-
131. Data: 2018-12-27 21:29:57
Temat: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-12-26 o 22:47, Cavallino pisze:
> No nie wiem, topowa wersja Stingera ma 370 koni i 4.9 do setki, oraz
> Vmax 270.
> E klasa o tej mocy ma 5.8 do setki i 250.
... ograniczone elektronicznie
> Kosztuje też kilkadziesiąt tys więcej.
>
> Chyba różnica jednak jest....
Patrzałeś na wagę i komfort? Sorki za wtrącenie ni z gruszki ni z
pietruszki o komforcie, ale na to też zwracam uwagę.
Ja akurat zerkałem na Optimę GT bo ona byłaby w moim zasięgu cenowym:
https://www.autocentrum.pl/filmy/pomiary-przyspiesze
nia/kia-optima-kombi-gt-2-0-t-gdi-245-km-at-przyspie
szenie-0-100-km-h/
... i niespodzianka w dniu dzisiejszym: okazało się, ze kolega z pracy
takową ma i miałem okazję się przejechać. Ubłagałem kolegę o dłuższą i
ostrzejszą przejażdżkę. :-) Jego auto jest w wersji kombi, której nie
lubię i która mogła też rzutować na moje doznania. Wiek to niecały rok.
Wersja L - cokolwiek to znaczy.
Powiem tak - początkowy zachwyt tą marką ustąpił :-( No może nie marką
lecz przynajmniej modelem. Podzielę się tym, co zaobserwowałem.
Oczywiście mam odniesienie wyłącznie do własnego auta (270KM, 1800kg,
6.9s do setki) więc bierz korektę na to.
Plusem jest naprawdę ładne prezentowanie nawigacji i stosunkowo duży jej
ekran. Podoba mi się, że część funkcji jest pod fizycznymi przyciskami.
Nie trzeba grać w gry video podczas jazdy by móc włączyć cokolwiek.
Wykończenie wnętrza też dobre - mimo twardych plastików nic nie
trzeszczy. Fajne jest też oświetlenie drogi (LED). Prawie jak na
pół-długich bym jechał. Aczkolwiek prawdziwe długie są kiepskie.
Pierwsza rzecz na jaką zwróciłem uwagę to "zdechłe" KM benzyniaków. To
się niestety sprawdza. Nie wiem w czym rzecz. Niby są, ale połowa z nich
jest na pastwisku zamiast włączyć się do akcji. Auto jest lżejsze od
mojego o 250kg więc przelicznik KM na 1kg ma niemal identyczny. Mimo to
przyspiesza w 7.6s (jak w katalogu) a diesel w 6.9. Moc jest dostępna na
wysokich obrotach dopiero - ale tego się spodziewałem. Zresztą
automatyka skrzyni uwzględnia to. Wniosek dla mnie: jeśli przesiądę się
z 270KM w dieslu na benzynę, to chyba powinienem celować w 400KM by
mieć to samo w przyspieszeniu. WTF?
Druga rzecz: jadąc 180-200km/h czułem się jakbym jechał z 400 km/h. Auto
nie "płynie" lecz huczy. Ogólnie jest głośne gdy jedziemy szybciej niż z
miejskimi prędkościami. Przy 160km/h zaczyna się huk.
Trzecia rzecz: zakręty. Spróbowałem ostrzejszego slalomu i dupą
zarzucało tak, że traciłem kontrolę. Jak na łysych oponach.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
132. Data: 2018-12-27 21:55:46
Temat: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-12-26 o 15:15, ddddddddddddd pisze:
>> Powiedzmy, że regeneracja to 4k pln. Obawiam się, że przy dwóch
>> zsynchronizowanych turbinach, turbiniarze mogą nie dać rady, może
>> niesłusznie.
>
> nie jestem ekspertem, ale turbiniarz ma za zadanie zregenerować
> turbinę i ustawić według wartości nominalnej dla danego modelu, dalej
> to już zadanie dla tunera...
