eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmiana auta - pytanie do mechanikówRe: Zmiana auta - pytanie do mechaników
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
    Date: Fri, 28 Dec 2018 23:37:10 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 37
    Message-ID: <q068im$hv4$1@node2.news.atman.pl>
    References: <pumkd3$smh$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <9...@g...com>
    <puru0q$r2j$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <purvuj$sqh$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <puuht0$870$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <pv15ov$k5n$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <pv188u$mfs$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <pv3v9h$2ff$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <pv5sr4$u97$1@node1.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <pv9c0b$34j$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <pvbku0$7d7$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <pvlvbu$k3k$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 176.104.176.197
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1546036630 18404 176.104.176.197 (28 Dec 2018 22:37:10
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 28 Dec 2018 22:37:10 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.3.3
    In-Reply-To: <pvlvbu$k3k$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2647003
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-12-22 o 19:21, Marek S pisze:

    > Tu się z Tobą zupełnie nie zgodzę. Nie przypominam sobie abym w
    > jakimkolwiek aucie nie wymieniał tłumików. W Mercu wydech jest wieczny.
    > Przynajmniej w klasach E/S.

    nie jest wieczny, w s124 E250D musiałem wymienić gdy miał 20 lat ;-)

    > Rozrząd łańcuchowy również jest bezobsługowy
    > - tak każdy serwis powie. Zdarzały się egzemplarze 1.5 mln km
    > przejechanych. Większe diesle tej marki mają 40% zapas wytrzymałości -
    > informacja od turbiniarzy i od tuningowców (więc niepewna ale cytuję)
    > więc można mocno je podciągać.

    może obecnie 40%, kiedyś dużo więcej..
    W moim emerytowanym s124 jest silnik OM605, ma on oficjalnie 113KM
    (83kW) przy 5000obr/min (tak, to nie pomyłka - diesel przy 5kRPM..).
    Tak naprawdę jest to OM602 (66kW/90KM) w którym w 1993r. robiąc
    facelifting zmieniono głowicę i rozrząd (zmiana z 2 na 4 zawory na
    cylinder). W późniejszych wersjach OM605 z turbosprężarką i sterowaniem
    elektronicznym miał 110kW/150KM (czyli 67% więcej niż pierwotna
    wersja..). A Finowie (i nie tylko..) lubują się w jego dalszym podkręcaniu:
    https://www.youtube.com/watch?v=ybB-jtyILCo (ponoć 300KM)
    https://www.youtube.com/watch?v=BhRO19Uy3eo (jest tam widok na wykres
    na hamowni - 277KM@4kRPM)
    https://www.youtube.com/watch?v=Dr8NwOcTC24 (313KM)

    skoro wytrzymuje takie podkręcanie, to dlaczego miał normalnie nie
    wytrzymywać ponad miliona kilometrów?

    BTW - ostatnio jechałem jakąś nową E-klasą, miała 5kkm na liczniku.
    Prowadzi się kapitalnie, miejsca w środku dużo, cichuteńki w środku -
    trzeba było depnąć nieco mocniej aby usłyszeć pomruk diesla, przy
    190km/h w środku cichuteńko. Tylko ten wystrój wnętrza.. Masakra..
    --
    Pozdr.
    Michał

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: