-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
Date: Fri, 28 Dec 2018 23:37:10 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 37
Message-ID: <q068im$hv4$1@node2.news.atman.pl>
References: <pumkd3$smh$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<9...@g...com>
<puru0q$r2j$1@node2.news.atman.pl>
<0...@g...com>
<purvuj$sqh$1@node2.news.atman.pl>
<a...@g...com>
<puuht0$870$1@node2.news.atman.pl>
<1...@g...com>
<pv15ov$k5n$1@node2.news.atman.pl>
<1...@g...com>
<pv188u$mfs$1@node2.news.atman.pl>
<9...@g...com>
<pv3v9h$2ff$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<pv5sr4$u97$1@node1.news.atman.pl>
<f...@g...com>
<pv9c0b$34j$1@node2.news.atman.pl>
<f...@g...com>
<pvbku0$7d7$1@node2.news.atman.pl>
<f...@g...com>
<pvlvbu$k3k$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 176.104.176.197
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1546036630 18404 176.104.176.197 (28 Dec 2018 22:37:10
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 28 Dec 2018 22:37:10 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.3.3
In-Reply-To: <pvlvbu$k3k$1@node2.news.atman.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2647003
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-12-22 o 19:21, Marek S pisze:
> Tu się z Tobą zupełnie nie zgodzę. Nie przypominam sobie abym w
> jakimkolwiek aucie nie wymieniał tłumików. W Mercu wydech jest wieczny.
> Przynajmniej w klasach E/S.
nie jest wieczny, w s124 E250D musiałem wymienić gdy miał 20 lat ;-)
> Rozrząd łańcuchowy również jest bezobsługowy
> - tak każdy serwis powie. Zdarzały się egzemplarze 1.5 mln km
> przejechanych. Większe diesle tej marki mają 40% zapas wytrzymałości -
> informacja od turbiniarzy i od tuningowców (więc niepewna ale cytuję)
> więc można mocno je podciągać.
może obecnie 40%, kiedyś dużo więcej..
W moim emerytowanym s124 jest silnik OM605, ma on oficjalnie 113KM
(83kW) przy 5000obr/min (tak, to nie pomyłka - diesel przy 5kRPM..).
Tak naprawdę jest to OM602 (66kW/90KM) w którym w 1993r. robiąc
facelifting zmieniono głowicę i rozrząd (zmiana z 2 na 4 zawory na
cylinder). W późniejszych wersjach OM605 z turbosprężarką i sterowaniem
elektronicznym miał 110kW/150KM (czyli 67% więcej niż pierwotna
wersja..). A Finowie (i nie tylko..) lubują się w jego dalszym podkręcaniu:
https://www.youtube.com/watch?v=ybB-jtyILCo (ponoć 300KM)
https://www.youtube.com/watch?v=BhRO19Uy3eo (jest tam widok na wykres
na hamowni - 277KM@4kRPM)
https://www.youtube.com/watch?v=Dr8NwOcTC24 (313KM)
skoro wytrzymuje takie podkręcanie, to dlaczego miał normalnie nie
wytrzymywać ponad miliona kilometrów?
BTW - ostatnio jechałem jakąś nową E-klasą, miała 5kkm na liczniku.
Prowadzi się kapitalnie, miejsca w środku dużo, cichuteńki w środku -
trzeba było depnąć nieco mocniej aby usłyszeć pomruk diesla, przy
190km/h w środku cichuteńko. Tylko ten wystrój wnętrza.. Masakra..
--
Pozdr.
Michał
Następne wpisy z tego wątku
- 28.12.18 23:50 Marek S
- 29.12.18 10:52 Cavallino
- 29.12.18 10:58 Cavallino
- 29.12.18 19:00 Marek S
- 29.12.18 21:08 Marek S
- 29.12.18 23:00 Marek S
- 30.12.18 10:58 Cavallino
- 30.12.18 11:08 Cavallino
- 30.12.18 20:11 Marek S
- 30.12.18 20:14 Marek S
- 30.12.18 21:45 s...@g...com
- 30.12.18 22:21 Michał Baszyński
- 30.12.18 23:21 Marek S
- 30.12.18 23:31 Marek S
- 31.12.18 18:02 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz