  • 1. Data: 2009-07-19 10:31:59
    Temat: Synchronizacja czasu GPS Data Logger z aparatem
    Od: TomBaz <b...@g...com>

    Witam,
    problem polega na tym, że przy takich samych ustawieniach w Data
    Logger i aparacie (GMT+1) różnica czasu wynosi 1h. Powoduje to
    zafałszowanie danych o szerokości i długości geogr. przy zapisywaniu
    ich do EXIF-a.

    Jak trzeba ustawić czas w aparacie, a jak w GPS-sie, aby przy
    synchronizacji dane były prawidłowe, bez względu na strefę czasową, w
    jakiej były by robione zdjęcia?

    pzdr
    tombaz

  • 2. Data: 2009-07-19 10:42:22
    Od: "tomlot" <t...@w...pl>

    Dla Polski obecnie przy czasie letnim musisz skorygować +2H czas w Loggerze.

    Tom

    d.googlegroups.com...

  • 3. Data: 2009-07-19 13:44:10
    Od: tombaz <b...@g...com>

    On 19 Lip, 12:42, "tomlot" <t...@w...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Jak trzeba ustawić czas w aparacie, a jak w GPS-sie, aby przy
    > synchronizacji dane były prawidłowe, bez względu na strefę czasową, w

    Dzięki, wygląda na to, że będzie teraz dobrze.

  • 4. Data: 2009-07-19 19:08:44
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 19 Jul., 12:31, TomBaz <b...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Jak trzeba ustawić czas w aparacie, a jak w GPS-sie, aby przy
    > synchronizacji dane były prawidłowe, bez względu na strefę czasową, w

    GPS podaje czas UTC - czas uniwersalny.

    zebys mial zapisane prawidlowo polozenie musisz miec w aparacie i gps
    nastawiony dokladnie taki sam czas.
    jesli chcesz miec czas lokalny to w POlsce musisz nastawic w okresie
    letnim w obu urzadzeniach czas UTC+2 w okresie zimowym UTC +1 .

    dla prawidlowego zapisu lokalizacji wystarczy zgodnosc czasu w obu
    urzadzeniach jakiekolwiek by nie byly nastwione , ale musza byc takie
    same .

  • 5. Data: 2009-07-20 06:38:03
    Od: tombaz <b...@g...com>

    On 19 Lip, 21:08, XX YY <j...@u...at> wrote:
> [...]
    >
    > dla prawidlowego zapisu lokalizacji wystarczy zgodnosc czasu w obu
    > urzadzeniach jakiekolwiek by nie byly nastwione , ale musza byc takie
    Dzięki za odpowiedź.
    Z tego, co zauważyłem, to nie mam wpływu na strefę czasową w DL
    (logiczne, czas jest brany z satelity, a GPS wie w jakiej strefie
    czasowej się znajduje). Jeśli zmieniam w programie strefę czasową, dla
    GPS DL, to przenosi się to też na zdjęcia. Jeśli podczas robienia
    zdjęć w aparacie była źle ustawiona strefa, to pomoże już tylko zmiana
    czasu w EXIF, na szczęście taką opcję oferuje moje oprogramowanie.

    A jak mam ustawić strefę i czas w aparacie, gdy będę za granicą, w
    innej strefie? Takę w jakiej obecnie się będę znajdował? Chyba tak,
    ale proszę o potwierdzenie.

    pzdr
    tombaz

  • 6. Data: 2009-07-20 07:55:12
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > A jak mam ustawić strefę i czas w aparacie, gdy będę za granicą, w
    > innej strefie? Takę w jakiej obecnie się będę znajdował? Chyba tak,
> [...]

    po wyladowaniu na lotnisku zobacz na zegar tam znajdujacy sie i nastaw
    ten sam czas w aparacie.

    co do loggera to nie wiem jaki masz model i dokladnie w jaki sposb tam
    sie ustawia edytowany czas.

    logger "widzi" czas z satelity to jest wlasnie czas UTC i mozesz
    wprowadzic dowolna poprawke do tego czasu .
    najczesciej robi sie to w samym urzadzeniu , jakimis przyciskami ,
    czasem tez poprzez komputer za pomoca software.

    w zapisanym pliku z loggera zawsze mozesz juz po fakcie dodac dowolny
    poprawke.

    ale sprawdz w instrukcji jak jest nastawiany czas lokalny w DL w
    modelu , ktory posiadasz.
    waznym jest by w obu urzadzeniach byl ten sam czas a dokladniej mowiac
    w obu plikach - exif z aparatu i zapis z loggera .
    przeczytaj po prostu instrukcje , waznym jest ten sam czas w obu
    urzadzeniach ( ew zapisanych plikach).