eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykoniec bramek
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 1. Data: 2014-05-29 08:19:03
    Temat: koniec bramek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15948700,Koniec_
    bramek_na_A4__GDDKiA_wycofuje_sie_z_rozbudowy.html

    "Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zerwała kontrakt z
    wykonawcą, który miał wybudować nowe bramki do poboru opłat na
    autostradzie z Wrocławia do Gliwic. Od 2016 roku mają być zlikwidowane
    wszystkie bramki na A4

    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zrezygnowała z
    realizacji wartego 80 mln zł kontraktu na rozbudowę systemu poboru
    opłat na A4. Zapłaci za to wykonawcy karę umowną w wysokości 8 mln zł.
    Ma to związek z kwietniową decyzją Ministerstwa Infrastruktury i
    Rozwoju, które ogłosiło, że od 2016 roku mają być zlikwidowane bramki
    na autostradach. Zostaną one zastąpione przez elektroniczny pobór
    opłat"

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15962760,Autostr
    ady_jak_za_krola_Cwieczka__Nie_da_sie_zaplacic.html


    Czy jednak winiety ?

    Ciekawe co sie stalo ... wybory byly i posluchali wyborcow, sami
    musieli swoje odsiedzec w czasie kampani, czy taki przypadkowy zbieg
    dat ? :-)

    J.


  • 2. Data: 2014-05-29 09:13:50
    Temat: Re: koniec bramek
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1ns7z9c6le16z.m3akiaa0a8q7$.dlg@40tude.net...
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15948700,Koniec_
    bramek_na_A4__GDDKiA_wycofuje_sie_z_rozbudowy.html
    >
    > "Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zerwała kontrakt z
    > wykonawcą, który miał wybudować nowe bramki do poboru opłat na
    > autostradzie z Wrocławia do Gliwic. Od 2016 roku mają być zlikwidowane
    > wszystkie bramki na A4
    >
    > Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zrezygnowała z
    > realizacji wartego 80 mln zł kontraktu na rozbudowę systemu poboru
    > opłat na A4. Zapłaci za to wykonawcy karę umowną w wysokości 8 mln zł.
    > Ma to związek z kwietniową decyzją Ministerstwa Infrastruktury i
    > Rozwoju, które ogłosiło, że od 2016 roku mają być zlikwidowane bramki
    > na autostradach. Zostaną one zastąpione przez elektroniczny pobór
    > opłat"
    >
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15962760,Autostr
    ady_jak_za_krola_Cwieczka__Nie_da_sie_zaplacic.html
    >
    >
    > Czy jednak winiety ?
    >

    ostatni akapit-
    "Szczegóły na temat systemu poboru opłat, który zastąpi bramki, nie są
    jeszcze znane. Cel jednak jest taki, by kierowcy mogli przejechać A4 bez
    zatrzymywania się. Eksperci współpracujący z Bieńkowską wskazują, że resort
    bardziej przychyla się do tego, by opłaty pobierane były elektronicznie.

    System winietowy raczej nie będzie brany pod uwagę."


    --
    pozdr


    tck(at)top.net.pl


  • 3. Data: 2014-05-29 09:27:38
    Temat: Re: koniec bramek
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > ostatni akapit-
    > "Szczegóły na temat systemu poboru opłat, który zastąpi bramki, nie są
    > jeszcze znane. Cel jednak jest taki, by kierowcy mogli przejechać A4 bez
    > zatrzymywania się. Eksperci współpracujący z Bieńkowską wskazują, że
    > resort bardziej przychyla się do tego, by opłaty pobierane były
    > elektronicznie.
    >
    > System winietowy raczej nie będzie brany pod uwagę."


    Nietrudno sie domyslec o co w tym wszystkim chodzi, juz dyskutowalismy na
    ten temat.
    Nie chce politykowac ale zanosi sie, ze po nastepnych wyborach zafunduja
    viatoll dla osobowek czyli platne nie tylko autostrady.


  • 4. Data: 2014-05-29 12:03:16
    Temat: Re: koniec bramek
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>


    Użytkownik "tck" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:lm6mne$q4r$...@n...news.atman.pl...
    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15962760,Autostr
    ady_jak_za_krola_Cwieczka__Nie_da_sie_zaplacic.html
    > Czy jednak winiety ?