Ja też nim nie jestem. Ale jestem za to użytkownikiem zregenerowanej
turbiny. Jest ona co prawda "lepsza" niż oryginał ale to oznacza, że
turbiniarz nie zrobił kopii oryginału. Gadałem z nim o tym. Pokazywał mi
wykresy jakie na maszynie uzyskał, zapewniał, że jest ok. Patrzyłem się
na to jak sroka w gnat na nie ale jako użytkownik wiem, że jest inaczej.
Gdyby auto miało 100KM, to pewnie nie zauważyłbym takich niuansów. No
ale KM ma więcej. Plus do tego informacja uzyskana w serwisie Merca (nie
ASO) o tym jak zregenerowane turbiny potrafią przysporzyć problemów.
Tuner nie ma tu nic do gadania. Owszem, może dostosować parametry pracy
nastawnika turbiny by błędy się nie pojawiały ale tak nie powinno się robić.
> tak, trochę źle napisałem. Ja tam nie wyczuwam różnicy między 250 a
> 270KM, więc jak stwierdzam że coś jest nie tak, to nie ma sensu bawić
> się w naprawę jednego, bo już wszystkie lub prawie wszystkie
> odbiegają od normy...
U mnie zepsuty wtrysk w ilości sztuk 2 lub 3 dawał zupełnie inne efekty.
Na zimnym silniku gaz do dechy to max 3000 obr. Początkowo sądziłem, że
to zwykłe zabezpieczenie, bo takie elektronika serwuje więc ignorowałem.
Ale i tak wydawało się mi dość radykalne. Na ciepłym żadnych efektów
ubocznych. Po paru miesiącach check engine na zimnym i nieco mocniejszym
depnięciu. Za każdym razem tak (kasowałem sobie sam ten błąd przez parę
dni by móc jeździć). Na ciepłym nic. Odczyt z kompa: różnica na
przepływach w/w wtrysków. Wymieniłem je: gra muzyka.
> no u mnie też Problemu z programem po regeneracji turbiny nie miałem,
> ale może dlatego że to w słabszych autach, w mocniejszych regeneracja
> turbiny była przykrywką dla zwiększenia mocy ;)
Hehe ... doskonale rozumiem potrzebę :-) Osobiście jednak jestem w tym
temacie ostrożny. Nie można przeginać. Preferuję korzystać z fabrycznej
charakterystyki turbiny i mapowaniem w średnim stopniu jej sterowania.
Przesadzisz - zabijesz DPF.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
133. Data: 2018-12-28 19:21:04
Temat: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 27-12-2018 o 20:26, Marek S pisze:
> W dniu 2018-12-26 o 22:41, Cavallino pisze:
>>
>> Oczywiście.
>> https://www.chceauto.pl/kia-stinger-33-t-gdi-370km-2
018-80586/
>
> Dopatrzyłem się, że kosztuje to to tyle co pół Merca. :-(
To źle?
-
134. Data: 2018-12-28 19:22:26
Temat: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 27-12-2018 o 20:31, Marek S pisze:
> W dniu 2018-12-26 o 22:39, Cavallino pisze:
>
>> Kiedyś było sporo, teraz już nie.
>> Oczywiście są wyłączenia elementów eksploatacyjnych (zawieszenie,
>> sprzęgło, opony, hamulce - to wszystko ma zdecydowanie krótszą
>> gwarancję).
>> Ale tak jest wszędzie........
>
> To oczywiste :-)
> Jednakże diabeł tkwi w szczegółach. Czy piszą o wykluczeniach odnośnie
> skrzyni i przeniesienia napędu?
Nie.
Akurat przeniesienie napędu ZAWSZE było podstawą 7 letniej gwarancji,
nawet jak na resztę było 5 lat.
Ale uwaga: ograniczenie przebiegu to bodajże 150 kkm.
No limit jest tylko do 3 lat.
