  • 1. Data: 2009-04-09 17:30:43
    Temat: Podwyższczone napięcie przy ładowaniu aku. żelowego ?
    Od: "|3eR|<0" <.@.>

    Witam,
    właśnie chciałem podładować nowy aku żelowy 12V oraz 12 Ah. Po rozpakowaniu
    napięcie na aku wynioslo 12.78 V.
    Z tego co wyczytalem tutaj:
    http://gestorakumulatory.webpark.pl/akumulator.html
    ładowanie mojego aku12V 12Ah to 13.8V i max 1.2 A.
    W moim przypadku zmieżyłem prąd ładowania wynosi on 0.9 A a napięcie przed
    ładowaniem 13.8 V. Zastanawia mnie jednak jedno, po podłączeniu zasilacza o
    w/w parametrach i ponownym zmierzeniu napięcia podczas ładowania wyszło 14.9
    V. To jest normalne ?.

  • 2. Data: 2009-04-09 17:34:23
    Od: "|3eR|<0" <.@.>

    ps. ładuje go już z 35 minu i napięcie w tej chwili wynosi 15.2 V przy
    podłączonym zasilaczu.
    Do jakiej wartości należy go ładować (przy podłączonym zasilaczu i bez) i
    jak porawnie czytać wartość pełnego naładowania z zasilaczem i bez ?.

  • 3. Data: 2009-04-09 17:38:46
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    Szybko wyłącz ładowanie :-) , ten akumulator wygląda na naładowany.
    Posłuchaj czy wewnątrz akumulatora coś nie słychać, jeżeli szumi to go
    przeładowujesz.

    --
    Desoft

  • 4. Data: 2009-04-09 18:10:48
    Od: "|3eR|<0" <.@.>

    Użytkownik "Desoft" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Szybko wyłącz ładowanie :-) , ten akumulator wygląda na naładowany.
    > Posłuchaj czy wewnątrz akumulatora coś nie słychać, jeżeli szumi to go
    > przeładowujesz.
    Na obudowie jest napisane napiecie czuwania 13.5 do 13.8 V. Teraz po
    naładowaniu mam 13.4 V.
    Akumulator zdaje się nie szumił. W sklepie powiedział, że można go niby
    naładować do 14 V.

  • 5. Data: 2009-04-09 18:25:39
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > Na obudowie jest napisane napiecie czuwania 13.5 do 13.8 V.

    Taka specyficzna odmiana ładowania buforowego. To jest napięcie ładowarki,
    nie akumulatora.

    Teraz po
    > naładowaniu mam 13.4 V.
    > Akumulator zdaje się nie szumił. W sklepie powiedział, że można go niby
    > naładować do 14 V.

    Akumulator żelowy jest zwykłym akumulatorem kwasowym. Wszelkie informacje o
    akumulatorach w szczególności samochodowych będą się odnosiły i do tego
    akumulatora. wyjątek to maksymalny prąd rozładowania (do rozrusznika, ten
    chwilowy).

    Akumulator jak ma 13V to jest w pełni naładowany. Reszta
    www.google.pl

    --
    Desoft

  • 6. Data: 2009-04-09 18:44:59
    Od: "|3eR|<0" <.@.>

> [...]
    > chwilowy).
    >
    > Akumulator jak ma 13V to jest w pełni naładowany. Reszta
    Dokladnie, teraz ma wlasnie 13V. Jeśli mówisz, że te żelówki to prawie to
    samo co samochodowe to mam nadzieje, że ładowarka samochodowa do laptopa
    universalna, która zamierzam teraz kupić będzie ładnie działać z moim lapem,
    który potrzebuje 20V i 3.7 A. Pytanie tylko ile pociągnie zakładając max
    obciązenie procka przez 80% ?.

  • 7. Data: 2009-04-10 05:39:47
    Od: "Greg" <o...@m...com>

    Użytkownik "|3eR|<0" <.@.> napisał w wiadomości

> [...]
    > lapem, który potrzebuje 20V i 3.7 A. Pytanie tylko ile pociągnie
    > zakładając max obciązenie procka przez 80% ?.

    mam dokładnie taki układ jak Ty, mój laptop ciągnie na tym ok 4h,
    najlepiej jak wyciągniesz baterię z laptopa żeby jej niepotrzebnie nie
    ładować

  • 8. Data: 2009-04-10 07:26:33
    Od: "|3eR|<0" <.@.>

    Użytkownik "Greg" <o...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > mam dokładnie taki układ jak Ty, mój laptop ciągnie na tym ok 4h,
    > najlepiej jak wyciągniesz baterię z laptopa żeby jej niepotrzebnie nie

    Fajnie, powiedz jaka masz ladowarke do laptopa chodzi mi o ta ktora laczysz
    z akumulatorem?.

  • 9. Data: 2009-04-10 23:45:01
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Desoft napisał:

> [...]
    > akumulatorach w szczególności samochodowych będą się odnosiły i do tego
    > akumulatora. wyjątek to maksymalny prąd rozładowania (do rozrusznika, ten

    Nie jest zwykłym akumulatorem kwasowym. Jak zwykły akumulator kwasowy
    parę razy przeładujesz to wygazuje wodę. Odkręcisz korki, dolejesz wody
    destylowanej i akumulator działa dalej. W akumulatorze żelowym wody nie
    dolejesz - jak go za bardzo zgazujesz przy przeładowaniu to zdechnie i
    do punktu zbiorczego akumulatorów do utylizacji jedynie się będzie
    nadawał. Akumulator żelowy wymaga znacznie ostrożniejszego traktowania
    jak zwykły kwasowy z ciekłym elektrolitem.

    --
    Darek

  • 10. Data: 2009-04-14 15:31:21
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 09 Apr 2009 20:25:39 +0200, Desoft napisał(a):

    > Taka specyficzna odmiana ładowania buforowego. To jest napięcie
    > ładowarki, nie akumulatora.
    >
    > Teraz po
    >
    > Akumulator żelowy jest zwykłym akumulatorem kwasowym. Wszelkie
    Nie takim zwyklym.

    > informacje o akumulatorach w szczególności samochodowych będą się
    > odnosiły i do tego akumulatora. wyjątek to maksymalny prąd rozładowania
    > (do rozrusznika, ten chwilowy).
    W przypadku zelowek oraz AGM dochodzi koniecznosc ogranicznika
    napieciowego: 14.4V + poprawka temperaturowa. Przekraczanie tego poziomu
    zwieksza nieodwracalne straty wody i skraca zywotnosc.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski