  • 41. Data: 2014-07-13 15:41:42
    Temat: Re: Zdjęcie legitymacyjne 35x45 mm [DIY]
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    Tło przygotowane (duża, biała dykta).

    Jakieś ostatnie wskazówki odnośnie ustawień aparatu?

    Myślałem o pożyczeniu od siostry lustrzanki, ale jakoś nie widzę w tym
    sensu, bo nie ma zewnętrznej lampy, a to przecież tylko zdjęcie profilowe.

    Ja dysponuję stareńkim, ale wciąż dość jarym Sony HX1:
    http://www.sony.pl/support/pl/content/cnt-specs/DSC-
    HX1/list

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 42. Data: 2014-07-13 16:19:11
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 13.07.14 15:41, Konspirator pisze:

    > Jakieś ostatnie wskazówki odnośnie ustawień aparatu?
    >
    > Ja dysponuję stareńkim, ale wciąż dość jarym Sony HX1:
    > http://www.sony.pl/support/pl/content/cnt-specs/DSC-
    HX1/list

    Ogniskową obiektywu w tym aparacie ustaw w przedziale 15-24 mm,
    co odpowiada ogniskowej 85-135 mm dla formatu małoobrazkowego,
    a takie ogniskowe zwykle używane są w fotografii portretowej.
    Krótsze ogniskowe niż 50 mm dla formatu małoobrazkowego
    (w Twoim przypadku krótsze niż 9 mm) będą powodować zniekształcenia
    twarzy. Dłuższe niż 135 mm mogą być, ale może zabraknąć miejsca
    w pokoju na odsunięcie aparatu.

    --
    collie

  • 43. Data: 2014-07-13 16:30:24
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 13.07.14 15:41, Konspirator pisze:

    > Myślałem o pożyczeniu od siostry lustrzanki, ale jakoś nie widzę w tym sensu, bo
    > nie ma zewnętrznej lampy, a to przecież tylko zdjęcie profilowe.

    Na tę wbudowaną lampę załóż jakąś nasadkę rozpraszającą. Z braku laku może być
    nawet papierowa chusteczka higieniczna.

    --
    collie

  • 44. Data: 2014-07-13 16:32:08
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2014-07-13 16:19, collie pisze:
> [...]
    > (w Twoim przypadku krótsze niż 9 mm) będą powodować zniekształcenia
    > twarzy. Dłuższe niż 135 mm mogą być, ale może zabraknąć miejsca

    Dzięki. :)

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 45. Data: 2014-07-13 16:36:34
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2014-07-13 16:30, collie pisze:
    > Na tę wbudowaną lampę załóż jakąś nasadkę rozpraszającą. Z braku laku
    > może być
    > nawet papierowa chusteczka higieniczna.

    A nie wystarczy zmniejszyć "intensywność błysku"?
    Mam regulację: 0, -0.3, -0.7, -0.1, -1.3, -1.7, -2.0EV.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 46. Data: 2014-07-13 16:50:37
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 13.07.14 16:36, Konspirator pisze:

    > A nie wystarczy zmniejszyć "intensywność błysku"?
    > Mam regulację: 0, -0.3, -0.7, -0.1, -1.3, -1.7, -2.0EV.

    Nie, bo otrzymasz tylko ciemniejsze zdjęcie z takim samym kontrastem.
    A chodzi o uzyskanie światła rozproszonego, które zmniejsza kontrasty
    powodowane ostrym światłem lampy błyskowej. Światło rozproszone tuszuje
    przy okazji pomniejsze niedoskonałości cery modela. ;-)

    --
    collie

  • 47. Data: 2014-07-13 17:03:35
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2014-07-13 16:50, collie pisze:
    > A chodzi o uzyskanie światła rozproszonego, które zmniejsza kontrasty
    > powodowane ostrym światłem lampy błyskowej. Światło rozproszone tuszuje
    > przy okazji pomniejsze niedoskonałości cery modela. ;-)

    Okej, rozumiem, choć te sprawy powinienem bezproblemowo załatwić Corelem
    AfterShot. :)

    Aparat ma też 3 stopnie regulacji ostrości i kontrastu. Chusteczka czy
    niższy kontrast? ;)

    Nie no, będę miał sporo czasu, to sprawdzę ten patent z chusteczką, ale
    i bez niej cyknę kilka razy na różnych ustawieniach, a później się
    wybierze najlepsze, już na komputerze. :)

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 48. Data: 2014-07-13 18:37:11
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-07-13 17:03, Konspirator wrote:
    > Okej, rozumiem, choć te sprawy powinienem bezproblemowo załatwić Corelem
    > AfterShot. :)

    Naprawdę nie wszystko da się załatwić obróbką...

