eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmiana auta - pytanie do mechanikówRe: Zmiana auta - pytanie do mechaników
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
    Date: Thu, 27 Dec 2018 21:29:57 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 57
    Message-ID: <q03cob$4v2$1@node1.news.atman.pl>
    References: <pumkd3$smh$1@node2.news.atman.pl> <purvuj$sqh$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <puuht0$870$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <pv15ov$k5n$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <pv188u$mfs$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <pv3v9h$2ff$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <pv5sr4$u97$1@node1.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <pv9c0b$34j$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <pvbku0$7d7$1@node2.news.atman.pl> <pvdu0u$mv2$1@node1.news.atman.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <pvgicp$aqo$1@node1.news.atman.pl> <pvlvti$kid$2@node2.news.atman.pl>
    <pvmca6$u1f$3@node1.news.atman.pl> <pvoqts$9hm$1@node2.news.atman.pl>
    <q00su0$p39$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1545942603 5090 89.70.94.204 (27 Dec 2018 20:30:03 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 27 Dec 2018 20:30:03 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.3.3
    In-Reply-To: <q00su0$p39$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2646968
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-12-26 o 22:47, Cavallino pisze:

    > No nie wiem, topowa wersja Stingera ma 370 koni i 4.9 do setki, oraz
    > Vmax 270.
    > E klasa o tej mocy ma 5.8 do setki i 250.

    ... ograniczone elektronicznie

    > Kosztuje też kilkadziesiąt tys więcej.
    >
    > Chyba różnica jednak jest....

    Patrzałeś na wagę i komfort? Sorki za wtrącenie ni z gruszki ni z
    pietruszki o komforcie, ale na to też zwracam uwagę.

    Ja akurat zerkałem na Optimę GT bo ona byłaby w moim zasięgu cenowym:

    https://www.autocentrum.pl/filmy/pomiary-przyspiesze
    nia/kia-optima-kombi-gt-2-0-t-gdi-245-km-at-przyspie
    szenie-0-100-km-h/

    ... i niespodzianka w dniu dzisiejszym: okazało się, ze kolega z pracy
    takową ma i miałem okazję się przejechać. Ubłagałem kolegę o dłuższą i
    ostrzejszą przejażdżkę. :-) Jego auto jest w wersji kombi, której nie
    lubię i która mogła też rzutować na moje doznania. Wiek to niecały rok.
    Wersja L - cokolwiek to znaczy.

    Powiem tak - początkowy zachwyt tą marką ustąpił :-( No może nie marką
    lecz przynajmniej modelem. Podzielę się tym, co zaobserwowałem.
    Oczywiście mam odniesienie wyłącznie do własnego auta (270KM, 1800kg,
    6.9s do setki) więc bierz korektę na to.

    Plusem jest naprawdę ładne prezentowanie nawigacji i stosunkowo duży jej
    ekran. Podoba mi się, że część funkcji jest pod fizycznymi przyciskami.
    Nie trzeba grać w gry video podczas jazdy by móc włączyć cokolwiek.
    Wykończenie wnętrza też dobre - mimo twardych plastików nic nie
    trzeszczy. Fajne jest też oświetlenie drogi (LED). Prawie jak na
    pół-długich bym jechał. Aczkolwiek prawdziwe długie są kiepskie.

    Pierwsza rzecz na jaką zwróciłem uwagę to "zdechłe" KM benzyniaków. To
    się niestety sprawdza. Nie wiem w czym rzecz. Niby są, ale połowa z nich
    jest na pastwisku zamiast włączyć się do akcji. Auto jest lżejsze od
    mojego o 250kg więc przelicznik KM na 1kg ma niemal identyczny. Mimo to
    przyspiesza w 7.6s (jak w katalogu) a diesel w 6.9. Moc jest dostępna na
    wysokich obrotach dopiero - ale tego się spodziewałem. Zresztą
    automatyka skrzyni uwzględnia to. Wniosek dla mnie: jeśli przesiądę się
    z 270KM w dieslu na benzynę, to chyba powinienem celować w 400KM by
    mieć to samo w przyspieszeniu. WTF?

    Druga rzecz: jadąc 180-200km/h czułem się jakbym jechał z 400 km/h. Auto
    nie "płynie" lecz huczy. Ogólnie jest głośne gdy jedziemy szybciej niż z
    miejskimi prędkościami. Przy 160km/h zaczyna się huk.

    Trzecia rzecz: zakręty. Spróbowałem ostrzejszego slalomu i dupą
    zarzucało tak, że traciłem kontrolę. Jak na łysych oponach.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: