  • 41. Data: 2016-09-06 12:50:45
    Temat: Re: Zakaz wyprzedzania dla Tirów na autostradach.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.09.2016 o 10:34, Jimiasty pisze:

    > Zwalniasz i wciskasz sie na prawy, żeby przepuścić poganiacza. Potem żeby wrócić na
    lewy musisz puścić jeszcze z 5-10 innych. Wreszcie pojawia się dziura na lewym,
    > no to but i wracasz do swojej podróżnej prędkości (160). Wyprzedzasz dalej kolumnę
    > aut na prawym pasie, wyprzedzasz, wyprzedzasz i po chwili widzisz jak prawym z
    prędkością ok 140-150 jedzie sobie ten twój poganiacz.

    > Znasz ten scenariusz? :)

    Znam;) Ale jednak większość poganiaczy jak fizycznie może to zapierdala
    dalej:P

    Shrek

  • 42. Data: 2016-09-06 12:53:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.09.2016 o 10:51, SW3 pisze:

    > No i to co wyciąłeś.
    >
    > OK, tłumaczę:
    > Po autostradzie może się poruszać zgodnie z przepisami pojazd jadący z
    > prędkością 40 km/h. Jeśli będzie zakaz wyprzedzania dla ciężarówek to
    > momentalnie utworzy się za takim pojazdem wielokilometrowa kolejka
    > ciężarówek.

    Kiedy ostatnio widziałeś kogoś jadącego 40 po autostradzie i nie był to
    pojazd obsługi na pasie awaryjnym?

    A jakby na mopie było przedszkole w przyszłości... Skoro musisz się
    uciekać do jakiś skrajnie nieprawdopodobnych sytuacji...

    Shrek

  • 43. Data: 2016-09-06 13:16:21
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 06.09.2016 o 12:53 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Kiedy ostatnio widziałeś kogoś jadącego 40 po autostradzie i nie był to
    > pojazd obsługi na pasie awaryjnym?

    Nie jechałem wszystkimi autostradami w każdym momencie. Natomiast prawo ma
    obowiązywać w całym kraju przez cały czas.

    > A jakby na mopie było przedszkole w przyszłości... Skoro musisz się
    > uciekać do jakiś skrajnie nieprawdopodobnych sytuacji...

    Przedstawiłem sytuację graniczną w ramach obowiązującego prawa (tak
    plus-minus, bez przypadku drogi pod górę albo tego, że pojazd mogący
    rozwinąć prędkość 40km/h będzie jechał 30km/h i czy podpadałoby to wtedy
    pod artykuł o utrudnianiu ruchu). W sytuacji skrajnej najwyraźniej widać
    efekty ale w mniej skrajnych sytuacjach efekty będą takie same tylko o
    różnej intensywności. I o ile 40km/h można uznać za wyjątek to 60-70 jest
    dość mocno prawdopodobne. Sporo pojazdów ma ustawowy limit 80. Jakiś czas
    temu sporo dyskutowaliśmy o pewnym wysoko postawionym policjancie, który
    twierdził, że jeździ po autostradzie 70km/h bo tak lubi i mu wolno.

    --
    SW3
    ----

  • 44. Data: 2016-09-06 13:31:39
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 06.09.2016 o 12:43 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Optymistycznie to ja nigdy tira na uatostradzie jadącego 80 nie
    > widziałem. Przecież ona wszystkie na kagańcu jeźdzą;)

    To od teraz zacznij się przyglądać :)
    Bo tu nie chodzi o te "wszystkie" które jeżdżą na kagańcu, tylko o te
    pozostałe, nie tylko tiry.

    > Ale niech ci będzie - czyli będzie ich 10% więcej (przez pączkowanie;).
    > Teraz prawy pas jest zajęty w 90% przez tiry

    Jeśli jest zajęty w 90% no to będzie zajęty w 100% czyli nie będzie tych
    przerw, na które tak liczyłeś.

    --
    SW3
    ----

  • 45. Data: 2016-09-06 13:37:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.09.2016 o 13:31, SW3 pisze:

    > Jeśli jest zajęty w 90% no to będzie zajęty w 100% czyli nie będzie tych
    > przerw, na które tak liczyłeś.

    Jeśli jest, to tak.

    Z tym że:

    Tiry na A i S jadą na kagańcu czyli 90+- może 2,
    Tiry nie zajmują 90% prawego pasa.

    Więc - nie ni rozmnożą się cudownie i nie będą od horyzontu po
    horyzont;) CBDO.

  • 46. Data: 2016-09-06 13:44:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.09.2016 o 13:16, SW3 pisze:

    > Nie jechałem wszystkimi autostradami w każdym momencie.

