  • 71. Data: 2014-05-12 13:38:35
    Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message
    news:lkps4p$28kc$1@news2.ipartners.pl...

    > np. opel ma torx.

    A co mają fiaty?

    > Po pierwszej probie zastosowania tej metody i dokręcenia za
    > pomocą tylko ręki straciłem 2 litry oleju po 100km (pf125).

    To bardzo duży wyciek... Jakby filtr w ogóle nie był dokręcony.

    > Ale może ja siły w rękach nie mam za wiele?

    Nie wiem jak wygląda filtr oleju w pf125 - może nie nadaje się
    do zakręcania ręką... Czy jest to kompletna puszka z gwintem?
    Jak tu: http://www.autopartsexpress.com/bosch-3323-premium-o
    il-filter
    A może nie zwilżyłeś uszczelki olejem, nie wiem.
    Ja taki filtr mam w hondzie, i w instrukcji stoi jak byk żeby zwilżyć
    olejem uszczelkę gumową, potem dokręcić filt aby się uszczelka
    zaczęła stykać z obudową silnika i potem ręką dać mu 3/4 obrotu.
    Koniec.

  • 72. Data: 2014-05-12 13:42:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Maciek" <m...@w...pl> wrote in message
    > filtr pod najbliższy płot albo pod krzak w parku za jakiś czas zardzewieje
    > i wróci do natury. Olej do lasu albo parku a jak nie mam czasu to do
    > najbliższej studzienki na ulicy, olej to przecież substancja naturalna z
    > ziemi wypompowana do ziemi powinna wrócić.

    Albo się droczysz albo masz coś z głową nie tak jak należy...

    > Jak by tak wszyscy to trzaby dużo więcej z ziemi wypompować, przerobić
    > w rafineriach, wyprodukować butelki i etykiety,transportować, itd czyli
    > marnotrawstwo.Ja olej żadko zmieniam najczęściej dolewam jak się zapali
    > lampka że jest niski olej - czysta oszczędność i ochrona środowiska.

    Gdzie mieszkasz i jakim autkiem pomykasz?

  • 73. Data: 2014-05-12 13:44:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message

    > Lekko to się podnosi na lewarku, podnośnik to takie ustrojstwo
    > warsztatowe do podniesienia całego pojazdu na półtora metra.

    Ok, dzięki.

    > W życiu służbowym samochodem nie jeździłeś. :-)
    > Zmienia i to sporo, nie ja płaciłem za wymianę jak zaczęła
    > przeciekać.

    Chodziło mi o to, że z punktu widzenia uszkodzonego samochodu
    nic nie zmienia kto za naprawę płaci - i tak przykre że zniszczony.

  • 74. Data: 2014-05-12 13:54:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Grejon" <g...@g...com> wrote in message

    > To jeszcze go zamontuj w wynajmowanym garażu.

    Pisząc o podnośniku miałem na myśli rodzaj małego lewarka.
    Nie potrzebujesz ani kanału ani nawet podnosić auta aby
    zmienić olej... Ja to robię w swoich autach na parkingu przed domem.

  • 75. Data: 2014-05-12 13:56:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    wbrew pozorom nie jest to prawdą.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 76. Data: 2014-05-12 13:57:36
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2014-05-12 13:54, Pszemol pisze:

    > Pisząc o podnośniku miałem na myśli rodzaj małego lewarka.
    > Nie potrzebujesz ani kanału ani nawet podnosić auta aby
    > zmienić olej... Ja to robię w swoich autach na parkingu przed domem.

    Schylania, klękania nie mówiąc o kładzeniu się to mam dość w robocie,
    żeby jeszcze to robić po godzinach pracy :P. Poza tym musiałbym być
    niespełna rozumu, żeby włazić pod auto podparte samym lewarkiem.

    --
    Grzegorz Jońca
    Green Trafic 140 dCi

  • 77. Data: 2014-05-12 14:18:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Schylania, klękania nie mówiąc o kładzeniu się to mam dość
    > w robocie, żeby jeszcze to robić po godzinach pracy :P.

    Przecież nikt Cię nie namawia...

    > Poza tym musiałbym być niespełna rozumu,
    > żeby włazić pod auto podparte samym lewarkiem.

    A kto mówi że musi być podparte samym lewarkiem?
    Lewarkiem możesz podnieść i podstawić podpórkę, np:
    http://i00.i.aliimg.com/photo/v0/531477780/3_TON_Jac
    k_Stand_Axle_Stand_Car.jpg

  • 78. Data: 2014-05-12 14:40:30
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2014-05-12 14:18, Pszemol pisze:
> [...]
    >
    > Przecież nikt Cię nie namawia...

    > A kto mówi że musi być podparte samym lewarkiem?
    > Lewarkiem możesz podnieść i podstawić podpórkę, np:

    Tylko, że krótko mówiąc - nie chce mi się. W sumie to ja też zarabiam na
    czymś, na co moim klientom brakuje chęci albo umiejętności..

    --
    Grzegorz Jońca
    Green Trafic 140 dCi

  • 79. Data: 2014-05-12 15:00:09
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-05-12 13:38, Użytkownik Pszemol napisał:

> [...]
    > olejem uszczelkę gumową, potem dokręcić filt aby się uszczelka
    > zaczęła stykać z obudową silnika i potem ręką dać mu 3/4 obrotu.

    Ewidentnie coś spaprał przy wkręcaniu filtra.
    Osobiście i nie raz wymieniałem filtry w dużym fiacie
    i polonezie, zawsze dokręcałem tylko ręką, przy odkręcaniu
    trzeba było się wspomóc kluczem lub wkrętakiem.
    Stawiam na suchą uszczelkę którą powykręcało.

    Pozdrawiam

  • 80. Data: 2014-05-12 18:11:45
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-05-12 13:34, Pszemol pisze:

    > To co się dzieje powyżej określonej liczby obrotów?
    > Coś się otwiera? Coś się dodaje?

    Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika turbo "produkuje" coraz
    większe ciśnienie - coraz bardziej spręża powietrze wysyłane do
    cylindrów. A im więcej tego powietrza (i rzecz jasna - odpowiednio
    więcej paliwa), tym silnik jest w stanie wytworzyć więcej mocy.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm