-
81. Data: 2014-05-12 18:34:29
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: Pepek <p...@i...pl>
W dniu 2014-05-12 15:00, RadoslawF pisze:
> Ewidentnie coś spaprał przy wkręcaniu filtra.
> Osobiście i nie raz wymieniałem filtry w dużym fiacie
> i polonezie, zawsze dokręcałem tylko ręką, przy odkręcaniu
> trzeba było się wspomóc kluczem lub wkrętakiem.
> Stawiam na suchą uszczelkę którą powykręcało.
>
>
> Pozdrawiam
czy mnie pamięc myli, czy na filtrach lub opakowaniach filtrów jest
informacja zeby montować (dokręcać) ręcznie?
-
82. Data: 2014-05-12 19:40:48
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"LEPEK" <g...@w...pl> wrote in message
news:lkqrru$ubl$1@speranza.aioe.org...
> W dniu 2014-05-12 13:34, Pszemol pisze:
>
>> To co się dzieje powyżej określonej liczby obrotów?
>> Coś się otwiera? Coś się dodaje?
>
> Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika turbo "produkuje" coraz
> większe ciśnienie - coraz bardziej spręża powietrze wysyłane do cylindrów.
> A im więcej tego powietrza (i rzecz jasna - odpowiednio więcej paliwa),
> tym silnik jest w stanie wytworzyć więcej mocy.
No właśnie nie jest to liniowy przyrost - w tym passacie CC
którym jechałem, silnik 2 litra z turbo, był SKOKOWY przyrost
mocy powyżej pewnego progowego poziomu obrotów.
-
83. Data: 2014-05-12 19:48:26
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Pepek" <p...@i...pl> wrote in message
news:lkqt6k$g69$1@usenet.news.interia.pl...
> W dniu 2014-05-12 15:00, RadoslawF pisze:
>
>> Ewidentnie coś spaprał przy wkręcaniu filtra.
>> Osobiście i nie raz wymieniałem filtry w dużym fiacie
>> i polonezie, zawsze dokręcałem tylko ręką, przy odkręcaniu
>> trzeba było się wspomóc kluczem lub wkrętakiem.
>> Stawiam na suchą uszczelkę którą powykręcało.
>
> czy mnie pamięc myli, czy na filtrach lub opakowaniach filtrów
> jest informacja zeby montować (dokręcać) ręcznie?
Oczywiście! I jak uważnie będziesz stosował się do tej
instrukcji to nie będziesz potrzebował przy odkręcaniu
go potem żadnego klucza ani śrubokręta.
Wiedzą to Ci, którzy ZAWSZE serwisują auto samemu
i nie dają go do warsztatu, gdzie ZAWSZE zakręcają
wszystko bez wyczucia i za mocno - począwszy od
korka spustowego, który u mnie był tak dokręcony
że aluminiowa podkładka/uszczelka była zmiażdzona
do cieniutkiej blaszki (mimo że producent daje tam
torque tylko 14-20 foot-pounds, czyli lekkie dociśnięcie!)
aż do dokręcenia filtra na takiego chama, że nawet
kluczem/nakładką trzeba się mocno natrudzić aby go
odkręcić.
Niestety niektórzy mechanicy do grupy najbystrzejszych
ludzi nie należą albo abstrakcyjny "strach przed cieknięciem",
wyrażany tu niestety przez niektórych w komentarzach
przeciw podanemu przeze mnie kranikowi, bierze u nich
górę nad rozumem i przestrzeganiem punktów instrukcji.
Producent filtrów naprawdę nie robi nic innego i dobrze
wie jak nalezy dokręcać ich własne filtry - jak piszą aby
dać tylko 3/4 obrotu po zetknięciu się uszczelki z silnikiem
to znaczy że tyle wystarczy do pełnego i szczelnego dokręcenia.
Dokręcanie filtra bardziej tylko może pogorszyć tą szczelność
gdy uszczelkę zdeformujemy poza jej użyteczną granicę pracy
a już na pewno zrobimy totalne piekło następnemu który
będzie na tym aucie pracował i to musiał odkręcić, ale zwykle
tym się żaden mechanik nie martwi bo ma przypadkowych
klientów i nigdy nie ma tak że nie można "zwalić winy" na
kogoś innego. Co innego jak się samemu pracuje na tym
samym aucie w 100% wtedy pretencje masz do siebie samego.
