  • 1. Data: 2011-02-20 17:57:45
    Temat: Jaki mały, "przyjazny" samochód dla nowicjusza?
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    Nowicjusz ma prawo jazdy (juz pewnie ze 20-30 lat) ale nigdy nie jeździł
    (prócz kursu) - teraz chce.

    Są jakieś ewidentnie przyjazne małe samochody dla ludzi którzy samochodu
    chcą używać bo potrzebują narzędzia do przemieszczania się, a nie
    obiektu kultu?

    Przeznaczenie: 1-2x w miesiącu trasa ok 300km (jak się nauczy), na
    codzień mało używany - może 2x w tygodniu po 10-15km.

    Wybitnie ekonomiczny nie musi być - przebiegi będzie miał niskie,
    dlatego można sobie dać spokój z dieslem czy LPG.
    Najważniejszę żeby był po prosty do opanowania, wdzięczny w prowadzeniu,
    powinien mieć dobrą widoczność, stosunkowo niezawodny.
    Parkowany pod chmurką.

    Może automat (to sugestia przyszłego użytkownika)?

    Na razie wymyśliłem Skodę Fabię z mniejszych (zasadniczo w II generacji
    już sporo się mieści) i Forda Fussiona z większych (mały ale jadąc na
    działkę można już trochę spakować).
    Może Yaris I/II? Jakieś Hyundaie Atos/I10(20?)? Micra?

    Powiedzcie na co byście stawiali.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 2. Data: 2011-02-20 18:44:02
    Temat: Re: Jaki mały, "przyjazny" samochód dla nowicjusza?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Feb 2011 17:57:45 +0100, Adam 'Adak' Kępiński napisał(a):

    (...)

    Jaki masz budzet?

    Fusiona bym nie kupil. Prowadzi sie to zle, samochod jest niewygodny nawet
    dla kierowcy. Zawieszenie to jakas kompletna pomylka.

    Yarisa sie prowadzi duzo przyjemniej. Pewne rzeczy draznia, np. kretynskie
    zegary na srodku deski, zbyt lekko (jak dla mnie) dzialajce "urzadzenia
    kierownicze" albo podskakiwanie na polskich ulicach, ale ogolnie nie jest
    zle.

    --
    Maciek

  • 3. Data: 2011-02-20 19:09:54
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Adam 'Adak' Kępiński

    > Powiedzcie na co byście stawiali.

    Może Melex? Kilku grupowiczów używa i sobie chwali. ;)

  • 4. Data: 2011-02-20 21:55:32
    Od: Tatanka <t...@w...pl>

    On 20 Lut, 17:57, Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > --
    > Adam 'Adak' Kępiński    a...@t...pl    GG: 1004327
    > "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

    IMHO klasa B, ewentualnie kompakt. Silnik jak napisales benzyna,
    najlepiej bez turbo.
    Moze Fiat Grande Punto? Honda City (ale II gen, I wyglada jak kupa)

    Ale napisz cos wiecej. Nowy czy uzywany, jaki budzet, jakie
    preferencje co do nadwozia (niektorzy lubia male sedany typu Linea czy
    Albea czy Fabia I sedan), moze kompaktowe kombi, jakies obiekcje
    kupujacego co do marki (czegos nie lubi albo preferuje).

    Zanim kupi albo po kupnie moze jakis kurs w jakiej szkole jazdy,
    moznaby np 5h na Lce a 5h na wlasnym z instruktorem

  • 5. Data: 2011-02-20 22:02:34
    Od: <d...@o...pl>

> [...]
    > chcą używać bo potrzebują narzędzia do przemieszczania się, a nie obiektu

    Obiektem kultu był nasz maluch, rocznik 87, niestety po zalaniu powodziowym
    w zeszłym roku poszedł......na........

    Nb nie wiem dlaczego wszyscy znani mi mężczyźni na pucowanie auta
    przeznaczają godziny, a na tzw. porządek w domu - minuty ;-D.

    Każdy samochód, który kupisz w dobrym_stanie będzie spełniał rolę
    jeździdełka :-D. Moja bratowa nr 1, przy podobneych założeniach, jak Twoje,
    jeżdziła yariskiem, pandzią i renault (malutkim, nie pamiętam numerku)
    oraz - cinquecento - wg jej słów najlepiej jej się jeździło właśnie
    cinquecento - o gustach się nie dyskutuje, więc nie będę, teraz mają nowego
    nissana micrę. Ważny tu był mały rozmiar auta.

    Moja bratowa nr2 ma nieco inną sytuację, bo robi prawko teraz, a jeździć
    będzie starą vectrą 2. Moim zdaniem, najfajniejszym autem w tej kategorii
    cenowej :-D. Ale tu wyboru nie miała.

    A potem prześledź opinie o niezawodności, choć moim zdaniem kupno używanego
    auta to i tak troszkę z toto-lotka ma w sobie.

    Moim zdaniem, to jak jazda na nartach - w dzisiejszych czasach warto
    wypróbować kilka modeli, by wiedzieć, co Ci odpowiada :-).

    Pozdrawiam
    D.

  • 6. Data: 2011-02-21 00:08:49
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Przeznaczenie: 1-2x w miesiącu trasa ok 300km (jak się nauczy), na codzień
    > mało używany - może 2x w tygodniu po 10-15km.

    Skoro uzytkownik robił kurs nawet 30 lat temu i nigdy nie jeździł to juz
    pewnie wszystko zapomniał, nie ma wyrobionych nawyków i będzie stanowił
    zagrożenie na drogach.
    Nawet jesli weźmie jazdy odświeżające to w tym wieku długo potrwa, zanim
    wyrobi sobie nawyki, a zatem prawdopodobieństwo kolizji jest b. wysokie.
    Dlatego na pierwszy samochód proponuję bardzo tani, używany, duży samochód.
    Jak się nauczy może celowac w coś lepszego.

  • 7. Data: 2011-02-21 00:29:19
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dlatego na pierwszy samochód proponuję bardzo tani, używany, duży
    > samochód.

    Pod warunkiem, że tym dużym będzie parkował/a koło Twojego auta ;-)

    A co do meritum - zależy co traficie w dobrym stanie,
    być może po rodzinie lub od znajomych ;-)

    Nie wiem o jakich pieniądzach myślicie - może Corsa B ?

    Pzdr

    JKK

  • 8. Data: 2011-02-21 07:08:45
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2011-02-20 17:57, Adam 'Adak' Kępiński pisze:

    > Powiedzcie na co byście stawiali.

    Stawiam na Punto II. Jeździło tego sporo jako "L", małe, ale jednak
    pojemne, w miarę dobra widoczność, proste w użytkowaniu.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

  • 9. Data: 2011-02-21 09:51:39
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
    napisał w wiadomości news:ijsvhd$kth$1@news.onet.pl...
    > Stawiam na Punto II. Jeździło tego sporo jako "L"
    I to może być wada tej propozycji.

    Pzdr

    JKK

  • 10. Data: 2011-02-21 09:57:09
    Od: "flower" <f...@w...pl>

> [...]
    >
    > Są jakieś ewidentnie przyjazne małe samochody dla ludzi którzy samochodu
    > chcą używać bo potrzebują narzędzia do przemieszczania się, a nie

    Prawdę mówiąc, to mojej żonie świeżo po prawku bardzo dobrze się jeździło
    Peugeotem 505 (dziś już raczej bezsensownym) - samochód bardzo duży, silnik
    2.5 D. Nie zerwiesz go z jedynki, wszelkie stłuczki w mieście nieodczuwalne
    wewnątrz samochodu...

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII