  • 1. Data: 2016-09-02 12:29:05
    Temat: Opony Minerva EMI ZERO SUV. (225/55/R18)
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    Ktoś ma, używa i ma jakieś przemyślenia?

    Opony na przyszły sezon, więc czasu mam sporo na przemyślenia.
    Zastosowanie do SUVa 4x4.

    Byłem niemal już zdecydowany na inne (i dużo droższe oponki) a tu
    dostałem ofertę na takie jak w tytule, z opisem, że wcale nie odstają
    jakościowo od tych za niemal 200-300pln/szt droższych.

    No i mnie gość zaszachował, bo w sumie za komplet 4szt robi się różnica
    ok 1000pln, którą można inaczej zużyć (za komplet 225/55/R18 ).

    O firmie Minerva znalazłem jedynie info, że pochodzi z Belgii,
    współpracowali z Continentalem (produkcja wczesna w Rumunii w fabrykach
    Continentala) a obecnie Azja: Chiny, Korea i Rosja (koszty produkcji)

    Są reklamowane w E.Zachodniej (patrz Francja/Belgia).
    Opinie są dużo lepsze niż seria F105 (chodzi o model EMI ZERO SUV)

    W polskim portalu oponiarskim jedynie znalazłem takie opinie (mało 5szt):
    http://www.oponeo.pl/model-opony/minerva-emi-zero-su

    Ma ktoś, używa i może coś napisać sensownego o tych oponach
    (niż tylko to, że chińskich opon się nie kupuje :).

    Na forach Audi, Bmw przjawiają się te opony najczęściej (ale wersja F105
    - o gorszych parametrach) i opinie są różne, jedni się rozpływają nad
    nimi, inni ganią.

  • 2. Data: 2016-09-02 18:25:19
    Temat: Re: Opony Minerva EMI ZERO SUV. (225/55/R18)
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 02.09.2016 o 12:29, AL pisze:
    > Ktoś ma, używa i ma jakieś przemyślenia?
    >
    > Opony na przyszły sezon, więc czasu mam sporo na przemyślenia.
    > Zastosowanie do SUVa 4x4.

    Jeśli to ma takie bieżnik, jak na załączonych fotkach, to w życiu bym
    tego nie kupił do suva.
    Toż to są prawie slicki, jak to ma sobie poradzić poza asfaltem?

    Moje Continentale Cross mają nawet część bieżnika z zimowymi lamelkami,
    do tego gumę tak miękką, że latem piszczą na każdym zakręcie.
    Ale za to po błocie jeżdżą fajnie, jak na fabryczne opony.

    A toto to z wyglądu jest jakiś chiński badziew.

  • 3. Data: 2016-09-02 20:57:03
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Jeśli to ma takie bieżnik, jak na załączonych fotkach, to w życiu bym
    > tego nie kupił do suva.
    > Toż to są prawie slicki, jak to ma sobie poradzić poza asfaltem?
    A to SUV-em jeżdzi się poza asfaltem?

    Bo jak auto 4x4 99% czasu spędzające na asfalcie na nizinach
    i do tego przebieg roczny < 20kkm to po co przepłacać?

  • 4. Data: 2016-09-03 10:26:04
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 02.09.2016 o 20:57, Bolko pisze:
    > A to SUV-em jeżdzi się poza asfaltem?

    Inaczej nie ma sensu takiego kupować.
    Są na rynku crossovery, które na asfalcie doskonale udają suva i do
    niczego innego nie służą.

  • 5. Data: 2016-09-03 10:26:54
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 02.09.2016 o 21:22, AL pisze:

    > Przejechał ten SUV już kawał Bałkanów, po bezdroża gór Durmitor i
    > albańskie ścieżyny a i po największej plaży nad Adriarykiem w
    > Czarnogórze przy AdaBojana.
    > Parę osób ratował z tarapatów wyciągając ich z piachu czy błota,
    > więc mimo, że SUV to zjeżdża z asfaltu b.często nawet w weekendy,
    > gdy sprzęt windsurfingowy dowozi nad brzeg jeziora.
    > Obecnie jeżdżę na letnich Rainsport'ach i dają radę
    > mimo, że z
    > ATkami nie mają nic wspólnego.

    Ale to koło AT-ka nawet nie leżało.
    Koło zwykłej crossowej opony zresztą też nie.

  • 6. Data: 2016-09-03 10:28:29
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 02.09.2016 o 21:27, AL pisze:

    > ContinentalCrossWinterContakt
    > mam jako zimówki

    Bo to są zimówki, ale ja mówię o Cross Contact.
    Zwykłej niby letniej, choć moim zdaniem wielosezonowej, bo lepiej się
    sprawdza się lekką zimą niż latem, na które ma za miękką gumę.

    i dają radę nawet w
    > głębokim śniegu.
    > Obecnie letnie to Uniroyal Rainsport 2

    Do suv-a?
    Takie to ja miałem w Lancii Delta Integrale....

  • 7. Data: 2016-09-03 11:21:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >współpracowali z Continentalem (produkcja wczesna w Rumunii w
    >fabrykach Continentala) a obecnie Azja: Chiny, Korea i Rosja (koszty

    Warto by sie doszukac, bo to moze dwie rzeczy oznaczac:
    -firma zainwestowala w fabryke Azji, i powiedzmy ze ma tam swoja dobra
    technologie,
    -firma zbankrutowala, jakis Chinczyk prawa do marki wykupil, i
    sprzedaje swoj produkt ...

    J.

  • 8. Data: 2016-09-03 11:31:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >A to SUV-em jeżdzi się poza asfaltem?
    >Bo jak auto 4x4 99% czasu spędzające na asfalcie na nizinach
    >i do tego przebieg roczny < 20kkm to po co przepłacać?

    Wlasnie po to, zeby w tym 1% nie zawiodly.
    No chyba, ze nie przewidujesz jazdy w tych 1%.

    W sumie - jak nie masz zamiaru taplac sie w blocie, to na letni sezon
    bieznik nie jest zly :-)

    J.