-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
ber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Date: Mon, 12 May 2014 12:48:26 -0500
Organization: prywatna
Lines: 2
Message-ID: <lkr1fp$j6e$1@dont-email.me>
References: <lkmi66$g1l$1@dont-email.me> <536f325f$0$2244$65785112@news.neostrada.pl>
<lknc5f$i79$1@node2.news.atman.pl>
<d...@g...com>
<lknrsq$ur7$1@node1.news.atman.pl> <lknsf4$i2c$1@dont-email.me>
<lkps4p$28kc$1@news2.ipartners.pl> <lkqbqn$bu1$1@dont-email.me>
<lkqgkn$mmk$1@node1.news.atman.pl> <lkqt6k$g69$1@usenet.news.interia.pl>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 12 May 2014 17:47:37 +0000 (UTC)
Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
posting-host="46b7e28c0c9ab43db7ba4da3f4414a28";
logging-data="19662";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX19grkZbuRTJvtXE9dqhA+KT"
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
In-Reply-To: <lkqt6k$g69$1@usenet.news.interia.pl>
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
Importance: Normal
Cancel-Lock: sha1:vXa23+s+qeFYtElGlKqDPFwPnzQ=
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2532724
[ ukryj nagłówki ]"Pepek" <p...@i...pl> wrote in message
news:lkqt6k$g69$1@usenet.news.interia.pl...
> W dniu 2014-05-12 15:00, RadoslawF pisze:
>
>> Ewidentnie coś spaprał przy wkręcaniu filtra.
>> Osobiście i nie raz wymieniałem filtry w dużym fiacie
>> i polonezie, zawsze dokręcałem tylko ręką, przy odkręcaniu
>> trzeba było się wspomóc kluczem lub wkrętakiem.
>> Stawiam na suchą uszczelkę którą powykręcało.
>
> czy mnie pamięc myli, czy na filtrach lub opakowaniach filtrów
> jest informacja zeby montować (dokręcać) ręcznie?
Oczywiście! I jak uważnie będziesz stosował się do tej
instrukcji to nie będziesz potrzebował przy odkręcaniu
go potem żadnego klucza ani śrubokręta.
Wiedzą to Ci, którzy ZAWSZE serwisują auto samemu
i nie dają go do warsztatu, gdzie ZAWSZE zakręcają
wszystko bez wyczucia i za mocno - począwszy od
korka spustowego, który u mnie był tak dokręcony
że aluminiowa podkładka/uszczelka była zmiażdzona
do cieniutkiej blaszki (mimo że producent daje tam
torque tylko 14-20 foot-pounds, czyli lekkie dociśnięcie!)
aż do dokręcenia filtra na takiego chama, że nawet
kluczem/nakładką trzeba się mocno natrudzić aby go
odkręcić.
Niestety niektórzy mechanicy do grupy najbystrzejszych
ludzi nie należą albo abstrakcyjny "strach przed cieknięciem",
wyrażany tu niestety przez niektórych w komentarzach
przeciw podanemu przeze mnie kranikowi, bierze u nich
górę nad rozumem i przestrzeganiem punktów instrukcji.
Producent filtrów naprawdę nie robi nic innego i dobrze
wie jak nalezy dokręcać ich własne filtry - jak piszą aby
dać tylko 3/4 obrotu po zetknięciu się uszczelki z silnikiem
to znaczy że tyle wystarczy do pełnego i szczelnego dokręcenia.
Dokręcanie filtra bardziej tylko może pogorszyć tą szczelność
gdy uszczelkę zdeformujemy poza jej użyteczną granicę pracy
a już na pewno zrobimy totalne piekło następnemu który
będzie na tym aucie pracował i to musiał odkręcić, ale zwykle
tym się żaden mechanik nie martwi bo ma przypadkowych
klientów i nigdy nie ma tak że nie można "zwalić winy" na
kogoś innego. Co innego jak się samemu pracuje na tym
samym aucie w 100% wtedy pretencje masz do siebie samego.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.05.14 19:49 Pszemol
- 12.05.14 21:25 Adam
- 13.05.14 00:18 Pszemol
- 13.05.14 01:10 Marek Dyjor
- 13.05.14 01:39 Pszemol
- 13.05.14 13:50 Adam Wysocki
- 13.05.14 13:52 Adam Wysocki
- 13.05.14 13:55 Adam Wysocki
- 13.05.14 13:56 Adam Wysocki
- 13.05.14 13:57 Adam Wysocki
- 13.05.14 14:12 Pszemol
- 13.05.14 14:36 Adam Wysocki
- 13.05.14 14:38 Adam Wysocki
- 13.05.14 14:39 Adam Wysocki
- 13.05.14 15:06 z
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=