-
135. Data: 2018-12-28 19:28:16
Temat: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 27-12-2018 o 21:29, Marek S pisze:
> W dniu 2018-12-26 o 22:47, Cavallino pisze:
>
>> No nie wiem, topowa wersja Stingera ma 370 koni i 4.9 do setki, oraz
>> Vmax 270.
>> E klasa o tej mocy ma 5.8 do setki i 250.
>
> .... ograniczone elektronicznie
>
>> Kosztuje też kilkadziesiąt tys więcej.
>>
>> Chyba różnica jednak jest....
>
> Patrzałeś na wagę i komfort? Sorki za wtrącenie ni z gruszki ni z
> pietruszki o komforcie, ale na to też zwracam uwagę.
Musisz się zdecydować czy chcesz wózek sportowy, czy komfortowy.....
> Druga rzecz: jadąc 180-200km/h czułem się jakbym jechał z 400 km/h. Auto
> nie "płynie" lecz huczy. Ogólnie jest głośne gdy jedziemy szybciej niż z
> miejskimi prędkościami. Przy 160km/h zaczyna się huk.
Przesadzasz, to zależy do czego porównujesz.
To jest normalne, budżetowe auto klasy średniej.
Nie premium, kosztującej dwa razy tyle.
Wyciszenia aż tyle nie kosztują, więc zawsze możesz sobie kazać dołożyć
za różnicę w cenie.
I tak sporo zostanie.
>
> Trzecia rzecz: zakręty. Spróbowałem ostrzejszego slalomu i dupą
> zarzucało tak, że traciłem kontrolę. Jak na łysych oponach.
Nie znam Optimy, ale to zwykły dupowóz.
Sprawdź Stingera jeśli chcesz jeździć szybciej, bo on do tego został
stworzony.
Tylko nie bierz pod uwagę podstawowego silnika 250 KM, tylko ten który
Ci podawałem - różnica cenowa nie jest duża, jak za to co dostajesz więcej.
-
136. Data: 2018-12-28 23:32:59
Temat: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-12-28 o 19:22, Cavallino pisze:
>
> Ale uwaga: ograniczenie przebiegu to bodajże 150 kkm.
> No limit jest tylko do 3 lat.
Czyli w moim przypadku to 3 lata... To i tak całkiem dobrze.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
137. Data: 2018-12-28 23:36:11
Temat: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-12-28 o 19:21, Cavallino pisze:
>> Dopatrzyłem się, że kosztuje to to tyle co pół Merca. :-(
>
> To źle?
Pół znacznie silniejszego, solidniejszego i znacznie bardziej
komfortowego Merca. Cena nie jest atrakcyjna. Dlatego właśnie w używane
celuję. Ceny stają się przystępne. Nie to co jeszcze parę lat temu.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
138. Data: 2018-12-28 23:37:10
Temat: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
W dniu 2018-12-22 o 19:21, Marek S pisze:
> Tu się z Tobą zupełnie nie zgodzę. Nie przypominam sobie abym w
> jakimkolwiek aucie nie wymieniał tłumików. W Mercu wydech jest wieczny.
> Przynajmniej w klasach E/S.
nie jest wieczny, w s124 E250D musiałem wymienić gdy miał 20 lat ;-)
> Rozrząd łańcuchowy również jest bezobsługowy
> - tak każdy serwis powie. Zdarzały się egzemplarze 1.5 mln km
> przejechanych. Większe diesle tej marki mają 40% zapas wytrzymałości -
> informacja od turbiniarzy i od tuningowców (więc niepewna ale cytuję)
> więc można mocno je podciągać.
może obecnie 40%, kiedyś dużo więcej..
W moim emerytowanym s124 jest silnik OM605, ma on oficjalnie 113KM
(83kW) przy 5000obr/min (tak, to nie pomyłka - diesel przy 5kRPM..).