    > Aparat ma też 3 stopnie regulacji ostrości i kontrastu. Chusteczka czy
    > niższy kontrast? ;)

    Generalnie niewiele to ma wspólnego.
    Dyfuzor całkowicie odmieni zdjęcie.
    Tu masz przykład (pierwszy wynik z google, ale już coś widać):
    http://m9.i.pbase.com/g6/89/6589/2/78858389.ozd0QGhP
    .jpg

    A tu przykład nie z portretem tylko żarciem (i kolejny pomysł na darmowy
    dyfuzor):
    http://fotografiadlaciekawych.pl/index.php/2011/02/0
    9/pomyslowe-dyfuzory-na-wbudowana-lampe-blyskowa/

    Poza tym robisz zdjęcie do dokumentu, więc powinieneś ograniczyć
    obróbkę do minimum. Przynajmniej w teorii, bo - jak już pisaliśmy w
    wątku - większość instytucji nie przykłada się przy kontroli.

    > Nie no, będę miał sporo czasu, to sprawdzę ten patent z chusteczką, ale
    > i bez niej cyknę kilka razy na różnych ustawieniach, a później się
    > wybierze najlepsze, już na komputerze. :)

    Nic Ci te ustawienia nie dadzą. Przy pomocy gołej lampy skierowanej
    prosto w twarz nie da się uzyskać atrakcyjnego oświetlenia. Zrobisz
    tylko ciemniejsze lub jaśniejsze zdjęcie (ewentualnie bardziej lub
    mniej ostre).

    Żeby zrobić to dobrze, musisz jakoś to światło rozproszyć - albo przy
    transmisji (np. chusteczka, jogurt) albo odbiciu (np. ściana). To nie
    jest coś, co my wymyśliliśmy i Ci wciskamy. Wszyscy tak robią od 100
    lat. :)

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 49. Data: 2014-07-13 19:12:46
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Tu masz przykład (pierwszy wynik z google, ale już coś widać):
    >
    > http://m9.i.pbase.com/g6/89/6589/2/78858389.ozd0QGhP
    .jpg

    podmieniasz tlo ( z orginalu w duzej rozdzielczosci przejscie wlosy-tlo jest
    bezsladowe)
    wygladzasz twarz i masz zdjecie do dyplomu dla szkoly pielegniarek.
    przyjecie gwarantowane - na podstawie tylko zdjecia ;-))

    http://spherapan.vot.pl/aa.jpg

  • 50. Data: 2014-07-13 19:17:51
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 13.07.14 17:03, Konspirator pisze:

    > Okej, rozumiem, choć te sprawy powinienem bezproblemowo załatwić Corelem
    > AfterShot. :)

    Wszystko można, szczególnie Photoshopem, ale po co? To jest fotografia jakby
    dokumentalna i nie powinna być obrabiana. Takie zdjęcia powinny być ładne
    "fotograficznie" - właściwe światło, kontrast, ostrość, ustawienie obiektu -
    a nie obiekt ma być ładny.

    > Chusteczka czy niższy kontrast? ;)

    Chusteczka.

    > Nie no, będę miał sporo czasu, to sprawdzę ten patent z chusteczką, ale i bez niej
    > cyknę kilka razy na różnych ustawieniach, a później się wybierze najlepsze, już na
    > komputerze. :)

    Z ustawieniami typu kontrast, nasycenie, niedoświetlanie/prześwietlanie nie
    kombinuj. Zrób na automacie w rozproszonym świetle zdjęcie podstawowe, a do
    eksperymentów wykorzystaj wbudowane w małpkę programy tematyczne. Wśród nich
    będzie m.in "portret".

    --
    collie