  • 11. Data: 2009-03-09 09:31:04
    Temat: Re: Zbyt dużyprąd
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:2dc3.00000202.49b4d0ba@newsgate.onet.pl...

    > A to gorące to ile, 30 stopni, 70 czy 120? Syczy pośliniony palec jak
    > dotkniesz
    > radiatora czy nie syczy? Da się trzymać radiator w palcach czy trzeba od
    > razu
    > puścić bo boli? Pytam w ten sposób bo z wyjątkiem paplaniny że się na
    > czymś
    > wzorowałeś i tam chyba było dobrze do tej pory nie podałeś jaki płynie
    > prąd.

    Nie można utrzymać po 5 sekundach czyli w granicach 100 i trudno jest co
    kolwiek zmierzyć.

  • 12. Data: 2009-03-09 09:38:18
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik "bartekLTG" <b...@o...ciach.pl> napisał w wiadomości

    > Jak juz inny mowili, musisz I*12V spalac w stabilizatorze.
    > Ale mozesz spalac je gdzie indziej. Jesli znasz maksymalny
    > prad pobierany przez uklad, mozesz wstawic przed stabilizator
    > odpowiedni rezystor, taki, zeby przy maksymalnym boborze pradu
    > napiecia spadalo do ustawowego. Mozesz tez zbijac napiecie ukladem
    > z tranzystorem. Tylko wtedy to samo ciepelko bedzie sie odkladac
    > na oporniku/tranzystorze.
    >
    > http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/SGSThomson
    Microelectronics/mXwrtr.pdf
    > od strony 18:
    >
    > Obrazki 24/25, rezystor: 28
    > Jesli chcesz znacznie wiekszy prad, to jednak 18/19.

    Czyli jednak dołożę transformator mniejszej mocy do zasilania procesora.

    Jeszcze jedno czy z 10V transformatora po dołożeniu odpowiednio dużych
    kondensatorów na wejściu da się uzyskać za stabilizatorami symetryczne +-
    5V.

  • 13. Data: 2009-03-09 09:44:37
    Od: "bartekLTG" <b...@o...ciach.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Czyli jednak dołożę transformator mniejszej mocy do zasilania
    > procesora.

    Chyba mniejszego napiecia;)

    > Jeszcze jedno czy z 10V transformatora po dołożeniu odpowiednio dużych
    > kondensatorów na wejściu da się uzyskać za stabilizatorami
    > symetryczne +- 5V.

    10 przed czy po wyprostowaniu;)

    pozdrawiam
    --
    bartekltg
    ...aby UseNet rósł w siłę a trolle żyły dostatnio.

  • 14. Data: 2009-03-09 10:01:15
    Temat: Re: Re: Zbyt dużyprąd
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...ar.wroc[kropka]pl>

    On Mon, 9 Mar 2009 10:31:04 +0100, <k...@w...pl> wrote:

    >Nie można utrzymać po 5 sekundach czyli w granicach 100 i trudno jest co
    >kolwiek zmierzyć.

    Stary test radiatorów: kropla wody naniesiona na radiator powinna
    wyparować w czasie około minuty przy maksymalnym obciążeniu elementu
    chłodzonego radiatorem.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 15. Data: 2009-03-09 10:23:32
    Od: <k...@w...pl>

    > Chyba mniejszego napiecia;)

    I jedno i drugie

    > 10 przed czy po wyprostowaniu;)

    Przed

  • 16. Data: 2009-03-09 10:24:21
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...ar.wroc[kropka]pl> napisał w
    wiadomości news:43q9r4167m6a15d8d912p8d0te206pniin@4ax.com...

    > Stary test radiatorów: kropla wody naniesiona na radiator powinna
    > wyparować w czasie około minuty przy maksymalnym obciążeniu elementu
    > chłodzonego radiatorem.

    Przy tak szybkim narastaniu po 1 minucie nie będzie czego chłodzić.

  • 17. Data: 2009-03-09 10:41:52
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie można utrzymać po 5 sekundach czyli w granicach 100 i trudno jest co
    > kolwiek zmierzyć.

    Nie chce Ci się zmierzyć. Jak nie możesz zmierzyć to policz. Znasz chyba co ile
    pobiera. I otwórz sobie linka do danych stabilizatorów. Tam jest napisane do
    jakiej temperatury może pracować. Twoje odczucie że to 100 stopni daje pewno w
    realu z 70 stopni. Zawsze możesz dać większy radiator.

  • 18. Data: 2009-03-09 10:52:23
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pewno w
    > realu z 70 stopni. Zawsze możesz dać większy radiator.

    Tak oczywiście Transformator na pojedyńczym uzwojeniu daje 1.5A w
    przybliżeniu wytrąca się około 18W dobtze policzyłem?

  • 19. Data: 2009-03-09 11:03:33
    Od: "bartekLTG" <b...@o...ciach.pl>

    Użytkownik wrote:
    > Użytkownik "bartekLTG" <b...@o...ciach.pl> napisał w
    > wiadomości news:gp2oe8$b29$1@news.onet.pl...

    > Przed

    To co za problem. Po wyprostowaniu masz prawie
    14V. Uzywasz chocby 7805 i 7905 ze schemaciku 21
    z poprzedniego linku
    http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/SGSThomson
    Microelectronics/mXwrtr.pdf
    i wio. Wielkosc kondensatora jestes w stanie policzyc
    znajac maksymalne obciazenie (nie chcemy, aby sie za
    bardzo roladowal;)

    pozdrawiam

  • 20. Data: 2009-03-09 11:32:03
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    k...@w...pl pisze:
    > Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Tak oczywiście Transformator na pojedyńczym uzwojeniu daje 1.5A w
    > przybliżeniu wytrąca się około 18W dobtze policzyłem?

    Transformator daje tyle ile z niego zechcesz wziąć. 1,5 A to jest prąd
    maksymalny - którego nie powinieneś przekraczać. Wynika z grubości
    przewodu, która powinna być dobrana odpowiednio do mocy transformatora w
    tym przekroju rdzenia.
    Aby znać prąd musisz policzyć jakie układy ile biorą prądu a najlepiej
    po prostu zmierzyć prąd idący na stabilizatory. Może się okazać, że np
    wlutowałeś odwrotnie elektrolit i za chwilę ci wystrzeli a do tego czasu
    pobiera sporo prądu. Jeśli prąd jest zbliżony do sumy prądów
    oszacowanych z dokumentacji układów to jest OK. Wystarczy tylko wymnożyć
    ten prąd przez 12V (17-5) i masz moc wydzielaną na stabilizatorze. Jeśli
    nie masz radiatora to obudowa TO220 ma rezystancję termiczną do
    otoczenia około 40K/W czyli 1 wat podgrzeje ci powierzchnię
    stabilizatora do temperatury 70 stopni gdy otoczenie będzie miało 30
    stopni. Taką moc będziesz miał gdy prąd będzie wynosił około 80 mA.
    Jeśli dasz mały radiator jak KK 5074
    http://www.scalak.com.pl/documents/Radiatory.pdf
    to już masz 20K/W. Jak trzeba więcej schłodzić to dajesz duży radiator.
    Możesz też przed 7805 wstawić rezystor 5 Watt np 10 czy 20Ohm. W
    zależności od wielkości prądu. Mimo wszystko ta moc będzie się wydzielać
    i podgrzewać wnętrze. Najlepiej dać osobne uzwojenie z napięciem ok. 8-9
    V po wyprostowaniu lub przetwornicę DC/DC zmniejszającą na 5V.

    MD