Tak naprawdę jest to OM602 (66kW/90KM) w którym w 1993r. robiąc
facelifting zmieniono głowicę i rozrząd (zmiana z 2 na 4 zawory na
cylinder). W późniejszych wersjach OM605 z turbosprężarką i sterowaniem
elektronicznym miał 110kW/150KM (czyli 67% więcej niż pierwotna
wersja..). A Finowie (i nie tylko..) lubują się w jego dalszym podkręcaniu:
https://www.youtube.com/watch?v=ybB-jtyILCo (ponoć 300KM)
https://www.youtube.com/watch?v=BhRO19Uy3eo (jest tam widok na wykres
na hamowni - 277KM@4kRPM)
https://www.youtube.com/watch?v=Dr8NwOcTC24 (313KM)
skoro wytrzymuje takie podkręcanie, to dlaczego miał normalnie nie
wytrzymywać ponad miliona kilometrów?
BTW - ostatnio jechałem jakąś nową E-klasą, miała 5kkm na liczniku.
Prowadzi się kapitalnie, miejsca w środku dużo, cichuteńki w środku -
trzeba było depnąć nieco mocniej aby usłyszeć pomruk diesla, przy
190km/h w środku cichuteńko. Tylko ten wystrój wnętrza.. Masakra..
--
Pozdr.
Michał
-
139. Data: 2018-12-28 23:50:40
Temat: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-12-28 o 19:28, Cavallino pisze:
> Musisz się zdecydować czy chcesz wózek sportowy, czy komfortowy.....
Zdecydowanie dwa w jednym :-) Z pewnością głośne (wewnątrz) auto nie
jest dla mnie.
> Przesadzasz, to zależy do czego porównujesz.
Do obecnego auta - jak napisałem.
> To jest normalne, budżetowe auto klasy średniej.
> Nie premium, kosztującej dwa razy tyle.
> Wyciszenia aż tyle nie kosztują, więc zawsze możesz sobie kazać dołożyć
> za różnicę w cenie.
> I tak sporo zostanie.
Sądzisz, że garażowe wytłumianie poprawi cokolwiek? Obawiam się, że
rozbieranie całego wnętrza będzie skutkowało połamaniem zaczepów, być
może utratą gwarancji.
Tak czy owak trakcji w ten sposób nie poprawię :-(
>> Trzecia rzecz: zakręty. Spróbowałem ostrzejszego slalomu i dupą
>> zarzucało tak, że traciłem kontrolę. Jak na łysych oponach.
>
> Nie znam Optimy, ale to zwykły dupowóz.
No właśnie takie wrażenia odniosłem.
> Sprawdź Stingera jeśli chcesz jeździć szybciej, bo on do tego został
> stworzony.
Z chęcią. Ciekaw jestem, czy gdzieś w pobliżu można umówić się na jazdę
próbną i to w dodatku mocniejszą wersją.
> Tylko nie bierz pod uwagę podstawowego silnika 250 KM, tylko ten który
> Ci podawałem - różnica cenowa nie jest duża, jak za to co dostajesz więcej.
Właśnie się zastanawiam czy ostatecznie, gdyby nie było w/w opcji, to
nie spróbować mimo wszystko. Trakcja, hałas, jakość wyposażenia,
wykończenie wnętrza powinny dać się ocenić.
Patrzałem też na OLX - roczne auto traci prawie połowę wartości. Roczna
używka byłaby w podobnej cenie, co 4-ro letni Merc. Może warto w tą
stronę pójść ... hmm.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
140. Data: 2018-12-29 10:52:36
Temat: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 28-12-2018 o 23:36, Marek S pisze:
> W dniu 2018-12-28 o 19:21, Cavallino pisze:
>
>>> Dopatrzyłem się, że kosztuje to to tyle co pół Merca. :-(
>>
>> To źle?
>
> Pół znacznie silniejszego, solidniejszego i znacznie bardziej
> komfortowego Merca.
A o jaki mowa?
Bo porównałem do E-klasy o podobnej mocy, OIDP taki masz....
A Ty do czego porównujesz, do AMG?
Widzisz jakikolwiek sens takiego porównania?