o tym pisałem :)

    Nie masz tam non stop autostrady, więc i tak wolniej pojedziesz zimą....

    > [...]
    >
    > W jakimś procencie wyjazdów nic, w jakimś troszkę, ale w tych
    > "wakacyjnych" troszkę więcej niż troszkę :)

    Liczysz że zauważalnie mniej spali, gdy go nie będziesz ładował?
    A Ty masz diesla dodatkowo - pewnie spali więcej albo tyle samo.

> [...]
    > gorzej - najbliższa 22 km :(
    > Infrastruktura dla elektryków zdecydowanie nie dorasta.

    Na wschodzie faktycznie może być gorzej.
    BTW: W Jędrzejowie nie zwiększyli mocy na Orlenie?

  • 70. Data: 2024-03-13 16:42:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.03.2024 o 14:07, io pisze:

    > Mnie tylko dizle śmierdzą

    Bo jesteś pierdolnięty na punkcie dizli. Jakby do chińskiego elektyka,
    którego nie znasz przykleić tdi to też by ci śmierdział.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!