  • 51. Data: 2016-09-06 14:20:11
    Temat: Re: Zakaz wyprzedzania dla Tirów na autostradach.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:nqm76r$q9j$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 06.09.2016 o 10:51, SW3 pisze:
> [...]

    Zdolny do rozwiniecia 40km/h po poziomej drodze.
    Jechac moze wolniej. Choc moga mu policjanci mandat za utrudnianie
    ruchu zaproponowac.

    >Kiedy ostatnio widziałeś kogoś jadącego 40 po autostradzie i nie był
    >to pojazd obsługi na pasie awaryjnym?

    Tak sobie licze ... 300KM podnosi 22t z predkoscia 1m/s.
    44t to tylko 0.5m/s. Na drodze o nachyleniu 8% to jest 6.2m/s, a po
    odjeciu innych oporow powiedzialbym ze nawet 5.
    Czyli 18km/h.

    Nie wiem ile jest na gorze sw. Anny ... znaku ostrzegawczego nie ma,
    wiec 4% czy mniej ?
    No ale tam sa trzy pasy ... i wyjatkowo mozna by pozwolic na
    wyprzedzanie przez ciezarowki ... tylko jakim znakiem ? :-)

    J.

  • 52. Data: 2016-09-06 14:24:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Optymistycznie to ja nigdy tira na uatostradzie jadącego 80 nie
    >widziałem. Przecież ona wszystkie na kagańcu jeźdzą;)

    Predkosciomierz w osobowych zawyza. Musialbys pojechac rowno za tirem
    (no bo przeciez nie obok) i spojrzec na GPS.

    >Oczywioście że lepiej mieć 10 tirów na raz i potem 10 km pusto niż
    >tira co kilometr. Wyprzedzasz i z bani, a nie ciągła czkawka.

    A to zalezy jeszcze od ilosci fabii na drodze.
    Taka jedna skoda przy jednym tirze moze cie nie zablokowac, bo akurat
    bedzie daleko przed lub za.
    Przy kolumnie szansa rosnie.

    J.

  • 53. Data: 2016-09-06 14:26:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości grup
    W dniu 06.09.2016 o 10:44 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    >No to trzeba będzie. Koszty wzrosną. Konsumenci zapłacą.
    >I jak ta nasza gospodarka ma być konkurencyjna w stosunku do np. USA
    >gdzie ciężarówki mogą jeździć ok. 100 km/h a czas pracy może być
    >dłuższy i przede wszystkim bardziej elastyczny...

    U nas kraj mniejszy i dystanse mniejsze.
    Choc w skali calej Unii juz podobnie.

    Ale moze konkurencja zyska na tym, ze nie bedzie sie wozilo
    niepotrzebnie tysiac kilometrow ...

    J.

  • 54. Data: 2016-09-06 14:28:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    Hello Jimiasty,

    >Jak oba pasy zapchane po horyzont, to nie da się lewym jechać 160.
    >Zazwyczaj wtedy na lewym siedzi jakiś lokalny kretyn jadący 100-120
    >(jak dobrze pójdzie) a za nim kilkukilometrowy kondukt. A w czymś
    >takim zaczyna ludziom odwalać.

    Ale tez szybko przechodzi, bo jak dlugo moze odwalac - minute, dwie,
    piec ?

    J.

  • 55. Data: 2016-09-06 14:35:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.09.2016 o 14:24, J.F. pisze:

    > A to zalezy jeszcze od ilosci fabii na drodze.
    > Taka jedna skoda przy jednym tirze moze cie nie zablokowac, bo akurat
    > bedzie daleko przed lub za.
    > Przy kolumnie szansa rosnie.

    Akurat ci z przysłowiowej fabi to raczej stan umysłu i oni raczej nie
    wracają na prawy pas jak widzą kolejnego tira. Więc niech już lepiej
    łykną 10 za jednym zamachem jak są zbite w grupę niż jadą lewym przez 10
    kilometrów, bo "już zaraz następny".

    Shrek.

  • 56. Data: 2016-09-06 15:13:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >wracają na prawy pas jak widzą kolejnego tira. Więc niech już lepiej
    >łykną 10 za jednym zamachem jak są zbite w grupę niż jadą lewym przez

    Przy 10km to stan umyslu nie znajduje usprawiedliwienia. A jak
    znajduje, to mozna mandatem skorygowac.
    I az tak bardzo bym na te fabie przy 10km nie narzekal.
    Ale przy 100m samousprawiedliwienie jest pelne i w sumie to nawet
    zasadne...

    J.

