-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
Date: Thu, 27 Dec 2018 21:55:46 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 48
Message-ID: <q03e8o$6f1$1@node1.news.atman.pl>
References: <pumkd3$smh$1@node2.news.atman.pl> <pvqstu$bk5$1@dont-email.me>
<pvtf2j$foc$1@node2.news.atman.pl> <q002da$dao$1@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1545944152 6625 89.70.94.204 (27 Dec 2018 20:55:52 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 27 Dec 2018 20:55:52 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.3.3
In-Reply-To: <q002da$dao$1@dont-email.me>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2646971
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-12-26 o 15:15, ddddddddddddd pisze:
>> Powiedzmy, że regeneracja to 4k pln. Obawiam się, że przy dwóch
>> zsynchronizowanych turbinach, turbiniarze mogą nie dać rady, może
>> niesłusznie.
>
> nie jestem ekspertem, ale turbiniarz ma za zadanie zregenerować
> turbinę i ustawić według wartości nominalnej dla danego modelu, dalej
> to już zadanie dla tunera...
Ja też nim nie jestem. Ale jestem za to użytkownikiem zregenerowanej
turbiny. Jest ona co prawda "lepsza" niż oryginał ale to oznacza, że
turbiniarz nie zrobił kopii oryginału. Gadałem z nim o tym. Pokazywał mi
wykresy jakie na maszynie uzyskał, zapewniał, że jest ok. Patrzyłem się
na to jak sroka w gnat na nie ale jako użytkownik wiem, że jest inaczej.
Gdyby auto miało 100KM, to pewnie nie zauważyłbym takich niuansów. No
ale KM ma więcej. Plus do tego informacja uzyskana w serwisie Merca (nie
ASO) o tym jak zregenerowane turbiny potrafią przysporzyć problemów.
Tuner nie ma tu nic do gadania. Owszem, może dostosować parametry pracy
nastawnika turbiny by błędy się nie pojawiały ale tak nie powinno się robić.
> tak, trochę źle napisałem. Ja tam nie wyczuwam różnicy między 250 a
> 270KM, więc jak stwierdzam że coś jest nie tak, to nie ma sensu bawić
> się w naprawę jednego, bo już wszystkie lub prawie wszystkie
> odbiegają od normy...
U mnie zepsuty wtrysk w ilości sztuk 2 lub 3 dawał zupełnie inne efekty.
Na zimnym silniku gaz do dechy to max 3000 obr. Początkowo sądziłem, że
to zwykłe zabezpieczenie, bo takie elektronika serwuje więc ignorowałem.
Ale i tak wydawało się mi dość radykalne. Na ciepłym żadnych efektów
ubocznych. Po paru miesiącach check engine na zimnym i nieco mocniejszym
depnięciu. Za każdym razem tak (kasowałem sobie sam ten błąd przez parę
dni by móc jeździć). Na ciepłym nic. Odczyt z kompa: różnica na
przepływach w/w wtrysków. Wymieniłem je: gra muzyka.
> no u mnie też Problemu z programem po regeneracji turbiny nie miałem,
> ale może dlatego że to w słabszych autach, w mocniejszych regeneracja
> turbiny była przykrywką dla zwiększenia mocy ;)
Hehe ... doskonale rozumiem potrzebę :-) Osobiście jednak jestem w tym
temacie ostrożny. Nie można przeginać. Preferuję korzystać z fabrycznej
charakterystyki turbiny i mapowaniem w średnim stopniu jej sterowania.
Przesadzisz - zabijesz DPF.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 28.12.18 19:21 Cavallino
- 28.12.18 19:22 Cavallino
- 28.12.18 19:28 Cavallino
- 28.12.18 23:32 Marek S
- 28.12.18 23:36 Marek S
- 28.12.18 23:37 Michał Baszyński
- 28.12.18 23:50 Marek S
- 29.12.18 10:52 Cavallino
- 29.12.18 10:58 Cavallino
- 29.12.18 19:00 Marek S
- 29.12.18 21:08 Marek S
- 29.12.18 23:00 Marek S
- 30.12.18 10:58 Cavallino
- 30.12.18 11:08 Cavallino
- 30.12.18 20:11 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
Najnowsze wątki
- 2025-01-15 serce boli
- 2025-01-14 Seicento vs Szydło, comes back :)
- 2025-01-14 CFM (airflow) AMD Wraitha
- 2025-01-14 16. Raport Totaliztyczny: Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2025-01-13 15. Raport Totaliztyczny: Średniowiecze Po,Zniszczeniu AmigaOS i Plan9
- 2025-01-14 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-14 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2025-01-14 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2025-01-14 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-14 Kraków => Kierownik ds. Kluczowych Klientów (transport morski i lotn
- 2025-01-14 Błonie => IT System Administrator <=
- 2025-01-14 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2025-01-14 Kraków => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-14 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-01-14 Gorzów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi