eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmiana podejścia do elektrykówRe: Zmiana podejścia do elektryków
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.157.25.139.242
    !not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmiana podejścia do elektryków
    Date: Wed, 13 Mar 2024 13:57:09 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <9rd8vp74vy3m.hmbujmpsewl$.dlg@40tude.net>
    References: <usi88a$ndm$1$Radoslaw@news.chmurka.net>
    <usin76$8m2$1$ptoki@news.chmurka.net> <usjmg5$2of$1$Cav@news.chmurka.net>
    <usos5p$u01$1$ptoki@news.chmurka.net> <usosti$tg4$1$Cav@news.chmurka.net>
    <usp5uv$5ka$1$kolczan@news.chmurka.net>
    <usp77q$tg5$2$Cav@news.chmurka.net>
    <usrhm1$dbk$1$kolczan@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: 157.25.139.242
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="157.25.139.242"; logging-data="32380";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:g36yPkDz8TORgPxF0tUcjEswvTM=
    sha256:aD7Qd90/nAtyvtcYQIFWrgwSsAO5rGAhoPmyO43abBY=
    sha1:vQ3sl9XlhPWHuYkoT1ew/YGN4Fw=
    sha256:ihE9YdfIfOMa1NF94o3li/GSxa6NwVpLJP2Ww/payvU=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2719931
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 13 Mar 2024 07:38:57 +0100, Mirek Ptak wrote:
    > W dniu 12.03.2024 o 10:28, Cavallino pisze:
    >> Oczywiście, nadal nie ma opcji, żeby dla mieszkańca bloku, który nie ma
    >> własnego prądu, to się spinało finansowo (w sensie że da się tak
    >> zaoszczędzić) i czasowo, w porównaniu do ice albo jakiejś hybrydy.
    >
    > No właśnie, dlatego myślę bardziej o PHEV, ale mam wątpliwości (nie
    > krytyczne, ale jednak) otóż miałem ostatnio okazję pojeździć trochę (po
    > kilka tygodni) hybrydami HEV Tucsonem i Camry i mam dziwne odczucia
    > dotyczące mocy -
    > Tucson ma 222 KM z zespołu napędowego, a Camry 218 bodaj. Moja Insignia
    > ma 174 KM i odczucia z jazdy nią są znacznie przyjemniejsze jeśli chodzi
    > o dynamikę a nawet hałas w stosunku do Camry przy większych prędkościach.
    > Gdzie są te konie?
    > Znikają w automacie?

    Kiedys dawno, a zwykłym spaliniaku, bym napisał "znikają w automacie".
    Ale potem zrobili DSG i chyba przestały znikac.

    Ale to zwykłe spaliniaki - hybrydy mają to jeszcze inaczej zrobione.

    Nie wiem jak w/w, ale outlander Myjka w ogole nie ma skrzyni biegów.
    Gdzies powyzej 80km/h silnik spalinowy jest spięty z kołami (przez
    przekładnie w dyfrze). Co mu daje przy tych 80 nie za duże obroty,
    i pewien niedostatek mocy ... ale przy przyspieszaniu może się
    dołożyc silnik elekryczny, i mogłby przyspieszac pięknie.

    Camry ma pewnie HSD
    https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive

    Koncepcyjnie jest to bardzo skomplikowane, bo możliwosci są rozległe,
    a nie wiadomo jak komputer silnikami steruje.

    Ale zasada powinna byc podobna - silniki elekryczne mogą wspomóc
    spalinowe i przyspieszać powinno żwawo.
    Coś skopali, że nie przyspiesza ?

    Jechalem jakims hybrydowym bmw, tam nie było powodu do narzekania,
    tylko wybór trybu pracy jakis skomplikowany :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: