-
1. Data: 2009-07-17 16:16:19
Temat: Zasieg czy przeciazenie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Witam,
ma ktos pomysl jak sprawdzic czy siec operatora jest przeciazona
?
Wiocha pod wroclawiem, dodzwonic sie do kogos trudno, dodzwonic sie
do mnie trudno, jak sie polaczenie nawiaze to czasem ja nie slysze,
czasem mnie nie slysza, chrypi mocno.
Jakby z lacznoscia klopot. Ale wlasnie trafilem w rozmowe gdzie
nie bylo zadnych problemow. Czysto, wyraznie, dlugo. A po
rozlaczeniu powtorka z rozrywki.
Na telefonie trzy kreski, siec Era.
No i nie wiem - testowac inne telefony, moze ktorys ma lepsza
antene, czy reklamacje pisac.
--
J.
begin 666 xnews.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..CMX;F5W<PT*1DX
Z>&YE=W,-
B"E)%5CHR,# Y,#<Q-U0Q-C$V,3E:#0I%3D0Z5D-!4D0-"@``
`
end
-
2. Data: 2009-07-17 18:49:04
Temat: Re: Zasieg czy przeciazenie
Od: "Maciek" <m...@g...com>
Użytkownik "J.F."
> Na telefonie trzy kreski, siec Era.
A pozostałe sieci?
> No i nie wiem - testowac inne telefony, moze ktorys ma lepsza antene, czy
> reklamacje pisac.
W odpowiedzi na reklamację przeczytasz: "sieć działa prawidłowo".
M.
-
3. Data: 2009-07-18 08:58:44
Temat: Re: Zasieg czy przeciazenie
Od: "Baluu" <b...@o...pl>
Zadzwon 602900 i zglos do dzialu technicznego ze sa problemy.
Ps. Nokie najlepiej zbieraja zasieg.
Mam na mysli tel do dzwonienia a nie do zabawy.
Jesli chodzi o zasieg to 6230i idealna, e51 tez..
Sony Ericsonny, Samsungi, LG jesli chodzi o zasieg daruj sobie.
-
4. Data: 2009-07-18 10:43:47
Temat: Re: Zasieg czy przeciazenie
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 18 Jul 2009 10:58:44 +0200, Baluu wrote:
>Zadzwon 602900 i zglos do dzialu technicznego ze sa problemy.
Zeby tam sie dalo pogadac z kims technicznym, kto by mial dostep do
BTS i mogl powiedziec .. ale przeciez uslysze tylko "moge co najwyzej
przyjac reklamacje" ..
>Ps. Nokie najlepiej zbieraja zasieg.
>Mam na mysli tel do dzwonienia a nie do zabawy.
>Jesli chodzi o zasieg to 6230i idealna, e51 tez..
>
>Sony Ericsonny, Samsungi, LG jesli chodzi o zasieg daruj sobie.
No coz, chyba zabiore jednak pare telefonow i przetestuje.
J.
-
5. Data: 2009-07-18 11:25:01
Temat: Re: Zasieg czy przeciazenie
Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>
In news:gl9365d9r5iga3ocr4bolequu6lskhc7gf@4ax.com, *J.F.* wrote:
> On Sat, 18 Jul 2009 10:58:44 +0200, Baluu wrote:
>> Zadzwon 602900 i zglos do dzialu technicznego ze sa problemy.
>
> Zeby tam sie dalo pogadac z kims technicznym, kto by mial dostep do
> BTS i mogl powiedziec .. ale przeciez uslysze tylko "moge co najwyzej
> przyjac reklamacje" ..
A myslisz ze osoba "z dostepem do BTSa" to co ci z nim zrobi ?
Skoro dotad nie widza problemu (znaczy zapewne BTS sam nie alarmuje ze sie
zepsul) to ewentualnie problem jest z pokryciem - zgloszenie do planistow,
albo problem jakosciowy do wylapania w statstykach. Osoba "z dostepem do
BTSa" nie pomoze ci nic :)
--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."
-
6. Data: 2009-07-18 12:09:38
Temat: Re: Zasieg czy przeciazenie
Od: "Mariano Italiano" <m...@s...gov.pl>
darnok napisal(a):
> Osoba "z dostepem do BTSa" nie pomoze ci nic :)
Etam zaraz "nic".
Otworza BTS-a i podreguluja... ;)
Wszyscy "techniczni" tylko marza, aby odbierac telefony od klientów i
wysluchiwac placzu, ze "u mnie to chyba nie dziala tak, jak powinno" itp.
--
--
Mariano Italiano
-
7. Data: 2009-07-18 13:14:23
Temat: Re: Zasieg czy przeciazenie
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 18 Jul 2009 13:25:01 +0200, darnok wrote:
>In news:gl9365d9r5iga3ocr4bolequu6lskhc7gf@4ax.com, *J.F.* wrote:
>> On Sat, 18 Jul 2009 10:58:44 +0200, Baluu wrote:
>>> Zadzwon 602900 i zglos do dzialu technicznego ze sa problemy.
>> Zeby tam sie dalo pogadac z kims technicznym, kto by mial dostep do
>> BTS i mogl powiedziec .. ale przeciez uslysze tylko "moge co najwyzej
>> przyjac reklamacje" ..
>
>A myslisz ze osoba "z dostepem do BTSa" to co ci z nim zrobi ?
>Skoro dotad nie widza problemu (znaczy zapewne BTS sam nie alarmuje ze sie
>zepsul) to ewentualnie problem jest z pokryciem - zgloszenie do planistow,
>albo problem jakosciowy do wylapania w statstykach.
Ale statystyki trzeba chciec przejrzec..
>Osoba "z dostepem do BTSa" nie pomoze ci nic :)
Zakladam ze tak skomplikowane urzadzenie ma w miare przyjazny
interfejs serwisanta i mozna szybko powiedziec "pana sygnal jest
silny, ale stopa bledow bardzo wysoka" ..
J.
-
8. Data: 2009-07-18 13:22:16
Temat: Re: Zasieg czy przeciazenie
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 18 Jul 2009 14:09:38 +0200, Mariano Italiano wrote:
>darnok napisal(a):
>> Osoba "z dostepem do BTSa" nie pomoze ci nic :)
>Etam zaraz "nic".
>Otworza BTS-a i podreguluja... ;)
>Wszyscy "techniczni" tylko marza, aby odbierac telefony od klientów i
>wysluchiwac placzu, ze "u mnie to chyba nie dziala tak, jak powinno" itp.
jasna sprawa, ale czasem dzwoni techniczny do technicznego i w 5 minut
sprawe zalatwia, a alternatywnie jest znacznie wiecej gadania, pism,
reklamacji .. az w koncu klient zmienia operatora :-)
J.
-
9. Data: 2009-07-18 14:40:07
Temat: Re: Zasieg czy przeciazenie
Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>
In news:kdi365p7pj722dmse74b71d99tq1mfsj61@4ax.com, *J.F.* wrote:
> On Sat, 18 Jul 2009 13:25:01 +0200, darnok wrote:
>> In news:gl9365d9r5iga3ocr4bolequu6lskhc7gf@4ax.com, *J.F.* wrote:
>>> On Sat, 18 Jul 2009 10:58:44 +0200, Baluu wrote:
>>>> Zadzwon 602900 i zglos do dzialu technicznego ze sa problemy.
>>> Zeby tam sie dalo pogadac z kims technicznym, kto by mial dostep do
>>> BTS i mogl powiedziec .. ale przeciez uslysze tylko "moge co
>>> najwyzej przyjac reklamacje" ..
>>
>> A myslisz ze osoba "z dostepem do BTSa" to co ci z nim zrobi ?
>> Skoro dotad nie widza problemu (znaczy zapewne BTS sam nie alarmuje
>> ze sie zepsul) to ewentualnie problem jest z pokryciem - zgloszenie
>> do planistow, albo problem jakosciowy do wylapania w statstykach.
>
> Ale statystyki trzeba chciec przejrzec..
I robi to zaawansowana obsluga klienta a nie dzial techniczny.
>> Osoba "z dostepem do BTSa" nie pomoze ci nic :)
>
> Zakladam ze tak skomplikowane urzadzenie ma w miare przyjazny
> interfejs serwisanta i mozna szybko powiedziec "pana sygnal jest
> silny, ale stopa bledow bardzo wysoka" ..
BTS to stosunkowo proste urzadzenie.
To teraz ci powiem ciekawostke... Silnosc sygnalu, stope bledow mierzy...
twoj telefon :)
I siec (BSC/MSC/RNC) na podstawie tych pomiarow glownie podejmuje wiekszosc
decyzji (handovery itp itd).
Poza tym jak juz wiele razy bylo maglowane... operator nie gwarantuje
zasiegu wszedzie.
I powtorze po raz kolejny. Zgloszenia poszczegolnych klientow na jakosc
zasiegu/sieci/polaczen rozwiazuje obsluga klienta a nie dzial techniczny. Na
cale szczescie :)
--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."
-
10. Data: 2009-07-18 16:43:35
Temat: Re: Zasieg czy przeciazenie
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 18 Jul 2009 16:40:07 +0200, darnok wrote:
>>> Osoba "z dostepem do BTSa" nie pomoze ci nic :)
>>Zakladam ze tak skomplikowane urzadzenie ma w miare przyjazny
>>interfejs serwisanta i mozna szybko powiedziec "pana sygnal jest
>>silny, ale stopa bledow bardzo wysoka" ..
>
>BTS to stosunkowo proste urzadzenie.
TO czemu takie drogie :-)
>To teraz ci powiem ciekawostke... Silnosc sygnalu, stope bledow mierzy...
>twoj telefon :)
moj telefon mierzy tylko w jedna.
>I siec (BSC/MSC/RNC) na podstawie tych pomiarow glownie podejmuje wiekszosc
>decyzji (handovery itp itd).
Czyli kolejna rzecz do powiedzenia klientowi, skoro telefon to wysyla
>Poza tym jak juz wiele razy bylo maglowane... operator nie gwarantuje
>zasiegu wszedzie.
>I powtorze po raz kolejny. Zgloszenia poszczegolnych klientow na jakosc
>zasiegu/sieci/polaczen rozwiazuje obsluga klienta a nie dzial techniczny. Na
>cale szczescie :)
A obsluga klienta w ogole bedzie probowala rozwiazac czy "zasiegu nie
gwarantujemy, zyczymy dalszej serdecznej wspolpracy".
J.