  • 31. Data: 2014-07-12 10:05:03
    Temat: Re: Zdjęcie legitymacyjne 35x45 mm [DIY]
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2014-07-12 08:37, XX YY pisze:
    > Maja to przewage , ze w odroznieniu do biometrycznych od fotografa niekoniecznie
    wygladasz jak rasowy przestepca.

    Z tym, że problem w gruncie rzeczy dotyczy tylko "niefotogenicznych"
    facetów.
    Laseczka zrobi makijaż i włosy, wybierze któryś ze swoich standardowych,
    wypracowywanych od "podlotka" uśmiechów i takiej można zrobić zdjęcie
    nawet smartfonem (z tych lepszych, ofc) i po wykadrowaniu i ustawieniu
    tła, zdjęcie może się nadać nawet na identyfikator pracownicy BIURA MISS
    POLONIA - Sp. z o.o. ;)

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 32. Data: 2014-07-12 13:48:53
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-07-12 09:39, Konspirator wrote:
    > Sprawdzałem przed wysłaniem tamtego posta i w zakładce "wizytówka" nie
    > znalazłem stosownej opcji (wiem, błędem jest posądzać UJ o logiczne
    > rozwiązania). Teraz się doszukałem odpowiedniej (chyba) podstrony, ale:
    > "Ten moduł jest nieaktywny. Problem został odnotowany i będzie
    > rozwiązywany."

    Funkcjonalność zmiany zdjęcia jest standardowo (i celowo) niedostępna
    dla studentów. Dostęp mają pracownicy dziekanatu. Zapewne ma go też
    nakładka obsługująca rekrutację na studia (przynajmniej tak jest
    na UW).

    > Tak, wiem, przechodziłem tę procedurę (wpisu na studia) dwukrotnie. I
    > dwukrotnie, w dwóch różnych instytutach, przeszło to samo, niepoprawne
    > zdjęcie (do DO zapewne by nie przyjęli, choć na różnych urzędników, z
    > różnymi kompetencjami, można trafić).

    No właśnie: wszystko zależy od solidności "urzędnika".
    Zupełnie nie dziwi to, że przy legitkach selekcja jest mniej dokładna
    niż w przypadku dowodu osobistego. Zupełnie inna ranga dokumentu.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 33. Data: 2014-07-12 18:29:14
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Laseczka zrobi makijaż i włosy, wybierze któryś ze swoich standardowych,
    >
    > wypracowywanych od "podlotka" uśmiechów

    fakt , dobra laseczka podoba sie nawet jak sie zamknie oczy.
    to maja laski do siebie.

  • 34. Data: 2014-07-12 23:41:04
    Od: d...@v...pl

    W dniu sobota, 12 lipca 2014 10:05:03 UTC+2 użytkownik Konspirator napisał:

> [...]
    >
    > nawet smartfonem (z tych lepszych, ofc) i po wykadrowaniu i ustawieniu
    >
    > tła, zdjęcie może się nadać nawet na identyfikator pracownicy BIURA MISS

    Tylko że to już nie będzie zdjęcie biometryczne i do paszportu się nie nada ( a tylko
    do paszportu robi się biometryczne.
    Pozdrawiam Marcin

  • 35. Data: 2014-07-13 01:01:28
    Od: d...@v...pl

    W dniu sobota, 12 lipca 2014 08:38:18 UTC+2 użytkownik XX YY napisał:

    > w wielu panstwach w ogole zdjecia robione do paszpotu musza pochodzic od
    certyfokowanego zakladu. tzn w ogole nie przyjma zdjec robionych samocdzielnie.

    Tru. I do żadnych dokumentów urzędowych.

    > to trafi tez kiedys do polski.

    Za Polskę z małej to...

    > ale pytanie jest o zdjecia legitymacyjne do roznych celow , nie wylacznie do
    paszportu.

    > to moze byc zdjecie roniowz do karty wedkarskiej , albo operatora wozka widlowego
    , czy tez na interentowa randke.

    > takie zdjecia sie robi , sa potrzebne a czesto robione samodzielnie sa lepsze od
    tych jakie zrobi certyfikowany zaklad w postaci wydzielonej kanciapy w skleie,
    taniej polaroid-passcamera z operatorem w wytartych jeansach , ktory wlasnie dostal
    prace u fotografa poprzez urzad pracy.

    Większość dobrych fotografów jakich znam ( a trochę tego jest) nosi mniej lub
    bardziej wytarte jeansy. Reszta nosi spodnie od rozmaitych mundurów polowych. To
    wbrew pozorom jest dosyć brudna praca. Natomiast nie pamiętam już jak dawno nie
    widziałem w użyciu aparatów na ładunki Polaroida- może dlatego że trudno dostępne
    wkłady ? I drogie jak djabli ? W dodatku zdjęcia mało trwałe- emulsja spływa nawet w
    przepoconej mocniej kieszeni. Dziś zdjęcia robi się albo na printerach albo na
    termosublimacji. Oczywiście są zakłady gdzie "operator aparatu" niekoniecznie jest
    doświadczonym fotografem, ale wtedy takiego delikwenta szkoli się tak długo aż
    opanuje materię do głębi.

