-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Date: Mon, 12 May 2014 21:25:48 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 50
Message-ID: <lkr77t$6a9$1@usenet.news.interia.pl>
References: <lkmi66$g1l$1@dont-email.me> <536f325f$0$2244$65785112@news.neostrada.pl>
<lknc5f$i79$1@node2.news.atman.pl>
<d...@g...com>
<lknh0l$gan$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <lkni1q$nre$1@node2.news.atman.pl>
<lkoneo$ou9$1@dont-email.me> <lkop2i$t57$1@usenet.news.interia.pl>
<lkovul$6j1$1@node1.news.atman.pl> <lkpcl3$m6s$1@dont-email.me>
<lkpr52$lh3$1@news.dialog.net.pl> <lkqbie$aad$1@dont-email.me>
<lkqrru$ubl$1@speranza.aioe.org> <lkr11o$fnp$1@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1399922749 6473 83.15.205.22 (12 May 2014 19:25:49
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 12 May 2014 19:25:49 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.5.0
In-Reply-To: <lkr11o$fnp$1@dont-email.me>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2532732
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-05-12 19:40, Pszemol pisze:
> "LEPEK" <g...@w...pl> wrote in message
> news:lkqrru$ubl$1@speranza.aioe.org...
>> W dniu 2014-05-12 13:34, Pszemol pisze:
>>
>>> To co się dzieje powyżej określonej liczby obrotów?
>>> Coś się otwiera? Coś się dodaje?
>>
>> Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika turbo "produkuje" coraz
>> większe ciśnienie - coraz bardziej spręża powietrze wysyłane do
>> cylindrów. A im więcej tego powietrza (i rzecz jasna - odpowiednio
>> więcej paliwa), tym silnik jest w stanie wytworzyć więcej mocy.
>
> No właśnie nie jest to liniowy przyrost - w tym passacie CC
> którym jechałem, silnik 2 litra z turbo, był SKOKOWY przyrost
> mocy powyżej pewnego progowego poziomu obrotów.
Aspekt 1.
Turbina może być ze stałą geometrią lub zmienną.
Zmienna geometria tak "macha" łopatkami, aby przy zadanych obrotach mieć
maksymalną skuteczność. Stałe łopatki natomiast obliczone są na pracę w
określonym zakresie obrotów.
Aspekt 2.
Jeśli turbina daje już odpowiednie ciśnienie, sterownik silnika może
podać zwiększoną dawkę paliwa, adekwatną do tzw. "dynamicznej pojemności
skokowej" - czyli "geometryczna" pojemność skokowa powiększona o
"ściśnięte" powietrze.
Bardzo duże uproszczenie: jeśli jakiś Hemi Big Block ma powiedzmy ok.
5,7L pojemności, to po "dopompowaniu" go ciśnieniem 1,5 atm liczy się,
jakby miał ok. 8,5L
Są silniki, które mają istotnie mocnego "kopa", tak, jak starsze
konstrukcje po uruchomieniu mechanicznego kompresora (vide: Mad Max). O
ile się nie mylę, dotyczy to raczej silników o geometrii podkwadratowej.
Silniki o dłuższym skoku są bardziej elastyczne - ale w tym temacie nie
siedzę, może ktoś sporostuje.
Przemol: sporo Subaru w USA ma uturbione silniki - porozmawiaj z kimś,
przejedź się. Tyle, że Subaru to stare, dobre konstrukcje, i nie oddają
dobrze charakteru nowszych, wysilonych silniczków.
Ja tam jednak wolę Harleya, który przy prędkości 120km/h robi
ckum-ckum-ckum, niż japońską "wiertarkę" ;)
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 13.05.14 00:18 Pszemol
- 13.05.14 01:10 Marek Dyjor
- 13.05.14 01:39 Pszemol
- 13.05.14 13:50 Adam Wysocki
- 13.05.14 13:52 Adam Wysocki
- 13.05.14 13:55 Adam Wysocki
- 13.05.14 13:56 Adam Wysocki
- 13.05.14 13:57 Adam Wysocki
- 13.05.14 14:12 Pszemol
- 13.05.14 14:36 Adam Wysocki
- 13.05.14 14:38 Adam Wysocki
- 13.05.14 14:39 Adam Wysocki
- 13.05.14 15:06 z
- 13.05.14 16:15 s...@g...com
- 13.05.14 23:55 Marek Dyjor
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-14 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-14 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2025-02-14 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-14 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-02-14 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-14 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-14 Kraków => Technical Team Leader (Clojure, Java) <=
- 2025-02-14 Ściemniacze na parkingach
- 2025-02-13 kilka pytań o klimę
- 2025-02-13 genialny pomysł
- 2025-02-12 diesel z otwartą komorą
- 2025-02-14 60 mA dużo czy spoko?
- 2025-02-13 Jaka moc wi-fi ?