-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
ber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Date: Mon, 12 May 2014 17:18:00 -0500
Organization: prywatna
Lines: 2
Message-ID: <lkrh3n$c4u$1@dont-email.me>
References: <lkmi66$g1l$1@dont-email.me> <536f325f$0$2244$65785112@news.neostrada.pl>
<lknc5f$i79$1@node2.news.atman.pl>
<d...@g...com>
<lknh0l$gan$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <lkni1q$nre$1@node2.news.atman.pl>
<lkoneo$ou9$1@dont-email.me> <lkop2i$t57$1@usenet.news.interia.pl>
<lkovul$6j1$1@node1.news.atman.pl> <lkpcl3$m6s$1@dont-email.me>
<lkpr52$lh3$1@news.dialog.net.pl> <lkqbie$aad$1@dont-email.me>
<lkqrru$ubl$1@speranza.aioe.org> <lkr11o$fnp$1@dont-email.me>
<lkr77t$6a9$1@usenet.news.interia.pl>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 12 May 2014 22:14:16 +0000 (UTC)
Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
posting-host="46b7e28c0c9ab43db7ba4da3f4414a28";
logging-data="12446";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1+TbSVNWixo5NLIVcZi9c8s"
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
In-Reply-To: <lkr77t$6a9$1@usenet.news.interia.pl>
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
Importance: Normal
Cancel-Lock: sha1:JS4ZHfcU7I0RW89bba6GOwyvDoU=
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2532738
[ ukryj nagłówki ]"Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
news:lkr77t$6a9$1@usenet.news.interia.pl...
>> No właśnie nie jest to liniowy przyrost - w tym passacie CC
>> którym jechałem, silnik 2 litra z turbo, był SKOKOWY przyrost
>> mocy powyżej pewnego progowego poziomu obrotów.
>
> Aspekt 1.
> Turbina może być ze stałą geometrią lub zmienną.
> Zmienna geometria tak "macha" łopatkami, aby przy zadanych obrotach mieć
> maksymalną skuteczność. Stałe łopatki natomiast obliczone są na pracę w
> określonym zakresie obrotów.
Niech sobie będzie jak chce - mi się ten kop przy 2500 rpm nie podobał.
> Aspekt 2.
> Jeśli turbina daje już odpowiednie ciśnienie, sterownik silnika może podać
> zwiększoną dawkę paliwa, adekwatną do tzw. "dynamicznej pojemności
> skokowej" - czyli "geometryczna" pojemność skokowa powiększona o
> "ściśnięte" powietrze.
> Bardzo duże uproszczenie: jeśli jakiś Hemi Big Block ma powiedzmy ok. 5,7L
> pojemności, to po "dopompowaniu" go ciśnieniem 1,5 atm liczy się, jakby
> miał ok. 8,5L
>
> Są silniki, które mają istotnie mocnego "kopa", tak, jak starsze
> konstrukcje po uruchomieniu mechanicznego kompresora (vide: Mad Max). O
> ile się nie mylę, dotyczy to raczej silników o geometrii podkwadratowej.
> Silniki o dłuższym skoku są bardziej elastyczne - ale w tym temacie nie
> siedzę, może ktoś sporostuje.
>
> Przemol: sporo Subaru w USA ma uturbione silniki - porozmawiaj z kimś,
> przejedź się. Tyle, że Subaru to stare, dobre konstrukcje, i nie oddają
> dobrze charakteru nowszych, wysilonych silniczków.
Nie będę rozmawiał o turbo bo mnie to nie rajcuje.
Mam 286 HP w wolnossącym V6 3.5 litra i mi to wystarczy, turbo zbędne.
> Ja tam jednak wolę Harleya, który przy prędkości 120km/h robi
> ckum-ckum-ckum, niż japońską "wiertarkę" ;)
I szafa gra... niech każdy ma to co lubi...
Następne wpisy z tego wątku
- 13.05.14 01:10 Marek Dyjor
- 13.05.14 01:39 Pszemol
- 13.05.14 13:50 Adam Wysocki
- 13.05.14 13:52 Adam Wysocki
- 13.05.14 13:55 Adam Wysocki
- 13.05.14 13:56 Adam Wysocki
- 13.05.14 13:57 Adam Wysocki
- 13.05.14 14:12 Pszemol
- 13.05.14 14:36 Adam Wysocki
- 13.05.14 14:38 Adam Wysocki
- 13.05.14 14:39 Adam Wysocki
- 13.05.14 15:06 z
- 13.05.14 16:15 s...@g...com
- 13.05.14 23:55 Marek Dyjor
- 14.05.14 00:35 Adam
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa