  • 11. Data: 2011-04-06 05:33:17
    Temat: Re: Zapytanie o SATA do starej płyty
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-04-05 20:23, JoteR wrote:
> [...]
    -2-x-usb-3-0-fva-i1527822561.html

    -raid-bios-i1545383294.html

    > Różnica jest taka, że ten pierwszy będzie zupełnie bezużyteczny.

    > Naprawdę myślisz, że za te 2 dychy netto dokonasz skoku technologicznego?

    Aktualnie dyski z interfejsem SATA są po prostu tańsze, a po wymianie
    sprzętu będzie je w dalszym ciągu mozna bezproblemowo uzywac.

  • 12. Data: 2011-04-06 07:13:07
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    > On 2011-04-05 20:23, JoteR wrote:
    >
    > Aktualnie dyski z interfejsem SATA są po prostu tańsze, a po wymianie
    > sprzętu będzie je w dalszym ciągu mozna bezproblemowo uzywac.

    Dokładnie to mam na myśli, chcąc kupić nowy dysk
    do używanego komputera- aby wystarczył na przysżłość.
    Tomek.

  • 13. Data: 2011-04-06 07:33:19
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    > Tu nieco taniej:
    >
    > http://luktronik.pl/pl/p/Adapter-IDE-SATA-I-II/201

    A spytam z głupia frant:
    jaka jest różnica (poza samym mocowaniem)
    pomiędzy kontrolerem SATA wkładanym do PCI a w/w
    adapterami SATA do IDE??
    mam 'zapchany" dysk ATA (ale sprawny), chciałbym go
    wykorzystywać jako primary slave, a primary master mieć
    SATA jako HDD-0 z systemem bootującym
    czy jak sie to tam nazywa.
    Do tego Secondary slave IDE ATA CD-ROM.
    Da się coś takiego zrobić czy nie??
    Tomek.

  • 14. Data: 2011-04-06 07:35:19
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Hades" <w...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Jesli jednak chcialbys na podlaczonym dsyku SATA miec
    > system i z niego startowac, to zakupiony kontroler musi byc z "biosem"
    > aby umozliwic bootowanie z dysku SATA (tej mozliwosci nie ma bowiem
    > bios plyty glownej).
    > AM

    Można prosić o linka do urzadzenia z bios-em
    które spełni ten warunek strartu z dysku SATA.
    Dziękuję za wyjaśnienia.
    Tomek.

  • 15. Data: 2011-04-06 07:36:26
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 06 Apr 2011 09:33:19 +0200, Tomek napisał(a):

    > jaka jest różnica (poza samym mocowaniem) pomiędzy kontrolerem SATA
    > wkładanym do PCI a w/w adapterami SATA do IDE??

    Z doświadczenia mogę powiedzieć, że podstawowa różnica jest taka, że te
    pierwsze działają, drugie przeważnie nie.

  • 16. Data: 2011-04-06 08:07:01
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: "Tomek" <m...@o...pl>

    > mam 'zapchany" dysk ATA (ale sprawny), chciałbym go
    > wykorzystywać jako primary slave, a primary master mieć
    > SATA jako HDD-0 z systemem bootującym

    SATA nie ma primary, ani slave'ów.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 17. Data: 2011-04-06 08:15:26
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: "Tomek" <s...@o...pl>

    > Witam,
    > Czy przez kontroler SATA można podłączyć dysk
    > SATA do starej płyty ATA z parametrami (z Everest)
    > o parametrach jak niższe i jaka może być największa wielkość
    > obsługiwanego dysku przez taką płytę.

    Rozkręć obudowę jednak, bo na tym obrazku http://www.msi-
    polska.pl/uploads/prod_8bba7909c66022eb0ca201c5b9372
    edd.jpg
    ta plyta ma SATA (to te pomarańczowe na dole). Na stronie ze specyfikacją
    jednak piszą, że są opcjonalne, a obrazek może różnić się od faktycznego
    wyglądu.

  • 18. Data: 2011-04-06 11:21:44
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Tu nieco taniej:
    >
    > http://luktronik.pl/pl/p/Adapter-IDE-SATA-I-II/201

    ojej, a tu jeszcze taniej i to lacznie z wysylka :P

    http://allegro.pl/adapter-przejsciowka-ide-to-sata-h
    dd-cd-dvd-writer-i1524746609.html
    http://allegro.pl/ak78-przejsciowka-kontroler-adapte
    r-ide-ata-sata-i1535096785.html
    ..
    .

  • 19. Data: 2011-04-06 11:23:21
    Od: "Q" <n...@s...pl>

> [...]
    > adapterami SATA do IDE??
    > mam 'zapchany" dysk ATA (ale sprawny), chciałbym go
    > wykorzystywać jako primary slave, a primary master mieć

    tak - moj znajomy uzywa tej przejsciowki na dysku "systemowym";
    po prostu dysk 500gb sata + przejsciowka wyszlo mu taniej
    niz dysk ide, i to mniejszy...

  • 20. Data: 2011-04-06 11:35:19
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Podobno oferuja one niska wydajnosc:
    > Watek "dysk + przej[ciówka SATA-ATA" z 17 III:
    > http://groups.google.com/group/pl.comp.pecet/browse_
    thread/thread/7ed7beb7f80b3bc0

    "porownywalne z ATA100" - ale przeciez to wlasnie idzie SATA-IDE,
    wiec to chyba niezle jak jedyne waskie gardlo to ATA
    a nie scalaki na przejsciowce...