  • 57. Data: 2016-09-06 15:21:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.09.2016 o 15:13, J.F. pisze:

> [...]
    > I az tak bardzo bym na te fabie przy 10km nie narzekal.
    > Ale przy 100m samousprawiedliwienie jest pelne i w sumie to nawet

    Dobra - niech będzie, że jedzie te 110. Weźmy 108, żeby się łatwo
    liczyło - 18 różnicy do 90 tira czyli 5 m sekundę. Ile ten tir ma -
    niecałe 20 metrów plus powiedzmy 20 odstępu (choć jak ich znam będą
    siedzieli sobie na dupie, żeby paliwko zaoszczędzić). Niech będzie 50 na
    tira - 500 metrów na 10 tirów. 500m/5m=100 sekund. Tyle co czasem się
    dwa tiry wyprzedzają (a w sumie trzy - jeden wyprzedza dwa inne). Ale
    potem masz 10 km wolnego:P

    Shrek

  • 58. Data: 2016-09-06 15:51:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Dobra - niech będzie, że jedzie te 110. Weźmy 108, żeby się łatwo

    110 na liczniku, naprawde 105.
    Tirman ma ogranicznik chyba dokladniej wyregulowany ... ale z faktu,
    ze wyprzedzaja czesto szybciej, nalezy wnioskowac, ze niektorzy jezdza
    wolniej niz na maksa.

> [...]
    >siedzieli sobie na dupie, żeby paliwko zaoszczędzić). Niech będzie 50
    >na tira - 500 metrów na 10 tirów. 500m/5m=100 sekund. Tyle co czasem

    IMO - raczej beda trzymali co najmniej 50m odstepu, czyli licz 700m/10
    tirow.

    >dwa tiry wyprzedzają (a w sumie trzy - jeden wyprzedza dwa inne). Ale
    >potem masz 10 km wolnego:P

    Przy malym ruchu masz 10 km wolnego. Ale przy malym ruchu tiry sie z
    rzadka wyprzedzaja i nie stanowia problemu.
    Przy duzym ruchu bedziesz mial np 2 km wolnego.

    Ale to i tak jest drobiazg, jeszcze przyjda do nas niemieckie
    zwyczaje - kolumna osobowek po horyzont, wszytskie jada lewym pasem,
    wszystkie "wyprzedzaja", a jada 80-100km na godzine.
    A tiry na prawym dosc rzadko, i czasem jada szybciej niz osobowe.

    No ale na dluzszym odcinku trzeba przyznac, ze kolumna jednak szybsza
    niz tiry.

    J.

  • 59. Data: 2016-09-06 16:04:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.09.2016 o 15:51, J.F. pisze:

    > 110 na liczniku, naprawde 105.

    Możemy się nie rozmieniać na drobne i przyjąć te 108?

> [...]
    > wolniej niz na maksa.

    > IMO - raczej beda trzymali co najmniej 50m odstepu, czyli licz 700m/10

    Skoro teraz jeżdzą jeden drugiemu na dupie, to czemu mieliby nagle
    zaacząć utrzymywać 50m odstępu?

    > Przy malym ruchu masz 10 km wolnego. Ale przy malym ruchu tiry sie z
    > rzadka wyprzedzaja i nie stanowia problemu.
    > Przy duzym ruchu bedziesz mial np 2 km wolnego.

    Ruch będzie taki jak teraz. Skoro będzie ich z grubasz tyle samo, to jak
    się zbiją w grupki, to gdzie indziej ich nie będzie. To nie fizyka
    kwantowa i zasada nieoznaczoności - tir fizycznie jest w jednym miejscu
    - jak jest tu, to nie ma ich gdzie indziej. Skoro się zbiją w grupkę tu,
    to nie będzie ich w grupce za 2 km.

    Shrek.

  • 60. Data: 2016-09-06 16:28:29
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 06.09.2016 o 13:57 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Nie kombinuj - skoro tiry nie zajmują 90% pojemności prawego pasa, to
    > nawet wzrost ich ilości o 10 punktów procentowych nie spowoduje że nagle
    > prawy pas wypełni się kolumnami tirów od horyzontu po horyzont.

    Opieram się tylko na tym co piszesz. Niestety nadal nie wiem co miałeś na
    myśli pisząc "prawy pas jest zajęty w 90% przez tiry".

    > Ale robisz błąd w założeniach - tiry jeżdzą na kagańcu. Kagańce między
    > poszczególnymi egzemplarzami nie różnią się o 10 procent.

    Naprawdę nie widziałeś na autostradzie pojazdu jadącego wolniej niż tir z
    kagańcem?

    > A nawet jakby się różniły, to dalej nie będzie to miało katastrofalnego
    > wpływu na ruch (tity po horyzont).

    Czy po horyzont to zależy od ich ilości.

    --
    SW3
    ----