-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.157.25.139.242
!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zmiana podejścia do elektryków
Date: Wed, 13 Mar 2024 13:57:09 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <9rd8vp74vy3m.hmbujmpsewl$.dlg@40tude.net>
References: <usi88a$ndm$1$Radoslaw@news.chmurka.net>
<usin76$8m2$1$ptoki@news.chmurka.net> <usjmg5$2of$1$Cav@news.chmurka.net>
<usos5p$u01$1$ptoki@news.chmurka.net> <usosti$tg4$1$Cav@news.chmurka.net>
<usp5uv$5ka$1$kolczan@news.chmurka.net>
<usp77q$tg5$2$Cav@news.chmurka.net>
<usrhm1$dbk$1$kolczan@news.chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: 157.25.139.242
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="157.25.139.242"; logging-data="32380";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:g36yPkDz8TORgPxF0tUcjEswvTM=
sha256:aD7Qd90/nAtyvtcYQIFWrgwSsAO5rGAhoPmyO43abBY=
sha1:vQ3sl9XlhPWHuYkoT1ew/YGN4Fw=
sha256:ihE9YdfIfOMa1NF94o3li/GSxa6NwVpLJP2Ww/payvU=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2719931
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 13 Mar 2024 07:38:57 +0100, Mirek Ptak wrote:
> W dniu 12.03.2024 o 10:28, Cavallino pisze:
>> Oczywiście, nadal nie ma opcji, żeby dla mieszkańca bloku, który nie ma
>> własnego prądu, to się spinało finansowo (w sensie że da się tak
>> zaoszczędzić) i czasowo, w porównaniu do ice albo jakiejś hybrydy.
>
> No właśnie, dlatego myślę bardziej o PHEV, ale mam wątpliwości (nie
> krytyczne, ale jednak) otóż miałem ostatnio okazję pojeździć trochę (po
> kilka tygodni) hybrydami HEV Tucsonem i Camry i mam dziwne odczucia
> dotyczące mocy -
> Tucson ma 222 KM z zespołu napędowego, a Camry 218 bodaj. Moja Insignia
> ma 174 KM i odczucia z jazdy nią są znacznie przyjemniejsze jeśli chodzi
> o dynamikę a nawet hałas w stosunku do Camry przy większych prędkościach.
> Gdzie są te konie?
> Znikają w automacie?
Kiedys dawno, a zwykłym spaliniaku, bym napisał "znikają w automacie".
Ale potem zrobili DSG i chyba przestały znikac.
Ale to zwykłe spaliniaki - hybrydy mają to jeszcze inaczej zrobione.
Nie wiem jak w/w, ale outlander Myjka w ogole nie ma skrzyni biegów.
Gdzies powyzej 80km/h silnik spalinowy jest spięty z kołami (przez
przekładnie w dyfrze). Co mu daje przy tych 80 nie za duże obroty,
i pewien niedostatek mocy ... ale przy przyspieszaniu może się
dołożyc silnik elekryczny, i mogłby przyspieszac pięknie.
Camry ma pewnie HSD
https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
https://pl.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
Koncepcyjnie jest to bardzo skomplikowane, bo możliwosci są rozległe,
a nie wiadomo jak komputer silnikami steruje.
Ale zasada powinna byc podobna - silniki elekryczne mogą wspomóc
spalinowe i przyspieszać powinno żwawo.
Coś skopali, że nie przyspiesza ?
Jechalem jakims hybrydowym bmw, tam nie było powodu do narzekania,
tylko wybór trybu pracy jakis skomplikowany :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.03.24 14:07 io
- 13.03.24 14:08 io
- 13.03.24 14:31 Mirek Ptak
- 13.03.24 14:50 Cavallino
- 13.03.24 16:42 Shrek
- 13.03.24 16:44 Shrek
- 13.03.24 16:48 Shrek
- 13.03.24 17:14 J.F
- 13.03.24 17:15 J.F
- 13.03.24 17:33 Shrek
- 13.03.24 17:35 Shrek
- 14.03.24 01:29 io
- 14.03.24 01:39 io
- 14.03.24 06:29 Cavallino
- 14.03.24 06:31 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=