  • 1. Data: 2011-02-20 19:10:51
    Temat: Zimny nie pali..
    Od: scob <9...@t...pl>

    Jest pacjent:
    powiedzmy passat '98 , silnik ALG (2,8B 30V).

    Ciepły - chodzi równiutko, cicho, ma moc, "zbiera się".
    Po ostygnięciu "do zera" powiedzmy przez noc - za choinkę nie chce rano
    zapalić. Trzeba się nakręcić: minutę, może i trzy, bywa, że trzeba prądu
    pożyczyć.
    Jak już zapali - to nie na wszystkie cylindry: do osiągnięcia jakichś
    60' pracuje na 4, może 5. Jak się podgrzeje - śmiga, jak napisano na
    wstępie.
    Świece, przewody, cewki zapłonowe - podmienione na sprawne (załóżmy że
    sprawne: z mojego, działającego audika).
    Podejrzenie padło na brak ciśnienia paliwa: ale pompa sprawna: jak już
    jedzie, to niezależnie od obciążenia silnika - benzyny "nie brakuje".
    Śmiga i nie przerywa.

    Co tu począć, jak go naprawić?

  • 2. Data: 2011-02-20 19:32:47
    Temat: Re: Zimny nie pali..
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-02-20 19:10, scob pisze:

    > Podejrzenie padło na brak ciśnienia paliwa: ale pompa sprawna:
    > jak już jedzie, to niezależnie od obciążenia silnika - benzyny
    > "nie brakuje". Śmiga i nie przerywa.
    >
    > Co tu począć, jak go naprawić?

    Zapowietrza ci się układ paliwowy ... znaczy się paliwo się cofa
    na 99 %

    6008

  • 3. Data: 2011-02-20 19:33:56
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > Zapowietrza ci się układ paliwowy ... znaczy się paliwo się cofa
    > na 99 %

    Eeee ... to nie to ;) Doczytałem resztę postu, że jak już
    odpali, to dalej na lewo ... więc raczyj ni to ;)

    (Przeczyść gaźnik ;P)

    6008

  • 4. Data: 2011-02-20 20:00:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Feb 2011 19:33:56 +0100, Rafał "SP" Gil wrote:
    >Eeee ... to nie to ;) Doczytałem resztę postu, że jak już
    >odpali, to dalej na lewo ... więc raczyj ni to ;)

    Kto wie - moze i to. Zanim sie odpowietrzy to chwila minie.

    do sprawdzenia na szybko - wlaczyc pare razy zaplon bez rozrusznika.
    Pompa paliwa sie wtedy uruchamia na sekunde, moze pare razy starczy.

    J.

  • 5. Data: 2011-02-20 20:21:49
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-02-20 20:00, J.F. pisze:

    > Kto wie - moze i to. Zanim sie odpowietrzy to chwila minie.
    > do sprawdzenia na szybko - wlaczyc pare razy zaplon bez rozrusznika.
    > Pompa paliwa sie wtedy uruchamia na sekunde, moze pare razy starczy.

    W beemce pompa zapina się W TRAKCIE KRĘCENIA, wcześniej nie
    dostaje prądu na ten przykład.

    Choć wracając do tematu zapowietrzenia, obwąchałbym furę, bo
    zapowietrzenie oznacza NIESZCZELNOŚĆ ... mnie gnojówą jechało
    cały czas pod maską, jak zapowietrzał się układ. Po likwidacji
    nieszczelności zapach gnoju zniknął.

    6008

  • 6. Data: 2011-02-20 20:42:49
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    > W beemce pompa zapina się W TRAKCIE KRĘCENIA, wcześniej nie dostaje
    > prądu na ten przykład.

    W TDSie :> I to tez nie tak do konca, bo jak silnik zimny i wlaczaja sie
    swiece zarowe, to pompa w baku tez sie zalacza.

    --
    Karolek

  • 7. Data: 2011-02-20 21:07:25
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-02-20 20:42, Karolek pisze:

    > W TDSie :> I to tez nie tak do konca, bo jak silnik zimny i
    > wlaczaja sie swiece zarowe, to pompa w baku tez sie zalacza.

    Hmmm ... coś kręcisz ... mając właśnie ów problem (który
    opisywałem na pmsie) testowałem - napięcie szło na pompę dopiero
    po przekręceniu kluczyka. Co sens miało przy założeniu, że
    system nie ma prawa się zapowietrzyć.

    BTW, eksperymenta ofociłeś ?

    6008

  • 8. Data: 2011-02-20 22:03:02
    Od: Karolek <d...@o...pl>

> [...]
    > pmsie) testowałem - napięcie szło na pompę dopiero po przekręceniu
    > kluczyka. Co sens miało przy założeniu, że system nie ma prawa się

    W TDSie dziala to tak, ze kiedy silnik jest zimny (wlaczaja sie swiece
    zarowe) to rowniez uruchamia sie pompa w baku, a kiedy silnik jest
    cieply pompa w baku uruchamia sie dopiero w momencie krecenia rozrusznikiem.

    > BTW, eksperymenta ofociłeś ?

    Zatrzymal sie na etapie rozlozenia na czesci pierwsze.
    W zasadzie to komutator jest do przeszlifowania, bo troche wytarty rowek
    juz jest, a tak to pompce nic nie dolega, nawet szczotki w niezlym
    stanie sa (w mojej pompce rozpdla sie szczotka, a sprezyna dociskajaca
    szczotke zaczela pracowac jako szczotka i wyciela rowek w komutatorze).
    Tu masz zdjecia jak to wyglada.
    http://img267.imageshack.us/g/20110220214517.jpg/

    --
    Karolek

  • 9. Data: 2011-02-20 22:04:51
    Od: Wampir Energetyczny <a...@g...pl>

    W dniu 20-02-2011 19:10, scob pisze:
> [...]
    > Podejrzenie padło na brak ciśnienia paliwa: ale pompa sprawna: jak już
    > jedzie, to niezależnie od obciążenia silnika - benzyny "nie brakuje".

    mialem tak, jak cieklo paliwo przy filtrze paliwa (po jego wymianie).
    skoro u ciebie nie cieknie to jest jeszcze opcja zapchanej rurki
    odpowietrzajacej wychodzacej z baku (nie wiem jak to sie nazywa
    fachowo). sprobuj rano przed proba odpalenia odkrecic wlew paliwa i
    dopiero wtedy odpalaj.

  • 10. Data: 2011-02-20 22:20:33
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-02-20 22:03, Karolek pisze:

> [...]
    > swiece zarowe) to rowniez uruchamia sie pompa w baku, a kiedy
    > silnik jest cieply pompa w baku uruchamia sie dopiero w momencie

    Mierzyłem tylko latem , bo wtedy problem powstał, więc w razie
    WÓ zwracam honor ;) ... Jakby mnie ta usterka dopadła w zimie to
    bym się chyba pociął :)

    > Zatrzymal sie na etapie rozlozenia na czesci pierwsze.
    > W zasadzie to komutator jest do przeszlifowania, bo troche
    > wytarty rowek juz jest,

    A co go zarżnęło ... bo żeby zatrzeć w/w to "trza mieć talent" ...

> [...]
    > szczotka, a sprezyna dociskajaca szczotke zaczela pracowac jako
    > szczotka i wyciela rowek w komutatorze).

    To ta moja ? :) Miło ;)

    BTW: Z tego wniosek, że nie da się autorytatywnie stwierdzić, że
    jak pada pompka (co jest domeną TDS'ów) że zrypało się to i to ...

    6008