-
84. Data: 2014-05-12 19:49:50
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Grejon" <g...@g...com> wrote in message
news:lkqfg1$hn8$1@usenet.news.interia.pl...
>>> Schylania, klękania nie mówiąc o kładzeniu się to mam dość
>>> w robocie, żeby jeszcze to robić po godzinach pracy :P.
>>
>> Przecież nikt Cię nie namawia...
>>
>>> Poza tym musiałbym być niespełna rozumu,
>>> żeby włazić pod auto podparte samym lewarkiem.
>>
>> A kto mówi że musi być podparte samym lewarkiem?
>> Lewarkiem możesz podnieść i podstawić podpórkę, np:
>> http://i00.i.aliimg.com/photo/v0/531477780/3_TON_Jac
k_Stand_Axle_Stand_Car.jpg
>
> Tylko, że krótko mówiąc - nie chce mi się. W sumie to ja też zarabiam
> na czymś, na co moim klientom brakuje chęci albo umiejętności..
Nie kwestionuję preferencji tego co Ci się chce robić a czego
nie chce- to zrozumiałe że jak masz zaufanie do mechanika
to mu powierzysz swoje auto - ja tylko wskazywałem na opcję
że nie trzeba mieć koniecznie kanału ani podnośnika w garażu
aby skutecznie i bezpiecznie wymienić sobie olej samemu.
-
85. Data: 2014-05-12 21:25:48
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2014-05-12 19:40, Pszemol pisze:
> "LEPEK" <g...@w...pl> wrote in message
> news:lkqrru$ubl$1@speranza.aioe.org...
>> W dniu 2014-05-12 13:34, Pszemol pisze:
>>
>>> To co się dzieje powyżej określonej liczby obrotów?
>>> Coś się otwiera? Coś się dodaje?
>>
>> Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika turbo "produkuje" coraz
>> większe ciśnienie - coraz bardziej spręża powietrze wysyłane do
>> cylindrów. A im więcej tego powietrza (i rzecz jasna - odpowiednio
>> więcej paliwa), tym silnik jest w stanie wytworzyć więcej mocy.
>
> No właśnie nie jest to liniowy przyrost - w tym passacie CC
> którym jechałem, silnik 2 litra z turbo, był SKOKOWY przyrost
> mocy powyżej pewnego progowego poziomu obrotów.
Aspekt 1.
Turbina może być ze stałą geometrią lub zmienną.
Zmienna geometria tak "macha" łopatkami, aby przy zadanych obrotach mieć
maksymalną skuteczność. Stałe łopatki natomiast obliczone są na pracę w
określonym zakresie obrotów.
Aspekt 2.
Jeśli turbina daje już odpowiednie ciśnienie, sterownik silnika może
podać zwiększoną dawkę paliwa, adekwatną do tzw. "dynamicznej pojemności
skokowej" - czyli "geometryczna" pojemność skokowa powiększona o
"ściśnięte" powietrze.
Bardzo duże uproszczenie: jeśli jakiś Hemi Big Block ma powiedzmy ok.
5,7L pojemności, to po "dopompowaniu" go ciśnieniem 1,5 atm liczy się,
jakby miał ok. 8,5L
Są silniki, które mają istotnie mocnego "kopa", tak, jak starsze
konstrukcje po uruchomieniu mechanicznego kompresora (vide: Mad Max). O
ile się nie mylę, dotyczy to raczej silników o geometrii podkwadratowej.
Silniki o dłuższym skoku są bardziej elastyczne - ale w tym temacie nie
siedzę, może ktoś sporostuje.
Przemol: sporo Subaru w USA ma uturbione silniki - porozmawiaj z kimś,
przejedź się. Tyle, że Subaru to stare, dobre konstrukcje, i nie oddają
dobrze charakteru nowszych, wysilonych silniczków.
Ja tam jednak wolę Harleya, który przy prędkości 120km/h robi
ckum-ckum-ckum, niż japońską "wiertarkę" ;)
--
Pozdrawiam.
Adam
-
86. Data: 2014-05-13 00:18:00
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
news:lkr77t$6a9$1@usenet.news.interia.pl...
>> No właśnie nie jest to liniowy przyrost - w tym passacie CC
>> którym jechałem, silnik 2 litra z turbo, był SKOKOWY przyrost
>> mocy powyżej pewnego progowego poziomu obrotów.
>
> Aspekt 1.
> Turbina może być ze stałą geometrią lub zmienną.
> Zmienna geometria tak "macha" łopatkami, aby przy zadanych obrotach mieć
> maksymalną skuteczność. Stałe łopatki natomiast obliczone są na pracę w
> określonym zakresie obrotów.
Niech sobie będzie jak chce - mi się ten kop przy 2500 rpm nie podobał.
> Aspekt 2.
> Jeśli turbina daje już odpowiednie ciśnienie, sterownik silnika może podać
> zwiększoną dawkę paliwa, adekwatną do tzw. "dynamicznej pojemności
> skokowej" - czyli "geometryczna" pojemność skokowa powiększona o
> "ściśnięte" powietrze.
> Bardzo duże uproszczenie: jeśli jakiś Hemi Big Block ma powiedzmy ok. 5,7L
> pojemności, to po "dopompowaniu" go ciśnieniem 1,5 atm liczy się, jakby
> miał ok. 8,5L
>
> Są silniki, które mają istotnie mocnego "kopa", tak, jak starsze
> konstrukcje po uruchomieniu mechanicznego kompresora (vide: Mad Max). O
> ile się nie mylę, dotyczy to raczej silników o geometrii podkwadratowej.
> Silniki o dłuższym skoku są bardziej elastyczne - ale w tym temacie nie
> siedzę, może ktoś sporostuje.
>
> Przemol: sporo Subaru w USA ma uturbione silniki - porozmawiaj z kimś,
> przejedź się. Tyle, że Subaru to stare, dobre konstrukcje, i nie oddają
> dobrze charakteru nowszych, wysilonych silniczków.
Nie będę rozmawiał o turbo bo mnie to nie rajcuje.
Mam 286 HP w wolnossącym V6 3.5 litra i mi to wystarczy, turbo zbędne.
> Ja tam jednak wolę Harleya, który przy prędkości 120km/h robi
> ckum-ckum-ckum, niż japońską "wiertarkę" ;)
I szafa gra... niech każdy ma to co lubi...
-
87. Data: 2014-05-13 01:10:45
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Pszemol wrote:
> Używacie może takich zaworków: http://www.qwikvalve.com/
> Jakieś plusy/minusy?
> Sądze, że mając taki zawór można ograniczyć procedurę
> wymiany oleju znacznie wycinając z niej podnoszenie auta
> na podnośniku, grzebanie się z kluczem, wymianę podkładki, itp...
> I jeszcze jest łatwiej wyjść z całej procedury z czystymi rękami
> i nierozlanym olejem na podłodze w garażu pod autem :-)
powstaje tylko pytanie czy naprawdę tak wiele osób same sie babrze z wymianą
oleju?
przecież koszt tej operacji u mechanika to kilkadziesiąt złotych imho
komplenie sie nie opłaca brudzic samemu.
-
88. Data: 2014-05-13 01:39:50
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message
news:lkrkdg$eq8$1@news.task.gda.pl...
> powstaje tylko pytanie czy naprawdę tak wiele
> osób same sie babrze z wymianą oleju?
>
> przecież koszt tej operacji u mechanika to kilkadziesiąt
> złotych imho komplenie sie nie opłaca brudzic samemu.
Tak wiele? To znaczy jak wiele? :-)
Nie mówimy tu wcale o masowości zastosowania...
Wątek oczywiście nie dotyczy tych co zawożą auto do zakładu.
-
89. Data: 2014-05-13 13:50:57
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
> Ja tam jednak wolę Harleya, który przy prędkości 120km/h robi
> ckum-ckum-ckum, niż japońską "wiertarkę" ;)
A właśnie, bo zawsze miałem zapytać jakiegoś chopperowca - jakie
są w tym wolne obroty i jakie są maksymalne?
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
90. Data: 2014-05-13 13:52:34
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
Pszemol <P...@p...com> wrote:
> A co to za autko ma taki dziwny korek spustowy z dziurą na Torxa?
Siena ma korek z dziurą na imbus 7mm.
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/