  • 1. Data: 2011-02-20 16:30:35
    Temat: Bieg nie wchodzi gdy samochod sie toczy
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Witam,
    Pytalem ostatnio o odpowietrzanie sprzegla w Passacie B5. Niestety nie
    przynioslo to poprawy, jedynka i dwojka dalej ciezko wchodza zwlaszcza na
    zimnym, pomimo iz sprzeglo rozlacza - sprawdzalem na podniesionym
    samochodzie, olej przekladniowy wymieniony.

    Po lekturze forum passatowego mozna obstawiac synchronizator, zastanawia
    mnie tylko, czemu biegi 1,2 dzialaja kiedy auto sie nie toczy a silnik
    pracuje. Jesli padlby synchronizator bieg nie wskoczylby w ogole przy
    uruchomionym silniku. Poprawcie mnie jesli sie myle.

    --
    Pozdr

  • 2. Data: 2011-02-20 16:35:48
    Temat: Re: Bieg nie wchodzi gdy samochod sie toczy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-02-20 16:30, G Nowak pisze:
> [...]
    > pracuje. Jesli padlby synchronizator bieg nie wskoczylby w ogole przy
    > uruchomionym silniku. Poprawcie mnie jesli sie myle.

    Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów.

    Jeżeli sprzęgło jest wciśnięte, a samochód stoi, to bieg wejdzie gładko
    bez synchronizatora (bo żaden element skrzyni biegów się wtedy nie obraca).

    Natomiast jak samochód się toczy, to pomimo wciśniętego sprzęgła, koła
    napędzają wałek zdawczy skrzyni biegów i żeby włączyć bieg
    synchronizator musi dokonać synchronizacji prędkości obrotowych
    elementów które się zazębiają.

    Czyli jest dokładnie tak jak napisałeś - jeżeli sprawdziłeś że to nie
    problem ciągnącego sprzęgła, to przyczyną będzie synchronizator.

  • 3. Data: 2011-02-20 17:09:07
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Ok dzieki, w takim razie trzeba sie szykowac na duzy wydatek zamiast malego.

    --
    Pozdr