  • 31. Data: 2011-04-10 09:16:37
    Temat: Re: Reasumując
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisał w
    wiadomości news:inq29i$ol9$1@news.onet.pl...

    > CHYBA identyczny model posiadam (nie mam pod reka). Jak juz pisalem:
    > uruchomic system sie da, naped optyczny na SATA nie jest wykrywany.

    A czy napęd CD-ROM na kontrolerze
    z płyty głównej (IDE ATA) będzie widoczny
    po starcie systemu przez kontroler PCI SATA??
    T.

  • 32. Data: 2011-04-11 01:29:43
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisał w
    wiadomości news:inkddo$f54$1@usenet.news.interia.pl...

    > Jesli kontroler na PCI ma wlasny BIOS - bez problemu wystartujesz system
    > zainstalowany na dysku podlaczonym do niegoz.

    Kiedys, gdy instalkę Windows trzymałem na HDD (i z niego instalowałem sysa),
    dawało sie zrobić tak, że choć dysk startowy był C to można było
    zainstalowac windows na drugim dysku (D). Wtedy na tym drugim dysku były
    katalogi Windows, Program Files, plik wymiany i cała reszta sysa, a pierwszy
    dysk był używany tylko na chwilę podczas startu (i był niezbędny, po
    odłączeniu go sys się nie ładował mimo ustawienia w biosie startu z drugiego
    dysku). Być może w analogiczny sposób dałoby sie obejść kwestię startu przy
    kontrolerze bez biosa. Stary dysk IDE byłby tylko do startu, ale windows
    byłby zainstalowany juz na dysku SATA (wiec chodziłby tak samo szybko jakby
    z tego dysku startował). Tyle że wtedy stary dysk IDE musiałbyś mieć cały
    czas.