  • 1. Data: 2009-07-19 13:18:42
    Temat: Zgrywanie/archiwizacja fotek
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Czym pomagacie sobie zgrywając na DVD duże zbiory zdjęć??

    Np. mam foder(y) z jednej imprezy o objętości ponad 4,5G, i chce je w prosty
    sposób zgrać na DVD.
    Chciałbym, aby do plików po wypaleniu był dostęp "bezpośredni" (żaden
    egzotyczny, zapakowany format), i aby nie była tworzona cała ścieżka (tak
    jak to robi Nero Backup)
    Jakim oprogramowaniem można to zrobić w prosty i szybki i przede wszystkim
    pewny sposób?
    Lub chociaż jakim softem można podzielić foldery na takie, które mieszczą
    się na płytach?

    Znalazłem kilka rozwiązań w sieci, ale nie chcę sobie śmiecić w systemie,
    więc liczę na podpowiedź.

    Acha, system to Windows.

  • 2. Data: 2009-07-19 13:40:05
    Temat: Re: Zgrywanie/archiwizacja fotek
    Od: Leszek Drwal <l...@a...pl>

    Marcin [3M] wrote:
    > Czym pomagacie sobie zgrywając na DVD duże zbiory zdjęć??

    Blu-Rayem :)

  • 3. Data: 2009-07-19 13:44:04
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Leszek Drwal" <l...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Blu-Rayem :)

    A jak się nie mieści na jednym Bluraju?

  • 4. Data: 2009-07-19 13:58:17
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Leszek Drwal pisze:

    > Blu-Rayem :)

    Dyskiem twardym. Znaczy przynajmniej dwoma. Tanio, szybko, wygodnie, trwale.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 5. Data: 2009-07-19 14:10:27
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > Dyskiem twardym. Znaczy przynajmniej dwoma. Tanio, szybko, wygodnie,
    > trwale.

    Rozwiązanie to ma jednak wadę - gdy n.p. chcę przekazać materiał osobie
    trzeciej...

  • 6. Data: 2009-07-19 14:52:11
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Marcin [3M] wrote:
    > Czym pomagacie sobie zgrywając na DVD duże zbiory zdjęć??
    >
    > Np. mam foder(y) z jednej imprezy o objętości ponad 4,5G, i chce je w
    > prosty sposób zgrać na DVD.

    to zgraj..

    > Chciałbym, aby do plików po wypaleniu był dostęp "bezpośredni" (żaden
    > egzotyczny, zapakowany format), i aby nie była tworzona cała ścieżka
    > (tak jak to robi Nero Backup)

    Nero Backup nie służy do nagrywania płyt DVD, o co Ci dokładnie chodzi?

    > Jakim oprogramowaniem można to zrobić w prosty i szybki i przede
    > wszystkim pewny sposób?

    Nero wystarczy... (Nero Burning ROM)

    > Lub chociaż jakim softem można podzielić foldery na takie, które
    > mieszczą się na płytach?

    czyli?

    > Znalazłem kilka rozwiązań w sieci, ale nie chcę sobie śmiecić w
    > systemie, więc liczę na podpowiedź.

    sprecyzuj o co dokładnie chodzi.

  • 7. Data: 2009-07-19 14:58:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marcin [3M] pisze:
    > Rozwiązanie to ma jednak wadę - gdy n.p. chcę przekazać materiał osobie
    > trzeciej...

    To się wtedy tuż przed wręczeniem nagrywa na cd/dvd/br, proste :) Ale to
    już nie jest archiwizacja.
    Natomiast materiał na dysku poukładaj w katalogi
    rok_miesiąc_dzień_opis_słowakluczowe. 255 znaków powinno wystarczyć,
    sort jest szybki i uniwersalny.
    I pomyśl o kompresji materiału - może nie wszystko trzeba trzymać w 16
    bitach/rawach/najniższej kompresji czy rozdzielczości.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /terroryzm - wiem co to, kiedyś mi strona nie działała.../

  • 8. Data: 2009-07-19 15:00:09
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 19.07.2009, o godzinie 15.18.42, na pl.rec.foto.cyfrowa, Marcin [3M]
    napisał(a):

> [...]
    > jak to robi Nero Backup)
    > Jakim oprogramowaniem można to zrobić w prosty i szybki i przede wszystkim

    Jakimkolwiek do nagrywania.

    > Lub chociaż jakim softem można podzielić foldery na takie, które mieszczą
    > się na płytach?

    Od windowsowego eksplorera po Total Commander.

    > Znalazłem kilka rozwiązań w sieci, ale nie chcę sobie śmiecić w systemie,
    > więc liczę na podpowiedź.

    Jak nie chcesz sobie śmiecić, to nie zadawaj pytań.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 9. Data: 2009-07-19 15:54:18
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

> [...]
    > I pomyśl o kompresji materiału - może nie wszystko trzeba trzymać w 16
    > bitach/rawach/najniższej kompresji czy rozdzielczości.

    Wolę zapisywać treść w tagach,
    Takie przyzwyczajenie z Portfolio...
    A to, czego nie chcę trzymać w najlepszej jakości kasuję.

  • 10. Data: 2009-07-19 15:56:22
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Olek" <o...@u...eu> napisał w wiadomości

    > to zgraj..

    Genialne

    > Nero Backup nie służy do nagrywania płyt DVD, o co Ci dokładnie chodzi?

    Próbowałeś?

    > Nero wystarczy... (Nero Burning ROM)

    > czyli?

    Folder co ma 16G pdzielić na foldery po 4,5G. Chyba napisałem to w głównym
    wątku.