    >ostatni akapit-
    >"Szczegóły na temat systemu poboru opłat, który zastąpi bramki, nie
    >są jeszcze znane. Cel jednak jest taki, by kierowcy mogli przejechać
    >A4 bez zatrzymywania się. Eksperci współpracujący z Bieńkowską
    >wskazują, że resort bardziej przychyla się do tego, by opłaty
    >pobierane były elektronicznie.
    >System winietowy raczej nie będzie brany pod uwagę."

    Kapsch jest za, ale czy wystarczajaco wspomogl kampanie ?
    I czy do czasu wprowadzenia nie nastapi zmiana rzadu ? :-)

    J.


  • 5. Data: 2014-05-29 12:23:33
    Temat: Re: koniec bramek
    Od: s...@g...com


    > I czy do czasu wprowadzenia nie nastapi zmiana rzadu ? :-)
    Jak podgrzewasz wodę powoli to żaba z niej nie wyskoczy.

    Nie wszyscy pamiętają ale kiedyś był podatek drogowy który został zamieniony na
    akcyzę w paliwie.
    Czy nie prościej i taniej jest podnieść akcyzę na paliwo?
    Chyba że nasz rząd chce mieć nad nami kontrolę (taka mała teoria spiskowa)
    lub dodatkowe wpływy z mandatów bo za szybko jechałeś pomiędzy bramkami (większa
    teoria spiskowa???).


  • 6. Data: 2014-05-29 12:27:21
    Temat: Re: koniec bramek
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2014-05-29 09:27, Czesław Wiśniak pisze:
    >> ostatni akapit-
    >> "Szczegóły na temat systemu poboru opłat, który zastąpi bramki, nie są
    >> jeszcze znane. Cel jednak jest taki, by kierowcy mogli przejechać A4
    >> bez zatrzymywania się. Eksperci współpracujący z Bieńkowską wskazują,
    >> że resort bardziej przychyla się do tego, by opłaty pobierane były
    >> elektronicznie.
    >>
    >> System winietowy raczej nie będzie brany pod uwagę."
    >
    >
    > Nietrudno sie domyslec o co w tym wszystkim chodzi, juz dyskutowalismy
    > na ten temat.
    > Nie chce politykowac ale zanosi sie, ze po nastepnych wyborach zafunduja
    > viatoll dla osobowek czyli platne nie tylko autostrady.


    Dokładnie.

    "- Oczywiście zrealizowanie systemu elektronicznego wymaga nakładów, ale
    to jest tylko 400 milionów złotych bez tych narzędzi, które kierowcy
    będą musieli kupić albo - gdy będą chcieli - będą je wypożyczać -
    tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Adrian
    Furgalski, członek zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. - Datą
    graniczną - mam nadzieję, że do tego czasu uda się wszystko zrobić -
    jest 1 stycznia 2016 roku. Ewentualnie jakieś opóźnienia, ale I kwartał
    2016 roku jak najbardziej jest możliwy. Po stronie operatora tego
    systemu, a więc firmy Kapsch, nie rodzi to problemów, które byłyby do
    2016 roku nie do przejścia.

    - Niestety, wyrzuciliśmy w błoto 1,2 mld zł - to są koszty, które
    ponieśliśmy od 2007 roku na wykup olbrzymich terenów, żeby tam
    zainstalować place poborów, na olbrzymią ilość betonu, który tam trzeba
    było położyć, czy już nawet na bramki i ich wyposażenie - krytykuje
    Furgalski. - Na pewno nie może być tak, że gdzieś te bramki zostawimy i
    będzie jakiś okres przejściowy, a kierowca będzie się musiał
    zastanawiać, czy tam płaci elektronicznie, czy manualnie. Nie - w tej
    godzinie zero musimy całkowicie przejść z bramek na system elektroniczny.

    Dla kierowców zmiany oznaczają prostsze i szybsze płatności. Stawki za
    przejazd nie zmienią się ani na autostradach koncesyjnych, ani na
    państwowych. Na tych drugich kierowcy aut osobowych nadal będą płacić 10
    groszy za kilometr. Choć system będzie wspólny, zarządzający
    autostradami koncesyjnymi utrzymają własne stawki.

    Płatności będą pobierane w całości automatycznie za pomocą urządzenia w
    samochodzie. Kierowcy często podróżujący autostradami będą mogli na
    stałe wypożyczyć takie urządzenie, prawdopodobnie za 40 zł. Stan konta
    będzie można doładować m.in. poprzez internet lub SMS. Kierowcy rzadziej
    korzystający z autostrad będą mogli wypożyczyć urządzenie z odpowiednim
    kredytem na stacjach benzynowych lub miejscu obsługi podróżnych".

