-
1. Data: 2018-12-10 14:21:42
Temat: Interfejs diagnostyczny - który może więcej?
Od: Jacek <k...@a...com>
Mam problem elektryczny z Alfą Mito 1,6 jtdm.
Intefejs Multi ECU Scan i Alfa OBD nie znajduje błędu a silnik czasami
gaśnie. Usterka znika, gdy wyłączymy i załączymy stacyjkę (nawet na
ułamek sekundy wystarczy). Trzeci warsztat rozkłada ręce.
Ostatni pomysł jest, żeby dać do ASO do diagnostyki, ale tu mam do
Kolegów pytanie:
czy w ASO będą w stanie na swoim sprzęcie dowiedzieć się więcej, niż za
pomocą wymienionych interfejsów?
Silnik gaśnie raz za jakiś czas - powiedzmy, że średnio co pół godziny.
Jest duża szansa, że w ASO po podłączeniu będzie chodził normalnie. Czy
taki błąd jest do wykrycia tylko, gdy wystąpi, czy też zostaje gdzieś
zapamiętany?
Jacek
-
2. Data: 2018-12-10 14:56:28
Temat: Re: Interfejs diagnostyczny - który może więcej?
Od: t-1 <t...@t...pl>
W dniu 2018-12-10 o 14:21, Jacek pisze:
> Mam problem elektryczny z Alfą Mito 1,6 jtdm.
> Intefejs Multi ECU Scan i Alfa OBD nie znajduje błędu a silnik czasami
> gaśnie. Usterka znika, gdy wyłączymy i załączymy stacyjkę (nawet na
> ułamek sekundy wystarczy). Trzeci warsztat rozkłada ręce.
> Ostatni pomysł jest, żeby dać do ASO do diagnostyki, ale tu mam do
> Kolegów pytanie:
> czy w ASO będą w stanie na swoim sprzęcie dowiedzieć się więcej, niż za
> pomocą wymienionych interfejsów?
> Silnik gaśnie raz za jakiś czas - powiedzmy, że średnio co pół godziny.
> Jest duża szansa, że w ASO po podłączeniu będzie chodził normalnie. Czy
> taki błąd jest do wykrycia tylko, gdy wystąpi, czy też zostaje gdzieś
> zapamiętany?
> Jacek
Nie wiem czy to pomoże, ale miałem podobny problem z zimnym lutem w
Focusie 2. Czego to warsztaty nie szukały a trzeba było oddać do naprawy
zespół liczników zawierający komputer.
W tym stanie licznik kilometrów wyświetlał poziome kreski.
Co jest u ciebie?
Błędów komputer nie zapisywał prawdopodobnie z powodu, że się właśnie
zawieszał.
-
3. Data: 2018-12-10 15:26:07
Temat: Re: Interfejs diagnostyczny - który może więcej?
Od: yabba <g...@g...com>
W dniu 10-12-2018 o 14:21, Jacek pisze:
> Mam problem elektryczny z Alfą Mito 1,6 jtdm.
> Intefejs Multi ECU Scan i Alfa OBD nie znajduje błędu a silnik czasami
> gaśnie. Usterka znika, gdy wyłączymy i załączymy stacyjkę (nawet na
> ułamek sekundy wystarczy). Trzeci warsztat rozkłada ręce.
> Ostatni pomysł jest, żeby dać do ASO do diagnostyki, ale tu mam do
> Kolegów pytanie:
> czy w ASO będą w stanie na swoim sprzęcie dowiedzieć się więcej, niż za
> pomocą wymienionych interfejsów?
> Silnik gaśnie raz za jakiś czas - powiedzmy, że średnio co pół godziny.
> Jest duża szansa, że w ASO po podłączeniu będzie chodził normalnie. Czy
> taki błąd jest do wykrycia tylko, gdy wystąpi, czy też zostaje gdzieś
> zapamiętany?
Czy odczytywanie błędów jest robione po wyłączeniu i włączeniu stacyjki?
Jeśli tak, to należy spróbować połączyć się ze sterownikiem silnika jak
silnik zgaśnie, bez dotykania stacyjki.
yabba
-
4. Data: 2018-12-10 19:17:10
Temat: Re: Interfejs diagnostyczny - który może więcej?
Od: Jacek <k...@a...com>
W dniu 10.12.2018 o 15:26, yabba pisze:
> Czy odczytywanie błędów jest robione po wyłączeniu i włączeniu stacyjki?
> Jeśli tak, to należy spróbować połączyć się ze sterownikiem silnika jak
> silnik zgaśnie, bez dotykania stacyjki.
Dobra rada. Tak też spróbuję. Dzięki.
Jacek
-
5. Data: 2018-12-10 19:59:31
Temat: Re: Interfejs diagnostyczny - który może więcej?
Od: yabba <g...@g...com>
W dniu 10-12-2018 o 19:17, Jacek pisze:
> W dniu 10.12.2018 o 15:26, yabba pisze:
>> Czy odczytywanie błędów jest robione po wyłączeniu i włączeniu stacyjki?
>> Jeśli tak, to należy spróbować połączyć się ze sterownikiem silnika
>> jak silnik zgaśnie, bez dotykania stacyjki.
> Dobra rada. Tak też spróbuję. Dzięki.
Kolega w Stilo 1,6 benzyna miał podobny objaw nagłego gaśnięcia. Żadnych
konkretnych błędów, ale po zgaśnięciu brak komunikacji ze sterownikiem.
Pomagało odczekanie kilkunastu minut albo ostudzenie sterownika mokrą
szmatą. Usterka była w sterowniku - po nagrzaniu wyłączał się zupełnie.
yabba