    > Dla wielu celow w zupelnoesci wystarczaja robione samodzielnie.

    Do profilu na portalu nadają się. Choć dobry portrecista i tak zrobi lepsze.

    > Maja to przewage , ze w odroznieniu do biometrycznych od fotografa niekoniecznie
    wygladasz jak rasowy przestepca.

    Zdjęcia biometryczne robi się w określonym celu- do paszportu. I nie mają być one
    ładne a idealnie wierne plus współgrać z programami do identyfikacji twarzy. To jest
    praktycznie to samo co policyjne zdjęcia sygnalityczne.

    > Zreszta robiac sobie zdjecia do legitymacji , mozna pozniej wpisac na optycznych
    charakteryzujac sprzet " zastosowanie polprofesjonalne" . To juz robi lepsze wrazenie
    niz " amatorskie" :-))))

    :))

  • 36. Data: 2014-07-13 01:13:54
    Od: d...@v...pl

    W dniu sobota, 12 lipca 2014 13:48:53 UTC+2 użytkownik Piotr Kosewski napisał:

    > No właśnie: wszystko zależy od solidności "urzędnika".
    >
    > Zupełnie nie dziwi to, że przy legitkach selekcja jest mniej dokładna
    >
    > niż w przypadku dowodu osobistego. Zupełnie inna ranga dokumentu.

    Ranga inna ale wymagania często "piętrowe". I to jest kwestia dosłownie ostatniego
    roku. NP takie AGH bodajże wymaga "stroju godnego studenta AGH" czy jakoś podobnie.
    Minimum to koszula wizytowa- za kratkę odrzucają. A co już mam za po prostu chamstwo,
    o istnieniu wymogów dla zdjęć legitymacyjnych aspirujący na studia zwykle dowiadują
    się w momencie gdy są odsyłani po nowy zestaw.
    Pozdro Marcin

  • 37. Data: 2014-07-13 02:28:45
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-07-13 01:01, d...@v...pl pisze:

> [...]

    > mają być one ładne a idealnie wierne plus współgrać z programami do
    > identyfikacji twarzy. To jest praktycznie to samo co policyjne

    Do paszportu są chyba takie same jak do dowodu. Skserowałam sobie swoje
    kolorowe, które mi wykonał fotograf. Na papierze foto wydrukowałam z 16
    sztuk na jednej kartce A4 papieru fotograficznego i się przydają w razie
    czego.

    --
    animka

  • 38. Data: 2014-07-13 02:41:38
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-07-13 01:13, d...@v...pl wrote:
> [...]
    > legitymacyjnych aspirujący na studia zwykle dowiadują się
    > w momencie gdy są odsyłani po nowy zestaw.

    Szczerze mówiąc nie bardzo wiem, czego wymagasz...

    Zdjęcia do dokumentów określa niepisana norma. Oficjalne wymagania
    mówią o kwestiach technicznych: że półprofil, że kolorowe itp. Chyba że
    jednak istnieje jakieś rozporządzenie opisujące strój na zdjęciu
    dowodowym. Nie mam pojęcia.

    Przecież restauracje i kluby też nie ogłaszają, że nie wpuszcza się
    klientów w dresach czy tzw. "flaneli". :D

    W każdym razie jeśli ktoś jednak tego nie wie, to tym bardziej
    warto iść do dobrego fotografa, a nie walczyć w domu. On delikatnie
    podpowie, jak się ubrać, bo powinien znać wymagania i realia.
    W każdym razie nie ma nic dziwnego ani wstydliwego w tym, że 20-letni
    faceci się wyglądem bardzo nie przejmują (szczególnie na studiach
    technicznych i ścisłych).

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 39. Data: 2014-07-13 11:52:15
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    Skoro idzie na studia to trochę kultury powiniem mieć i powinien
    wiedzieć jak się ubrać.

    --
    animka

  • 40. Data: 2014-07-13 12:00:46
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2014-07-13 11:52, animka pisze:
    > Skoro idzie na studia to trochę kultury powiniem mieć i powinien
    > wiedzieć jak się ubrać.

    Ja z tym problemu nie mam (nie jestem kucem z tygodniowym zarostem w
    nieświeżej flaneli). A wymaganie odnośnie zdjęcia jest proste: jak do
    dowodu osobistego. Czy do DO przeszłoby zdjęcie (półprofilowe, nie
    biometryczne) w koszuli w kratę? Myślę, że tak.

    --