  • 11. Data: 2011-02-20 22:45:48
    Temat: Re: Zimny nie pali..
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    > Mierzyłem tylko latem , bo wtedy problem powstał, więc w razie WÓ
    > zwracam honor ;) ... Jakby mnie ta usterka dopadła w zimie to bym się
    > chyba pociął :)

    Mnie dopadlo wlasnie zima, jakies 2 lata temu :/

    > A co go zarżnęło ... bo żeby zatrzeć w/w to "trza mieć talent" ...

    Normalne zuzycie, przez ten rowek mogly sie szczotki jakos krzywo
    ustawiac na tym rancie, ktory powstal i pompka mogla nie chciec ruszyc.
    Wystarczy wyrownac komutator i pompka jeszcze powinna posluzyc troche.

    > To ta moja ? :) Miło ;)

    Tak, to ta Twoja.

    > BTW: Z tego wniosek, że nie da się autorytatywnie stwierdzić, że jak
    > pada pompka (co jest domeną TDS'ów) że zrypało się to i to ...

    Jest ich domena jak sie jezdzi ciagle na rezerwie... ja tak wlasnie
    swoja zajechalem.
    A usterki tych pompek sprowdzaja sie w zsadzie do uszkodzenia/zuzycia
    szczotek i/lub komutatora.
    Teraz mam na tapecie jedna z najwiekszych bolaczek TDSow, mianowicie
    nastawnik EDC.
    Dorwalem w koncu dla siebie w niezlym stanie i od wczoraj wlasnie
    pozbylem sie wiecznego problemu z odpalaniem na cieplym silniku,
    falowaniem i gasnieciem silnika :>
    Teraz moj stary nastawnik potencjometryczny (EDC) trafil na stol i mam
    zamiar rozlozyc go na czesci pierwsze i wyczyscic (czego ponoc w
    nastawnikach typu EDC nie da sie zrobic).
    Odpowiedni sciagacz mam juz dorobiony i chyba trzeba bedzie tez zrobic
    fotorelacje, bo istnieje tylko dla nastawnikow indukcyjnych (HDK).

    --
    Karolek

  • 12. Data: 2011-02-21 00:23:00
    Od: scob <9...@t...pl>

    Wybaczcie panowie, ale w dupie mam TDSa ;-)
    W benzynowych VAG-ach pompa paliwa w baku włącza się ZAWSZE po
    przekręceniu kluczyka "przed zapłon" żeby nabić ciśnienia. I robi to.
    Samochód nigdy nie miał gazu...

  • 13. Data: 2011-02-21 00:24:41
    Od: scob <9...@t...pl>

    W dniu 2011-02-20 22:04, Wampir Energetyczny pisze:
    ). sprobuj rano przed proba odpalenia odkrecic wlew paliwa i
    > dopiero wtedy odpalaj.

    Odpowietrzenie baku sprawne, powrót drożny. "Obieg" paliwa to pierwsze,
    co zostało sprawdzone - obok obecności iskry.

  • 14. Data: 2011-02-21 02:21:12
    Od: "zinek" <u...@o...pl>

    Użytkownik "scob" <9...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Jest pacjent:
    > powiedzmy passat '98 , silnik ALG (2,8B 30V).
    >
    > Ciepły - chodzi równiutko, cicho, ma moc, "zbiera się".
    > Po ostygnięciu "do zera" powiedzmy przez noc - za choinkę nie chce rano
    > zapalić. Trzeba się nakręcić: minutę, może i trzy, bywa, że trzeba prądu
    > pożyczyć.

    czujnik temperatury ?
    najprostsze i najbardziej logiczne.
    sprawdzales ? co tam za wtrysk siedzi ? motronic ?

  • 15. Data: 2011-02-21 07:07:35
    Od: scob <9...@t...pl>

    W dniu 2011-02-21 02:21, zinek pisze:

    > Użytkownik "scob" <9...@t...pl> napisał w wiadomości

    > czujnik temperatury ?
    > najprostsze i najbardziej logiczne.
    > sprawdzales ? co tam za wtrysk siedzi ? motronic ?

    Motronic.
    Mądrzy ludzie na forach vw-owo audicowych też mówią że czujnik -
    niebieski, czteropinowy - co to poza sterowaniem wiatrakiem, mówi też
    sterownikowi, czy włączyć "ssanie".

    ps. Dyskutantów nt. nieobecności ssania we wtryskowym silniku uczulam na
    cudzysłów..

  • 16. Data: 2011-02-21 08:01:19
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-02-21 00:23, scob pisze:
    > Wybaczcie panowie, ale w dupie mam TDSa ;-)
    > W benzynowych VAG-ach pompa paliwa w baku włącza się ZAWSZE po
    > przekręceniu kluczyka "przed zapłon" żeby nabić ciśnienia. I robi to.
    > Samochód nigdy nie miał gazu...

    W ogole w benzynowych (wszystkich wspolczesnych) tak musi robic, bo musi
    byc wytworzone cisnienie na listwie, aby wtryskiwacze wtryskiwaly paliwo.

    --
    Karolek

  • 17. Data: 2011-02-21 16:53:02
    Od: "zinek" <u...@o...pl>

> [...]
    > sterownikowi, czy włączyć "ssanie".
    >
    > ps. Dyskutantów nt. nieobecności ssania we wtryskowym silniku uczulam na

    no tak - to ten idzie na kompa - zmieniaj i sie nie zastanawiaj - groszowa
    sprawa. jak dla mnie to to.
    Za duza opornosc daje na zimnym.

  • 18. Data: 2011-02-21 19:05:22
    Od: "capitan" <c...@v...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie slychac na ucho.
    >

    > --
    > Karolek

    A luzik na zaworach jest O.K. ?????
    Bajka stara jak najstarszy zawód świata !

    Pzdr
    capitan

  • 19. Data: 2011-02-21 21:55:10
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-02-20 19:10, scob pisze:
> [...]
    > zapalić. Trzeba się nakręcić: minutę, może i trzy, bywa, że trzeba prądu
    > pożyczyć.
    > Jak już zapali - to nie na wszystkie cylindry: do osiągnięcia jakichś
    > 60' pracuje na 4, może 5. Jak się podgrzeje - śmiga, jak napisano na
    > wstępie.
    > Świece, przewody, cewki zapłonowe - podmienione na sprawne (załóżmy że
    > sprawne: z mojego, działającego audika).
    > Podejrzenie padło na brak ciśnienia paliwa: ale pompa sprawna: jak już
    > jedzie, to niezależnie od obciążenia silnika - benzyny "nie brakuje".

    Jakby to było tedeji to podpowiedziałbym ;) właśnie w swoim przerobiłem
    temat po raz drugi :D

    Pozdrawiam !

  • 20. Data: 2011-02-21 21:58:02
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

> [...]
    > W benzynowych VAG-ach pompa paliwa w baku włącza się ZAWSZE po
    > przekręceniu kluczyka "przed zapłon" żeby nabić ciśnienia. I robi to.

    Nie zawsze ;P
    W niektórych włącza się już przy otwieraniu drzwi :P

    Pozdrawiam !