    Tirman też nie jeżdzi wszystkim autostradami w każdym monencie. No to
    jak widziałeś, czy musisz się do skrajnie nieprawdopodobnej sytuacji
    odwoływać?

    > Natomiast prawo
    > ma obowiązywać w całym kraju przez cały czas.

    No to nich obowiązuje - w skrajnie nieprawdopodobnym przypadku jak
    prawilni to sobie pojadą powoli. Jak rozsądni to wyprzedzą i tyle.

> [...]
    > plus-minus, bez przypadku drogi pod górę albo tego, że pojazd mogący
    > rozwinąć prędkość 40km/h będzie jechał 30km/h i czy podpadałoby to wtedy

    Graniczną, czyli bardzo mało prawdopodobną. Wręcz wyssaną z palca.
    Zresztą przebijam - skoro jednen może, to i drugi też. Więc wjadą dwa -
    jeden 40 na prawym drugi 40,5 na lewym - wolno im - skoro kierowcom
    tirów wolno, to czemu nie? I w łeb bierze twoje graniczne rozważanie, bo
    na każdy absurd da się znaleźć większy:P Ale cóż - nie ja zacząłem.

    > Jakiś czas temu sporo dyskutowaliśmy o pewnym wysoko postawionym
    > policjancie, który twierdził, że jeździ po autostradzie 70km/h bo tak
    > lubi i mu wolno.

    No i tirowcy robili wyścigi ślimaków to tak im było wolno. I wskórali
    tyle, że niedługo im przestanie być wolno.

    Shrek

  • 47. Data: 2016-09-06 13:49:08
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 06.09.2016 o 13:37 Shrek <...@w...pl> pisze:

    >>> pączkowanie;). Teraz prawy pas jest zajęty w 90% przez tiry

    > Tiry nie zajmują 90% prawego pasa.

    Chyba, że w pierwszym cytacie chodziło o stosunek ilości tirów do
    wszystkich pojazdów na prawym pasie a nie do pojemności prawego pasa.

    > Więc - nie ni rozmnożą się cudownie i nie będą od horyzontu po
    > horyzont;) CBDO.

    Nie cudownie tylko zgodnie z prawami fizyki i ekonomii. Jeśli prędkość
    handlowa tirów spadnie to dla przewiezienia tej samej ilości ładunku w
    danym czasie będzie potrzeba ich więcej. Chyba, że nadwyżkę przewiezie się
    innymi środkami transportu - może ten przepis to sprawka lobby
    kolejowego...(?)

    --
    SW3
    ----

  • 48. Data: 2016-09-06 13:57:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.09.2016 o 13:49, SW3 pisze:

    > Chyba, że w pierwszym cytacie chodziło o stosunek ilości tirów do
    > wszystkich pojazdów na prawym pasie a nie do pojemności prawego pasa.

    Nie kombinuj - skoro tiry nie zajmują 90% pojemności prawego pasa, to
    nawet wzrost ich ilości o 10 punktów procentowych nie spowoduje że nagle
    prawy pas wypełni się kolumnami tirów od horyzontu po horyzont.

> [...]
    > danym czasie będzie potrzeba ich więcej. Chyba, że nadwyżkę przewiezie
    > się innymi środkami transportu - może ten przepis to sprawka lobby

    Ale robisz błąd w założeniach - tiry jeżdzą na kagańcu. Kagańce między
    poszczególnymi egzemplarzami nie różnią się o 10 procent.

    A nawet jakby się różniły, to dalej nie będzie to miało katastrofalnego
    wpływu na ruch (tity po horyzont).

    Shrtek

  • 49. Data: 2016-09-06 13:57:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Tiry nie zajmują 90% prawego pasa.

    >Więc - nie ni rozmnożą się cudownie i nie będą od horyzontu po

    Z tym, ze, sa dni i godziny, kiedy tych tirow po horyzont sporo.

    To nie ta sytuacja, ale spojrz na jezdnie po lewej
    https://www.youtube.com/watch?v=6jZZCGNbwFY

    naliczylem 18 tirow przez 100s filmu. Dosc gesto.
    Fakt, ze potem minuta przerwy, a jakby sie grzecznie ustawily za
    najwolniejszym w odstepach po 50m, to by zajely ponizej 50% :-)

    Albo tu
    https://www.youtube.com/watch?v=6Fl5kUCUSSw
    Tiry jednak zajmuja 50% jezdni :-)

    J.

  • 50. Data: 2016-09-06 14:09:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.09.2016 o 13:57, J.F. pisze:

    > Z tym, ze, sa dni i godziny, kiedy tych tirow po horyzont sporo.

    No są. I ci z tego - jak ich będzie dużo, tak będzie tak samo dużo (albo
    mało). Przez zakaz wyprzedzania ani się nie romnożą anie nie powymierają.

    Shrek