    No i oczywiście za wyrzucenie w błoto kasy nie ma winnych wśród
    urzędników decyzyjnych!


    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
    Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm


  • 7. Data: 2014-05-29 12:46:20
    Temat: Re: koniec bramek
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WW" napisał w wiadomości
    >"- Oczywiście zrealizowanie systemu elektronicznego wymaga nakładów,
    >ale to jest tylko 400 milionów złotych bez tych narzędzi, które
    >kierowcy będą musieli kupić albo - gdy będą chcieli - będą je
    >wypożyczać -

    >Dla kierowców zmiany oznaczają prostsze i szybsze płatności. Stawki
    >za przejazd nie zmienią się ani na autostradach koncesyjnych, ani na
    >państwowych. Na tych drugich kierowcy aut osobowych nadal będą płacić
    >10 groszy za kilometr. Choć system będzie wspólny, zarządzający
    >autostradami koncesyjnymi utrzymają własne stawki.

    A oni juz wyrazili chec partycypowania w kosztach systemu, czy rzad im
    to zafunduje ?

    >No i oczywiście za wyrzucenie w błoto kasy nie ma winnych wśród
    >urzędników decyzyjnych!

    Przeciez wszystko zgodnie z ustawa i rozporzadzeniem :-)

    A z drugiej strony - 13% bezrobocia mamy, wiec bramki sie oplacaja.
    A wydatki na place ... jeszcze sie chyba zdaza zwrocic, mop sie
    postawi, stacje paliwowa ...
    Tylko te podwojne wiadukty na A4 nie wiadomo po co ... ale moze w
    sumie tez zgodnie z aktualnym rozporzadzeniem.

    J.



  • 8. Data: 2014-05-29 12:53:03
    Temat: Re: koniec bramek
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >> I czy do czasu wprowadzenia nie nastapi zmiana rzadu ? :-)
    >Jak podgrzewasz wodę powoli to żaba z niej nie wyskoczy.

    >Nie wszyscy pamiętają ale kiedyś był podatek drogowy który został
    >zamieniony na akcyzę w paliwie.

    Biorac pod uwage sposob liczenia i wydawania - to byl podatek
    parkingowy.
    Albo od luksusu. Bo tez i nie drogowy, tylko "od posiadania srodkow
    transportu".
    Zreszta w chyba nadal jest, ale w ograniczonym stopniu.

    >Czy nie prościej i taniej jest podnieść akcyzę na paliwo?

    Wyborcy moga tego nie przepuscic :-)
    A Ci wredni Litwini i Ukraincy beda jezdzic po naszych auostradach, a
    tankowac u siebie

    Poza tym jak wyborcy zaczna sie pytac czemu tak drogo, to sie okaze ze
    juz dawno zaplacili za te autostrady z nawiazka
    (tej akcyzy jest ~15 mld rocznie, plus VAT od niej).

    Poza tym w paliwie przeciez jest juz dorzucona oplata paliwowa, ktora
    wedruje do Krajowego Funduszu Drogowego.
    Jeszcze ktos sobie przypomni i spyta gdzie te pieniadze :-)

    J.


  • 9. Data: 2014-05-29 12:56:26
    Temat: Re: koniec bramek
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <k...@c...goznac>

    Powitanko,

    > A wydatki na place ... jeszcze sie chyba zdaza zwrocic, mop sie postawi,
    > stacje paliwowa ...

    Chyba od niedawna w Polsce jestes. Teren sie doprowadzi do stanu sprzed
    budowy bramek, zasieje trawke, posadzi drzewa, po placu nie bedzie
    sladu, a nastepnie 20m dalej wybuduje sie stacje paliw, albo postój dla
    ciezarowek.


    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa
    --
    "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
    ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com


  • 10. Data: 2014-05-29 16:03:22
    Temat: Re: koniec bramek
    Od: s...@g...com


    > A Ci wredni Litwini i Ukraincy beda jezdzic po naszych auostradach, a
    > tankowac u siebie

    Jeśli chodzi o tiry to chyba wwieź w zbiorniku tylko 200 litrów można do PL/UE.

    > (tej akcyzy jest ~15 mld rocznie, plus VAT od niej).

    Przecież chyba nikt nie wierzy że te pieniądze idą na drogi a miały iść.
    Wiec nie widze powodu żeby robić to na Kapschu.
    Kosztu uzyskania tego podatku są wyższe. Dla mnie to bez sensu.
    Chyba że jest jakieś drugie dno

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: