  • 21. Data: 2014-07-11 11:44:00
    Temat: Re: Zdjęcie legitymacyjne 35x45 mm [DIY]
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Jesteďż˝ kobietďż˝ z brodďż˝?

    oczywiscie.
    prawdziwy facet nigdy by przeciez nie podziekowal za podanie linku.

  • 22. Data: 2014-07-11 12:30:46
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 11.07.14 11:44, XX YY pisze:

    > oczywiscie.
    > prawdziwy facet nigdy by przeciez nie podziekowal za podanie linku.

    Czujnie wykastrowałeś z cytatu słowo "plotkowanie". Powiedz, który
    facet określa rozmowy innych facetów - plotkowaniem? "Wiesz, stary,
    wczoraj w pubie trochę poplotkowaliśmy sobie..." Oczywiście, nie
    mam nic przeciwko kobietom z brodą, poza tym, że nie chodzę z nimi
    na piwo, a na Eurowizji wolę polskie dziewczyny ubijające masło. ;-)

    --
    collie

  • 23. Data: 2014-07-11 14:00:33
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Ze światłem sobie poradzę. Parasoli nie mam, za to takie spore,
    >
    > prostokątne proporce, które z drugiej strony są białe. Jeden dam na tło,
    >
    > a drugi mogę ustawić tak, by doświetlał prawą stronę twarzy, bo lekki

    z tym tlem sprawa jest prosta aczkolwiek niezbyt oczywista.
    przy oswietlaniu jedna lampa i swiatlem jakos tam odbitym lubia pokazac sie w kadrze
    tla jakies tam cienie.
    walczenie z tym za pomoca podswietlania tla dodatkowymi swiatlami jest dosyc upiorne
    jesli sie calosc na uzytek tego zdjecia improwizuje .
    zamiana w PS tla na takie jakie akurat pasuje to kwestia minuty.

    nie chce mi sie wstawiac zdjec legitymacyjnych ze zmienionym tlem
    ale co do zasady to tak jak na uzytek ksiazki , do ktorej teraz robilem zdjecia:

    http://spherapan.vot.pl/IMG_5328.jpg

    oryginal byl taki

    http://spherapan.vot.pl/IMG_5328b.jpg

    tak samo podmieniasz tlo w zdj. legitymacyjnym.

    nie ma sobie co lamac glowy tlem - latwiej sie podmienia.

  • 24. Data: 2014-07-11 15:56:12
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2014-07-11 14:00, XX YY pisze:
    > nie ma sobie co lamac glowy tlem - latwiej sie podmienia.

    To akurat jest dla mnie rzecz oczywista. Zresztą już to kiedyś robiłem.
    Zacznę od maksymalnie prostego układu i będę widział co wychodzi.
    Na typowym półprofilu wychodzę gorzej, więc kąt zmniejszę.

    Photoshop jest, Corela AfterShot Pro i Legitki II doinstalowałem. W
    niedzielę będę "tworzył".

    Przed chwilą znalazłem:
    http://www.paszporty.mswia.gov.pl/portal/content/pdf
    /PSWP_instrukcja_zdjecie_ICAO_compliant_131062006_ve
    r_5.pdf

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 25. Data: 2014-07-12 01:44:58
    Od: d...@v...pl

    W dniu piątek, 11 lipca 2014 07:09:35 UTC+2 użytkownik XX YY napisał:
> [...]
    musi zostac przyjete przez kazdego.

    > masz racje , do dowowdow obowiazuje formalnie jeszcze lewy polprofil , a tak zwane
    zdjecia legitymacyjne do roznego rodzaju legitymacji opieraja sie na ujeciu jak do
    dowodu osobistego , tyle tylko ze od 1 stycznai 2015 beda wprowadzone dowody
    opsobiste biometryczne , tzn rowniez zdjecia biometryczne. A ze zdjecie ma byc co
    najwyzej 6 miesiecy stare , wynika z tego ze nalezaloby robic do dowodow juz teraz
    biometryczne.

    > zreszta nie ma problemu zrobienie zdjecia z lewego polprofilu . obrocic sie w prawo
    o ok 35-45 stopni chyba nie jest wielkim problemem.

    > Faktem jest , ze zdjecia biometryczne sa paskudne , te z polprofiu pozwalaja na
    ciekwsze przestawienie twarzy.

    > Wpominam jedynie o tym dlatego , ze zbyt duzej dowolnosci w ustawieniu twarzy /
    glowy nie ma.

    > Problem koszuli wystpuje w zdejciach do dyplomow , ktore sa wieksze i obejmuja
    cialo do wysokosc piersi.

    > zapomnialem wspomniec - na lampe dobrze jest nalozyc dyfuzor , o ile jest one
    odpowiedniej mocy. Cienie nie moga byc za mocne , jedynie lekko podkreslona
    ewentualnie brylowatosc glowy. Wg przepisu twarz ma byc oswietlona rownomiernie , ale
    jakas tam leciutka nierownomiernosc dzieki czemu twarz nie jest plaska przechodzi.

    Owszem, tylko zdjęcia wykonywane na atramentówce nie przechodzą. Minimum
    przyzwoitości to jest termosublimacja. Generalnie, wszystkie zdjęcia do oficjalnych
    dokumentów podlegają coraz większym obostrzeniom. Np zdjęcie do dowodu, paszportu,
    prawa jazdy nie ma prawa być tknięte fotoszopem. Każda poważniejsza uczelnia do
    dyplomu i legitymacji studenckiej ma swoje wymogi, choć format zdjęć w zasadzie taki
    sam. I to wymogi określone co do milimetra. Koszulka polo czy T-shirt jak najbardziej
    pasujące do paszportu niedopuszczalne są dla zdjęć do legitymacji studenckich na
    niektórych uczelniach i tak dalej.
    To jest temat rzeka. A najlepsze jest to że zdjęcia w formie elektronicznej od razu
    są sprawdzane na użycie fotoszopa ( wiza USA i jeżeli został użyty choćby tylko do
    kadrowania, są odrzucane. Wyższe uczelnie często mają tak że deklarowany wymiar jest
    w sprzeczności z wymaganymi proporcjami... Oczywiście zawsze równomierne oświetlenie
    bez żadnych cieni.
    Miłej zabawy życzę
    Pozdro Marcin
    PS Jeżeli uda się wykonać zdjęcie spełniające wymogi to najlepiej wkleić je w
    rozdzielczości 300dpi i pożądanym wymiarze na formatkę 102x152 mm również w 300dpi i
    zamówić odbitki tej formatki w najbliższym laboratorium. Przy czym samo zdjęcie
    należy kadrować z pewnym luzem, maszyny praktycznie zawsze odcinają minimalny
    margines ok 5 % z brzegu zdjęcia.

  • 26. Data: 2014-07-12 02:28:12
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2014-07-12 01:44, d...@v...pl pisze:
> [...]
    dla zdjęć do legitymacji studenckich na niektórych uczelniach i tak dalej.

    No to UJ musi być niepoważny, bo na legitymacji mam właśnie samojebkę,
    której bliżej do półzbliżenia niż planu bliskiego, więc powinna odpaść,
    a 10 semestrów się jakoś bezproblemowo uchowała.
    Nie wspominając, że nadruk na plastik pochodzi ze skanu fotografii. I
    najlepsze jest to, że system USOS, na którym się już wszystko opiera, bo
    zlikwidowali już indeksy) nie pozwala na wrzucenie zdjęcia z dysku...

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 27. Data: 2014-07-12 07:34:47
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-07-12 02:28, Konspirator wrote:
    > Nie wspominając, że nadruk na plastik pochodzi ze skanu fotografii. I
    > najlepsze jest to, że system USOS, na którym się już wszystko opiera, bo
    > zlikwidowali już indeksy) nie pozwala na wrzucenie zdjęcia z dysku...

    USOS oczywiście pozwala na wrzucenie zdjęcia przez www, więc nie bardzo
    rozumiem tę uwagę.
    Nie zmienia to faktu, że musisz z wydrukiem pojawić się na uczelni,
    gdzie następuje standardowa weryfikacja. Legitymacja studencka to
    państwowy dokument i dotyczą jej pewne procedury.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 28. Data: 2014-07-12 08:37:10
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Owszem, tylko zdjęcia wykonywane na atramentówce nie przechodzą.

    w wielu panstwach w ogole zdjecia robione do paszpotu musza pochodzic od
    certyfokowanego zakladu. tzn w ogole nie przyjma zdjec robionych samocdzielnie.
    to trafi tez kiedys do polski.
    ale pytanie jest o zdjecia legitymacyjne do roznych celow , nie wylacznie do
    paszportu.
    to moze byc zdjecie roniowz do karty wedkarskiej , albo operatora wozka widlowego ,
    czy tez na interentowa randke.
    takie zdjecia sie robi , sa potrzebne a czesto robione samodzielnie sa lepsze od tych
    jakie zrobi certyfikowany zaklad w postaci wydzielonej kanciapy w skleie, taniej
    polaroid-passcamera z operatorem w wytartych jeansach , ktory wlasnie dostal prace u
    fotografa poprzez urzad pracy.

    Dla wielu celow w zupelnoesci wystarczaja robione samodzielnie.
    Maja to przewage , ze w odroznieniu do biometrycznych od fotografa niekoniecznie
    wygladasz jak rasowy przestepca.

    Zreszta robiac sobie zdjecia do legitymacji , mozna pozniej wpisac na optycznych
    charakteryzujac sprzet " zastosowanie polprofesjonalne" . To juz robi lepsze wrazenie
    niz " amatorskie" :-))))

  • 29. Data: 2014-07-12 08:38:18
    Od: XX YY <f...@g...com>

  • 30. Data: 2014-07-12 09:39:03
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2014-07-12 07:34, Piotr Kosewski pisze:
    > USOS oczywiście pozwala na wrzucenie zdjęcia przez www, więc nie bardzo
    > rozumiem tę uwagę.

    Sprawdzałem przed wysłaniem tamtego posta i w zakładce "wizytówka" nie
    znalazłem stosownej opcji (wiem, błędem jest posądzać UJ o logiczne
    rozwiązania). Teraz się doszukałem odpowiedniej (chyba) podstrony, ale:
    "Ten moduł jest nieaktywny. Problem został odnotowany i będzie
    rozwiązywany."

    > Nie zmienia to faktu, że musisz z wydrukiem pojawić się na uczelni,
    > gdzie następuje standardowa weryfikacja. Legitymacja studencka to
    > państwowy dokument i dotyczą jej pewne procedury.

    Tak, wiem, przechodziłem tę procedurę (wpisu na studia) dwukrotnie. I
    dwukrotnie, w dwóch różnych instytutach, przeszło to samo, niepoprawne
    zdjęcie (do DO zapewne by nie przyjęli, choć na różnych urzędników, z
    różnymi kompetencjami, można trafić).

    --