eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmiana auta - pytanie do mechanikówRe: Zmiana auta - pytanie do mechaników
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
    Date: Thu, 27 Dec 2018 21:55:46 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 48
    Message-ID: <q03e8o$6f1$1@node1.news.atman.pl>
    References: <pumkd3$smh$1@node2.news.atman.pl> <pvqstu$bk5$1@dont-email.me>
    <pvtf2j$foc$1@node2.news.atman.pl> <q002da$dao$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1545944152 6625 89.70.94.204 (27 Dec 2018 20:55:52 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 27 Dec 2018 20:55:52 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.3.3
    In-Reply-To: <q002da$dao$1@dont-email.me>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2646971
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-12-26 o 15:15, ddddddddddddd pisze:

    >> Powiedzmy, że regeneracja to 4k pln. Obawiam się, że przy dwóch
    >> zsynchronizowanych turbinach, turbiniarze mogą nie dać rady, może
    >> niesłusznie.
    >
    > nie jestem ekspertem, ale turbiniarz ma za zadanie zregenerować
    > turbinę i ustawić według wartości nominalnej dla danego modelu, dalej
    > to już zadanie dla tunera...

    Ja też nim nie jestem. Ale jestem za to użytkownikiem zregenerowanej
    turbiny. Jest ona co prawda "lepsza" niż oryginał ale to oznacza, że
    turbiniarz nie zrobił kopii oryginału. Gadałem z nim o tym. Pokazywał mi
    wykresy jakie na maszynie uzyskał, zapewniał, że jest ok. Patrzyłem się
    na to jak sroka w gnat na nie ale jako użytkownik wiem, że jest inaczej.
    Gdyby auto miało 100KM, to pewnie nie zauważyłbym takich niuansów. No
    ale KM ma więcej. Plus do tego informacja uzyskana w serwisie Merca (nie
    ASO) o tym jak zregenerowane turbiny potrafią przysporzyć problemów.

    Tuner nie ma tu nic do gadania. Owszem, może dostosować parametry pracy
    nastawnika turbiny by błędy się nie pojawiały ale tak nie powinno się robić.

    > tak, trochę źle napisałem. Ja tam nie wyczuwam różnicy między 250 a
    > 270KM, więc jak stwierdzam że coś jest nie tak, to nie ma sensu bawić
    > się w naprawę jednego, bo już wszystkie lub prawie wszystkie
    > odbiegają od normy...

    U mnie zepsuty wtrysk w ilości sztuk 2 lub 3 dawał zupełnie inne efekty.
    Na zimnym silniku gaz do dechy to max 3000 obr. Początkowo sądziłem, że
    to zwykłe zabezpieczenie, bo takie elektronika serwuje więc ignorowałem.
    Ale i tak wydawało się mi dość radykalne. Na ciepłym żadnych efektów
    ubocznych. Po paru miesiącach check engine na zimnym i nieco mocniejszym
    depnięciu. Za każdym razem tak (kasowałem sobie sam ten błąd przez parę
    dni by móc jeździć). Na ciepłym nic. Odczyt z kompa: różnica na
    przepływach w/w wtrysków. Wymieniłem je: gra muzyka.

    > no u mnie też Problemu z programem po regeneracji turbiny nie miałem,
    > ale może dlatego że to w słabszych autach, w mocniejszych regeneracja
    > turbiny była przykrywką dla zwiększenia mocy ;)

    Hehe ... doskonale rozumiem potrzebę :-) Osobiście jednak jestem w tym
    temacie ostrożny. Nie można przeginać. Preferuję korzystać z fabrycznej
    charakterystyki turbiny i mapowaniem w średnim stopniu jej sterowania.
    Przesadzisz - zabijesz DPF.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: