    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Zasięg 3G a dodatkowa antena.
    Date: 30 Apr 2012 09:49:02 +0100

    BAREK <b...@p...pl> wrote:

    > -czy są mocniejsze/lepsze modemy pod względem czułości odbioru?

    Chyba już teraz nie - w zasadzie wszystkie są robione na takich samych
    chipsetach.

    > -gdzie szukać anten do wzmocnienia HSPDA+ i jakich?

    http://www.dipol.com.pl/oferta-anteny-gprs-umts-lte,
    4378.htm

    Jestem zwolennikiem "klasycznych anten typu Yagi (tych wieloelementowych),
    chociaż niektórzy znajomi używają TRANS-DATA i też są zadowoleni

    > według mapy zasięgu mojego operatora mój dom znajduje się na obszarze
    > GPRS wewnątrz, ale jakieś 300-500 metrów od granicy zasięgu HSPA+ na zewnątrz,

    a ile to jest od BTS-a?

    > -czy ma znaczenie długość kabla pomiędzy anteną i modemem?

    Tak, oczywiście. Każdy metr kabla ma tłumienie od ~1 do kilku dB, w
    zalezności od jakości. Jeżeli potrzebujesz np. 2 m kabel, a kupisz antenę z
    10 metrowym, sam sobie niepotrzebnie tłumisz sygnał np. o 10 dB, czyli
    dziesięciokrotnie.